~*Se olikin vain unta..*~

Ois jännää lukea minkälaisia unia muut ootte nähny aiheeseen liityen =)

Mulla vakioita on ne joissa hoidan jotain vauvaa, mutta yleensä ne on aina jonkun muun lapsia.. usein nää unet tuntuu tosi todenmukasilta ja varsinkin niistä joissa vauva on tuntunu omalta, herätys on karu. :( Vauva ikäänkun haihtuu ilmaan ja tajuaa siinä samalla että ihan samassa nollapisteessä jumitetaan edelleen ja mitä kaikkee on menettäny näiden vuosien aikana.
Viime yönäkin taas vaihdoin omalle vauvalle sellasta pukua jonka oon ite tehny joskus 15 vuotta sitten koulussa.. siellä se puku edelleen homehtuu varastossa.

Heti jos menkat vähänkään viipyy, niinkun esim. viime kierrossa, niin näin että olin tekemässä testejä, joissa se punanen viiva ikäänkun välkky, siis semmosessa liuskassa mihin se väri tulee eikä digitaalinen, ja en tienny mitä siitä ois pitäny ajatella, hirvee epävarmuus vaan.

Pitkään aikaan en oo nähny sitä unta että yhtäkkiä maha on paisunu tosi isoks palloks ja ihmettelen vaan että kuinka en oo voinu huomata aiemmin että oon ollu koko ajan raskaana..!

Sitten jotkut lääkärissäkäyntipainajaiset on oma lukunsa.. viimeks oli jotenkin niin että makasin sellasella tutkimusalustalla, tai mikä se nyt on mihin mennään makaan, ja siinä oli paljon lääkäreitä ja hoitajia ympärillä.. kaikki oli huolestuneen näkösiä ja hymyili jotenkin säälivästi muhun päin,..ja tiesin että nyt on jotain todella pahasti vialla... :$ no, joskus sentään voi olla helpottunukin herätessään..
 
joo. :D
mä näin kans just vähän aikaa sitten oikein todenperäisen tuntuisen unen.
olin siinä raskaana, ja yht'äkkiä tunsin ku se vauva alkaa syntymään alakautta. tunsin oikein kun värkki levenee ja tuli semmoinen paineen tunne. (vaikka en oo ikinä synnyttänyt alakautta)
no, mulle sanottiin että ei nyt vielä saa, että odotetaan lääkäriä. no, en mä mitään odotellut vaan sitten tuli vedet ja vauva - muistaakseni seisoin koko ajan. sen jälkeen lääkäri tuli; istukka ei vielä ollut tullut vaan siihen sitä lääkäriä sitten tarvittiin. jotain häikkää siinä sitten oli, mutta kyllä sekin sitten saattiin ulos. vauvaa en sit enää nähny hetkiin... seuraavaksi tulee kohta, jossa nään vauvan sängyllä. vauvalla on vaatteet päällä ja se on TYTTÖ. katson sitä suoraan kasvoihin ja totean että on sitten niiiin suloinen vauva, ihana. ja vauva hymyilee mulle oikein isosti. :) ja sit mä muistan että mua olis jännittänyt tosi paljon katsoa sitä vauvaa, että KENEN näköinen se on. olin jotenkin pelännyt että se olis JONKUN miehen näköinen, mitä en olis halunnut. totean sitten että eipä onneksi ollut. :LOL: en kyllä tiedä kuka sen isä edes oli, mut ei ainakaan ilmeisesti se jota pelkäsin. :kieh: B) sit mä mietin että voi voi kun eihän mulla oo edes sille vauvalle vaatteita, että en oo saanut äitiyspakkaustakaan ja totesin, että no kyllä sille niitä vaatteita ja muita tarvikkeita jostain saadaan. :D ...

.. oli kyllä niiiiin todentuntuinen että huh huh. olin kyllä edellisenä päivänä jossain vastaanottotilassa lukenut kaksplussa tai vauvalehteä, jossa oli juttu adoptiosta.. että jos sitten siitä oli jäänyt jotain mieleen...
 
