scooterit ja lämpöpussi(meneekö niihin?)

Heippa!
Meneekö emmaljungan scootereihin joku paksumpi lämpöpussi ei se ohkanen duopussi? Se on aika pieni toi väli siinä istuimen ja turvakaaren välissä.
Osaako kukaan sanoa?
Ja jos menee, niin minkä merkkinen?
 
Scootereihin menee ainakin bassonin melko paksu lämpöpussi. Hieman pitää sulloa ja tunkea mutta kyllä sinne vielä lapsikin mahtuu. Hieman hankala on kyllä se turvakaari, olisi edes irrotettavaa mallia... Tämä bassonin pussi on siis huomattavasti paksumpi kuin se emmaljungan oma duopussi ja myös leveämpi.
 
Tarkoitatko tosiaan TÄTÄ duopussia, että olisi ohut?
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=207&valikoimaid=1
Minusta TODELLA lämpöisen oloinen... Meillä on scootereissa juuri tämä ja hyvin varmasti palvelee. Parina iltana ollaan nyt kokeiltu, mutta hiki siinä vielä tulee, vaikkei ole välikausipuvun alla kuin kevyet trikoovaatteet. Sitä nyt jännään miten saa talvella sulloa, kun on paksu puku jne, mutta kyllä tuollainen 1 1/2v sinne vielä sujahtanee, kun nyt ainakin ihan "heittäen" menee... :D
 
mielenkiinnolla
Laitetaanpa tähän samaan nyt sitten kun itse olen kyseiset menopelit ajatellut hankkia kaksi vuotialleeni tuossa kuukauden päästä.
Onko teillä muilla ollut jalkapeittoa kyseisiin rattaisiin? Jos on niin mahtuukohan vielä tuollainen kaksivuotias n.90cm sinne alle vai onko jo liian pitkä käyttämään jalkapeittoa.
Entäpä miten on nyt sitten tuon lämpöpussin kanssa? Osaako ap sanoa että onko tuo mainitsemasi duopussi saman kokoinen kuin duolift (eli kantokoppa josta saa lämpöpussin)? Meinaan vaan kun tuo meidän kaks vuotias ei enään mahdu tuohon emmaljungan duolift:iin, niin kannattaako tuollaista duopussia edes harkitakkaan.

Mitä muita "lämmitys"-systeemejä teillä muilla (merkistä riippumatta) on ollut käytössä tuollaisilla kaks vuotiailla? Mitä ne ovat kustantaneet? Ja mistä olette hankkineet?
 
Scootereissa on mielestäni melko tilava ja todella lämmin jalkapeitto, joka ehdottomasti kannattaa hankkia. Ainakin meidän vajaa 2v poika mahtuu vallan hyvin jalkapeitteen alle, on noin 90 cm pitkä kaveri... Siis scootereiden jalkapeitettä ei voi edes verrata esim emmaljungan edgen jalkapeitteeseen, scootereiden peitteessä on jonkinlainen toppaus ja on siis paljon lämpimämpi.
 
Heippa!
Yritänpä tässä vastata sun kysymyksiin niin hyvin kuin osaan!
Meillä on scooterit ja poika 1,7v ja vähän yli 90cm pitkä. Mun mielestä duopussi on ihan hivenen pidempi kuin duolift, mut mäki epäilen poikani mahtumista siihen talvikenkien kanssa.
toinen vaihtoehto joka kävi mielessä olis esim. pienempi untuvapeitto,jonka laittaa kun lapsi joutuu olemaan rattaissa pitkään tai nukkuu siinä.
 
mielenkiinnolla
Kiitokset teille! ;)
Täytyy varmaan unohtaa nuo lämpöpussi systeemit ja ostaa jalkapeitto ja sinne alle sitten lisäpeitto tms. tarvittaessa. Itselläni on cerox:hin oleva jalkapeitto se delux (?). Siis se topattu, mikä pitää tilata. Ja siihen olen ollut tosi tyytyväinen, että on ollut lämmin. Mitenhän se emmaljungan ns. tavallinen jalkapeite, jotka oli niitä yksivärisiä ja ei pehmustettuja. Onkohan ne millaisia talvikäytössä, jos just sinne alle laittaa peittoa tms. Onko kellään tälläisestä kokemusta? Kun meilläkin rattaat tulee olemaan sellaisessa käytössä että niissä istutaan sitten pitkään (pitkää matkaa), niin olisi hyvä siinä kyllä jotain suojaa olla olemassa, kun työntösuuntaakaan noissa (eikä vissiin missään muiden valmistejien vastaavissa) ole mahdollista vaihtaa.....

Mistä sellaisia untuvapeittoja voisi ostaa. Vai onko nyt ihan kyseessä tälläinen sisäkäyttöönkin tarkoitettua ns. tavallinen untuvapeitto, mistä ap mainitsi?
 
