Sauvakävely?

Minä käyn silloin tällöin sauvakävelemässä ja minusta se on tehokasta liikuntaa juuri niskalle ja hartioille. Tosin olen kuullut, että monet puristavat kävellessään sauvoja niin lujaa, että kädet kipeytyvät. Todellisuudessahan sauvoissa on hyvät lenkit käsiä varten, joten oikeastaan sauvoista ei edes tarvitse paljoakaan pitää kiinni, ihan rennosti vaan. Ja v arsinkin talviaikaan sauvat ovat hyvät ihan katujen liukkaudenkin takia.
Suosittelen! :wave:
 
Ehottomasti kannattee kokeilla, halpa satsaus ku sauvojaki saa parilla kympillä. Ite hurahin täysillä ku ootin tuota nuorimmaista ja muu rankempi liikunta piti jättää taka-alalle.
On kyllä tehokkaanpaa kuin tavallinen kävely.
 
Miskan äiskä
Noin 160 sentiselle 105 tai 110cm sauvat on varmaan ihan passelit. Mulla on 110cm ja pituutta on muutama sentti enemmän. Ja sauvat on hyvä olla mieluummin liian lyhyet kuin liian pitkät.

Mä oon sauvonu nyt kuusi vuotta ja kyllä välillä harmittaa kun ei enää ehdi lenkille niin usein kuin ennen. Pitäis vaan lähteä ja jättää ukot kotiin, kun ei toi pikkumies (2v) vielä pysy perässä, vaikka kovasti yrittää omilla suksisauvoillaan sauvoa ja hyvin menee. Taitaa tulla siitä mulle lenkkikaveri kun vähän kasvaa. Suosittelen sauvomista kyllä kaikille joilla niskat vähäänkään jämähtää, halpa ja kiva harrastus ja voi tehdä sillon kun kerkeää. Lisäksi sauvojen kanssa on helppo jumpata yläselän lihaksia ja venytellä jalkoja, joten kepit vain heilumaan kesken lenkin tai lenkin jälkeen. Itse muuten taisin sauvoa muutamaa päivää ennen synnytystä ja sitten taas pari päivää sen jälkeen ja sauvakävely tekee hyvää lantionpohjan lihaksille.
 
Kyllä mä välillä vedän sauvoen tuolla että saan vaihtelua. Ja on huomannu ettei kannata lähteä sauvomaan jos kaverilla ei oo sauvoja. Koska mulla hyväkuntoisetkin kaverit jääneet jälkeen. Tosin on mut saatu kyllä kiinnikin kun multa puhti loppunut :LOL:
 
Minulle lääkäri sanoi, että sauvakävely on just eikä melkeen se oikea laji.. Auttaa saamaan niskajäykkyyden pois ja se toimii.. Muistaa vaaan sit viel venytellä sen jälkeen , sauvat niskan taa ja venytystä. Ja ei tartte puristaa sauvoissa, rennosti ja reippahasti, sillon paras teho.. :) Pitäis itsekkin alottaa taas, ku niskat menee.. :( Mut paha mennä rattaitten kans ja sit sauvojen kans samaan aikaan..
Mutta ehottomasti kokeile ja kaikki muutkin!!
 

Yhteistyössä