Huh... Unet on kyllä pahimpia, kun joutuu herätä aina siihen todellisuuteen.
Mä nään aina ennen menkkoja, että silittelen suurensuurta vatsaa. Ilmeisesti menkkakivut tulee uneen. Sit herään siihen, että hieron mahaa, joka on tyhjä. Pettymys on suuri, kun tajuan että menkat tulossa... Näin tapahtunu joka kuukausi kolme vuotta. :/
 
Olen nähnyt unta, että teen positiivisen raskaustestin. Samoin olen nähnyt unta, että synnytän - unessa se on TOSI helppoa. Lisäksi olen nähnyt unta, jossa hoidan omaa lasta, joka kasvaa ihan supervauhtia. Jänniä nää vauvaunet :)
 
^ nostellaan tätä...

Viime yönä näin, että olin menossa ihan tavalliselle tarkastus/sunnittelukäynnille, mutta ultrassa näkyikin sikiö ja vieläpä pitkälle kehittynyt, että (pojan) sukupuolenkin erotti! Ihmettelin että kuinka sitä ei oo voitu huomata aiemmin. Lisäks mulla oli siinä jotain vuotoo mutta silti tosi varma olo siitä, että kun se on tähänkin saakka sinnitelly niin ei tää voi haitata enää mitään. Oli niin aidontuntunen uni että ei heti edes ensin meinannu uskoo herätystä karuun littanamaha-todellisuuteen :ashamed: :headwall:
 
Minäkin olen nähnyt niin aitoja unia, että jo unen aikana olen toivonut, etten ihan heti heräisi. Synnytykset ovat menneet aina onnistuneesti ja hienosti, mutta sitten ongelmat ovat alkaneet. Yhdessä unessa olin synnyttäneiden osastolla sängyssä ja kyselin kaikilta, että missä minun vauvani on. Kaikki olivat hiljaa ja käyttäytyivät niin kuin minua ei olisikaan.

Toisessa unessa sain kolme vauvaa, mutta sitten synnättäneiden osastolla minulla oli vain yksi vauva mukanani. Kyselin jälleen, että missä ne kaksi muuta ovat, enkä saanut tähän vastausta. Uni jatkui niin, että olin vauvan kanssa ulkona ja meitä vastaan käveli vieras pariskunta. Vauva alkoi heti itkeä, koska tunnisti tämän vieraan naisen oikeaksi äidikseen. Jouduin luovuttamaan vauvan hänelle ja jatkamaan matkaani ilman lasta. Nämä ovat aika kuvaavia unia, mutta olen iloinen, että olen nähnyt näitä, koska ehkä ne ovat merkki suruprosessin käsittelemisestä.
 
Yksi uni vielä tuli mieleen tästä ihan viime ajoilta. Olimme mieheni kanssa käymässä klinikalla ja ehdotin, että kun nyt näyttää siltä, etten voi tulla raskaaksi niin voitaisiinko hoito tehdä välillä miehelle. Luonnollisesti hoito tehosi ja mieheni tuli raskaaksi. Tämän jälkeen olimmekin jo sairaalassa lähdössä synnyttämään. Lähdin kyselemään, missä synnytysosasto on, ja vastaanotossa ollut hoitaja laittoi käden littanalle mahalleni ja sanoi, että sinulla ei taida olla synnytys lähellä. Totesin tähän asiallisen rauhallisesti, että olemme saamassa vauvan lapsettomuushoitojen kautta ja mieheni on raskaana. Tämä otettiin vastaan harvinaisena, mutta kuitenkin järkevänä asiana ja niin meidät ohjattiin synnytysosastolle. Tähän uni sitten päättyikin.. Tästä oli vielä aamullakin hyväntuulinen olo ja mieheni kuunteli untani pöyristyneenä :LOL:
 

Yhteistyössä