Sulla on käynyt säkä kun oot sen topatun jalkapeitteen saanu, mulla kun on se deluxe missä on vaan päällä pieni toppaus, muuten ohkasta kangasta. Ajattelin kyllä ommella siihen jonkunnäköisen fleecevuoren ja sadettapitävän knakaan päälle. Mulla on jostain ilmestynyt sellainen pieni untuvapeitto ja sitä ajattelin käyttää, en valitettavasti osaa sanoa mistä niitä sais, ellei sitten senkin tee ite! =)
 
mielenkiinnolla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 19:11 kleo kirjoitti:
Sulla on käynyt säkä kun oot sen topatun jalkapeitteen saanu, mulla kun on se deluxe missä on vaan päällä pieni toppaus, muuten ohkasta kangasta. Ajattelin kyllä ommella siihen jonkunnäköisen fleecevuoren ja sadettapitävän knakaan päälle. Mulla on jostain ilmestynyt sellainen pieni untuvapeitto ja sitä ajattelin käyttää, en valitettavasti osaa sanoa mistä niitä sais, ellei sitten senkin tee ite! =)
Meillä taitaa varmaan olla samanlainen jalkapeite....eli siitä päältä se on topattu ja sit joka niin sanotusti lähtee siitä alaspäin niin on sellaista ohuempaa kangasta, et ei oo tapattu siit sivuilt. Onko niitä sitten ihan kokonaan topattuja jalkapeittoi (siis emmaljungal)? Kun itse en ole nähnyt kuin tuollaisia "topattuja" kuin itselläni on....no niitäkään nyt en ole kuin muutaman nähnyt :whistle: Vai onkohan se sitten johonkin muuhun malliin? Mut se meidän jalkapeite on kyl ollut lämmin....tai sit meil on pikkunen termostatti kyydis ;) Täytyykin pitää silmät auki josko jostain sattuis tupsahtamaan tuollainen tai tuon tapainen peitto eteen. Se ois varmaan just hyvä kun pihalla nukkuu päikkäreitä kun on kovemmat pakkaset. Itse en kyl uskalla alkaa tehdä tai meil on tääl sen jälkeen joku pieni muotoinen untuvafarmi pitkin kämppää ;) :whistle:

 
Heippa!
ainakin scootereissa viime vuoden loppupuolella niitä sai sellaisella oikein kokonaan kaksikertaisesta paksummasta kankaasta ja se oli eri mallinenkin. Ystävälläni on sellainen paksumpi jalkapeitto scootereissaan.
 
Meillä normaalikokoinen 2.5vuotias. Meillä ollut käytössä abc:n lämpöpussi, ja emmaljungan lämpöpussi. Ja kumpaankin kyllä tyttö on mahtunut. Emmaljunga tosin myytiin pois kun tyttö oli 2v. mutta juuri siskoni luona nukkui siskon emmaljungassa. Meillä lämpöpussia ei ole käytetty rattaissa istuttaessa, kuin joskus talvella kun on kävelty pitkä matka, enkä kyllä sinne ole koskaan kenkiä laittanut. Kengät tavarakoriin. Nyt oon miettiny kakkoselle ostaa emmaljungan sitä pehmeää kantokoppaa, josta tulee myöhemmin lämpöpussi, mutta onkohan tuo ollenkaan hyvä. Vai pitäiskö vain säilyttää abc:n lämpöpussi ja gracon kantokassi.
 
mielenkiinnolla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 13:03 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
Meillä normaalikokoinen 2.5vuotias. Meillä ollut käytössä abc:n lämpöpussi, ja emmaljungan lämpöpussi. Ja kumpaankin kyllä tyttö on mahtunut. Emmaljunga tosin myytiin pois kun tyttö oli 2v. mutta juuri siskoni luona nukkui siskon emmaljungassa. Meillä lämpöpussia ei ole käytetty rattaissa istuttaessa, kuin joskus talvella kun on kävelty pitkä matka, enkä kyllä sinne ole koskaan kenkiä laittanut. Kengät tavarakoriin. Nyt oon miettiny kakkoselle ostaa emmaljungan sitä pehmeää kantokoppaa, josta tulee myöhemmin lämpöpussi, mutta onkohan tuo ollenkaan hyvä. Vai pitäiskö vain säilyttää abc:n lämpöpussi ja gracon kantokassi.
Voin sulle kyllä ihan lämmöllä suositella sitä emmaljungan pehmeästä kopasta saatavaa lämpöpussia.....on kyllä lämmin! Ja suojaa sivuiltakin, toisin kuten nämä ihan lämpöpussit. Mutta siis tosiaan meillä ei taida tuo kaksi vuotias enään kyllä sinne (90cm) mahtua. Mutta jos asiasta olet enemmän kiinnostunut niin voin tehdä palveluksen ja asian tarkistaa.
 
