Seinäjoella synnyttäneet

Minäkin olisin kiinnostunut siellä uudella puolella synnyttäneiden kokemuksista? Mä synnytin siellä esikoisen 06/07 ja silloin oli vielä se vanha osasto käytössä. Mulle ei jäänyt kauheesti käsitystä kätilöistä kun poika tuli nopeesti ja vuorojen juuri vaihtuessa. Synnytyssalissa olin vain ponnistusvaiheen, kai ne kätilöt ihan mukavia oli mutta ei kauheesti tullu juteltua kun niillä oli vaan kauhee kiire :|
 
meillä ainakin ultra seinäjoella oli ihan normaali, mutta varmaan erillisestä maksusta olisi voinut saada sen 4D:n. itselläkin seinäjoelle synnyttämään meno vasta edessä... :p

tiinahuu ja peipi 38+4 :heart:
 
mä synnytin myös vanhalla puolella 6/06 ja ei kyllä huonoja kokemuksia ole,henkilökunta oli mukavaa ym.ja ekaa kertaa olin tuolloin eli hyvä kokemus jäi...
nyt olenkin sitten menossa myös uudelle puolelle..;) 4d ultrasta kuulin että sielä semmonen on mutta en muuta tiedä...
tiinahuu saas nähä ollaanko hyvällä tuurilla yhtäaikaa... =)

äiree82 ja ipis 37+4
 
Mä olen Seinäjoella synnyttänyt 4x. 2002, 2003, 2005 ja 2006 eli joka kerta siellä ns. vanhalla puolella. Ja kyllä se henkilökunnan toiminta oli ihan siitä kiinni, et koska sinne sattui menemään, oliko paljon harjottelijoita, kiirettä, kuka sattui olemaan kohdalla. Siellä oli monta ihanaa mut ainahan se on niinkin et isossa porukassa on oltava pari kuspäätäkin. Ja sitten se, et puolensa saa pitää, se ei oo kiellettyä :wave: Näin kaikenkaikkiaa oon Seinäjoesta tykänny, imetysasiat ei oo ehkä ihan nykypäivän tasolla ja sitä lisämaitoa ei oo ihan joka inahdukseen pakko tyrkyttää.
 
Kävin marraskuussa Seinäjoella synnyttämässä, raskautta seurattiin tarkasti, kun oli odotettavissa pieni vauva ja prenalla olin ensin tarkkailussa 9 pv, sitten synnärillä viikon, vauva oli pienen kokonsa tähden keskolassa ja muuta, oikein oli ihania hoitajia sekä keskolassa että osastolla. Pitivät meistä hyvää huolta ja oli turvallista lähteä kotiin, vaikka vauva painoi vain 2035 g lähtiessä, kaikki muuten ok!

4 D:hen en päässyt vaikka jatkuvassa tarkkailussa, ymmärsin että jos on aiemmin ollut riskiraskaus, pääsee ultraan. Ystäväni pääsi usein. Hänellä takana 2 syöksysynnytystä ja kolmaskin syntyi syöksynä.
 
Synnystyssalissakin oli oikein mukava kätilö, kävin näyttämässä meidän prinsessaa hoitajille kun oli n. 2,5 kk:n ja olin katsomassa ystävääni. Vauvani paino oli silloin 4080 g ja sanoivat että hyvin kasvanut. =)
 
Lisämaitoa eivät tyrkyttäneet, kun mulla tuli hyvin ittellä maitoa, kehottivat vaan lypsämään usein ja lypsinkin sitten 6 vkoa jatkuvasti, vauva sai alusta asti omaa maitoa ja saa edelleen, pullosta annan enää harvemmin. Edelliselläkään en tarttenu lisämaitoa. Sanoin heti etten halua antaa lisämaitoa, sanoivat vaan että se on sitten vierihoito yötä päivää. Muutenhan hoitajat joutuvat antamaan vauvoille pulloista maitoa, jos vie heille hoitoon, eikä imetä yöllä tai ei maitoa tule tarpeeksi.

Keskolaan lypsin vauvalle omaa maitoa ja se ensin pastöroidaan ja sitten annetaan vauvoille. Tuoremaitoa laitoin myös menemään keskolaan. Vierihoidossa annoin pullosta lypsettyä ja sitten rinnasta päälle, ei jaksanut heti imeä rinnasta, nyt jo pitkään menty imetyksellä.
 
NiQ
Nostelenpas hieman tätä ketjua, jos sattuisi jollakin palstailijalla olla tuoreempia kokemuksia Seinäjoen synnäristä :) Itse sinne menossa kesällä esikoista pyngertämään pihalle...
 
no mulla suht tuore kokemus ;) (1,5 vko sitte kävin pyöräyttämäs prinsessan)
osastolla oli viihtyisää ja hoitajat mukavia. ei sattunut kohdalle ketään kuspiätä =)
synnärillä samoin, kätilö oli melkein koko ajan siin synnytyssalissa mun kans niin kauan ku mies pääsi tulemaan ja kivunlievitystä sain heti ku halusin. ei tarvinnu ootella...

eli hyvän kokemuksen sain siitä paikasta :attn:
 
Täälä on kokemusta viime vuoden toukokuulta, jolloin olin jo uudella puolella. Ensikertalaisena olin todella tyytyväinen hoitajiin ja kätilöön. Itselleni sattui vielä valmistuva kätilö-opiskelija joka sanoi saavansa paperit tämän synnytyksen jälkeen. Itse kätilö oli myös mukava vaikkakin seuraili vaan vierestä. Ehkä pari hoitajaa oli, jotka ei kovin miellyttäneet.

Mielestäni imetysasiat oli ajallansa ja apua sai aina tarvittaessa ja sitä pyydettäessä. Alituinen hoitajien ramppaaminen huoneessa vaan häiritsi. Olin ainakin todella tyytyväinen sairaalassa oloajan kaikkeen.
 
Nostetaanpa ketjua taas, kokemuksia ?

Itse synnytin elokuussa 2011 ja salissa kätilöt oli tosi mukavia, mutta osastolle, kun pääsin niin, muutama tyyppi oli NIIN ylimielisä kun vaan olla voi.
Maaliskuussa olisi uuden tulokkaan la ja innolla odotan näiden muutaman kusipään tapaamista =)
 
Mä varmaan potkasen niitä kahta hoitajaa jos vaan näen, niin huono maku jäi viimekerrasta
ettei tosikaan :(

Ajattelin muutenkin, että otan asian jossain vaiheessa puheeksi äitipolilla käydessä.

Asklepios ehkä törmäämme synnärillä, millonkas sulla on la ? Mulla 20.3
 

Yhteistyössä