sauna ja pesuhuone remppa

Onko kukaan tehnyt saunaan ja pesuhuoneeseen remonttia? Teittekö saunan lauteet ja paneloinnit itse pitkästä tavarasta vai ostitteko valmiin paketin? Mitä tuli maksamaan remppa? Ja käytittekö remonttifirmaan, vesieristysten tekoon pitää ainakin käyttää mutta entä muuten?

Anne
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 09:38 marimint kirjoitti:
tehtiin kaikki itse, myös vesieristykset. eihän niissä mitään hankalaa ole. lauteet pitkästä tavarasta. en muista kokonaisbudjettia mut veikkaisin että alle 5000 mk.
Näinhän se...omakotitaloonhan voi itsekin eristykset tehdä.Taloyhtiöön tietenkään ei.Rautakaupasta sai selvät ja tarkat ohjeet miten vesieristys tehdään kunnolla itse.Joskus on vielä käynyt mielessä että parempi tehdä itse ja huolella kuin antaa jollekin hommansa huonosti hoitavalle"ammattilaiselle".niin,ja halvimmalla pääsee kun ostaa sitä mitä milloinkin sattuu tarjouksessa olemaan...ja valinnanvaraa on silti melkoisesti. =)
 
Nii tosta vesieristyksestä että milloin se uus laki on tullut voimaan että pitää olla joku kosteuseristyskurssi käytynä että niitä voi tehdä,eikös se ole ihan äskettäin tullut kun vielä kolme vuotta sitten mies teki itse kaikki kun asuttiin rivitalossa ja isännöitsijä hommasi vain jonkun tarkistamaan että on oikein tehty. Mies on siis käynyt ammattikoulun rakennuspuolen...
 
juurikin tehtiin sauna ja kph-remppa. itse tehtiin kaikki muu, paitsi lattian tasoitus, laatotus, jotkut putkityöt ja sähkötyöt. lisäksi timanttiporaaja kävi tekemässä seinään reiän.. Kokonaiskustannukset oli aika korkeat koska revittiin betonilattiakin pois ja valettiin uus, kaadettiin 1 väliseinä ja muurattiin uus.. kaikki viemärit ja putket uusittiin samalla ja sähköt. lisäks tehtiin eristykset joita ei ennen ollut. oiskohan rahaa menny jotain 8000 ?, sisältäen remonttivehkeet, vuokrat, ulkopuoliset työmiehet ym. lauteet mies nikkaroi itse pitkästä tavarasta ja hienot tuli ( puut maksoi n. 500 ? ). muotolauteet ois ollut kivat, mut ne yksinkertasimmatkin ois tonne meiän saunaan maksanu n.1700 ?... on sen verran tilaa ( löylyhuone 2mx3m ).

Jos haluat kysellä lisää, laita yytä :)

Lisään vielä et tehtiin myös kokonaan uus wc alakertaan ( kellarikomeron paikalle ), jonne tuli laatat ym, eli se myös mukana tuossa summassa )

 

Yhteistyössä