mielenkiinnolla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 08:41 kleo kirjoitti:
Heippa!
ainakin scootereissa viime vuoden loppupuolella niitä sai sellaisella oikein kokonaan kaksikertaisesta paksummasta kankaasta ja se oli eri mallinenkin. Ystävälläni on sellainen paksumpi jalkapeitto scootereissaan.
No sitten se varmaan johtuu siitä et Scootereihin tehdään koko topattu ja ainakin noihin cerox:in sit osittain topattu. Multa ne ainakin kysy tilatessa että mitkä rattaat on kyseessä. No siinähän tapauksessa luulisi sen scootereihin tulevan jalkapeitteen olevan sitten pidempi kuin tuo noihin cerox:in tuleva jalkapeitto, jos scootereita markkinoidaan nimen omaan vanhemmille lapsille...oisko tää loogista?
 
mielenkiinnolla
Tossa kävin kurkkaamassa lastentarvikkeen sivulta ja siel ainakin oli aika selkeestii kun niitä kumpaakin emmaljungan jalkapeite-kohtaa selas, että joka malliin on omanlainen jalkapeite. Ja kuvissa näytti olevan just scooter ja cerox, sekä twin cerox. Et tästä tää varmaan johtuu ;)
 
tässä on se vanhan mallinen jalkapeitto joka on paksu kokonaan.
http://riemun.huuto.net/auctionimages/b/33/b826a7b88670eb6bc0e7a424d0abb-orig.jpg
Noita ei tehä enää vaan kaikki on sitä deluxe-mallia, tosin scootereiden deluxe-malli on hivenen pidempi ja leveämpi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 23:34 mielenkiinnolla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 13:03 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
Meillä normaalikokoinen 2.5vuotias. Meillä ollut käytössä abc:n lämpöpussi, ja emmaljungan lämpöpussi. Ja kumpaankin kyllä tyttö on mahtunut. Emmaljunga tosin myytiin pois kun tyttö oli 2v. mutta juuri siskoni luona nukkui siskon emmaljungassa. Meillä lämpöpussia ei ole käytetty rattaissa istuttaessa, kuin joskus talvella kun on kävelty pitkä matka, enkä kyllä sinne ole koskaan kenkiä laittanut. Kengät tavarakoriin. Nyt oon miettiny kakkoselle ostaa emmaljungan sitä pehmeää kantokoppaa, josta tulee myöhemmin lämpöpussi, mutta onkohan tuo ollenkaan hyvä. Vai pitäiskö vain säilyttää abc:n lämpöpussi ja gracon kantokassi.
Voin sulle kyllä ihan lämmöllä suositella sitä emmaljungan pehmeästä kopasta saatavaa lämpöpussia.....on kyllä lämmin! Ja suojaa sivuiltakin, toisin kuten nämä ihan lämpöpussit. Mutta siis tosiaan meillä ei taida tuo kaksi vuotias enään kyllä sinne (90cm) mahtua. Mutta jos asiasta olet enemmän kiinnostunut niin voin tehdä palveluksen ja asian tarkistaa.
Ei sen tarttis siihen enää mahtuakaan, kun vauveli alkais sitä käyttään huhtikuussa, mutta odottelen vielä et mitä teen, kun oon kyllä ollut tosi tyytyväinen tuohon abc:n lämpöpussiin.
 
muija
täällä kun puhutaan scootereista ni voisko joku ystävällisesti kertoa takuu ajan? olen nyt kuullu et joku on saanu takuuksi 2 vuotta jo joku muu vaan vuoden! mistäköhän sen voisi tarkistaa?
juu kiitos vaan vastauksista joita jään odottelee....
 
ei hajuakaan, mistä eisbärchen pusseja saa muualla päin suomea. seinäjoella niitä saa Huvikumpu-nimisestä liikkeestä, hinta 59 e muistaakseni. on muuten ihan ylihyvä kun siinä on jalkopäässä vetoketjut eli ku muksu kasvaa eikä sitä saa enää tungettua sinne pussiin isojen toppakenkien kans niin koko pussin voi avata auki, laittaa muksu siihen ja vetää sitte vetoketjut kii joko niin et jalat pilkistää pussin toisesta päästä pihalle tai sit kokonaan niin et kengätki on pussin sisälä. Käyttöikä siis on siinä mieles varmaan pitkä. Kun tavallises umpinaisessa pussissa käyttöikä on lyhyempi ku sit ku tenava on niin pitkä /kengät niin isot et pussiin tunkeminen on hankalaa niin ei voi enää käyttää. tuota pussia voi käyttää senkin jälkeen. Lämmittää sit jalkoja ja reisiä vaik joutuis jättää jalat näkyviin toisesta päästä. Ja hyvin mahtuu scootereihin.

Koitapa vaik lastentarvikkeelta kysyä tuoko ne noita pusseja suomeen. Tai sitte lähdet tänne seinäjoelle ostamaan B)
 
Heippa! Laitoin googleen hakusanaksi sen lämpöpussi ja tuli sellainen kauppa missä se olis muistaakseni 37,90. voisitko kurkkasta onko sama pussi? jos on, niin meinaan kyl hankkia sellaisen!!
http://www.amauti.fi/cat/product_details.php?p=106
 

Yhteistyössä