Sektio, koska leikattiin?

Olisin kiinnostunut kuulemaan millä rv teille on sektio tehty.
Itse kävin viime viikolla sairaalassa ja siellä sanottiin, että heillä on tapana pitkittää sektion tekemistä ihan viimeiseen asti eli leikkaavat ilmeisesti mahdollisimman myöhään (la:na tai mahdollisimman lähellä sitä). Itseäni pelottaa hieveästi se, että synnytys käynnistyy jo ennen tätä... Toki sanoivat, että saan sektion, jos synnytys käynnistyy etukäteen, mutta ainahan se on tilanteesta kiinni. Esim. synnytys alkaa sunnuntai yönä ja kaikki leikkaavta lääkärit ovat jo leikkauksessa, niin en usko että kukaan tulee minua silloin leikkaamaan.

Millä rv:lla sektio siis yleensä tehdään?
 
totta,ei saa ennen vkoa 39...mut on leikattu kolme kertaa...eka meni kiireellisenä kun synnytys pysähty ja tuli ongelmia.tokassa meni niin että aika oli seuraavalle viikolle ja lähti syntymään lauantai-iltana...kuus tuntia sai oottaa leikkausta sairaalassa.kolmas lähti viikkoa aiemmin kun oli leikkausaika,sillon leikattiin heti kun pääsin sairaalaan(n.1h kesti valmistelut yms.) ja aika oli lauantai aamu.Nyt taas olis eessä toi leikkaus kun lähtee syntymään,viikolle 39 ei taaskaa ehitä,se on tiedossa,mutta kun ei kuulemma voi antaa aikoja aiemmille viikoille.Nyt on perätila kaksoset tulossa :(

Mutta ei sun tarvii sitä pelätä että jos lähtee aiemmin syntymään...kyllä ne sen leikkaa vaikka olis mikä päivä ja kellonaika =) ja ainakin tampereella mua varte soitettiin narkkari ja lääkäri :D

Toisaalta se on helpotus kun yllättäen joutuu siihen leikkaukseen,ei ehi edellisiä päiviä viettää murehtien ja miettien sitä tulevaa leikkausta :hug:
 
Mulla leikattiin rv 41+6, kun vasta sillon huomasivat että vauva niin iso ettei mahdu syntyyn alakautta. Tämä toki eriasia, kun ei ollut ns. etukäteen suunniteltu sektio... tai siis edellisenä päivänä suunniteltu kyllä :)
 
Aika varattu
Mulla huomattiin rv 33+5 että vauva kääntynyt perätilaan ja aika varattiin rv 39+2 eli 6 pvää ennen laskettua aikaa.Tänään siis olisi ollut leikkaus mutta sali oli täynnä koko ajan kiirellisiä leikkauksia ja päivä odoteltuamme jouduimme lähtemään kotiin ja uusi aika saatiin perjantaille eli 2 pvää ennen la.toivottavasti ei lähde syntymään sillä en haluaisi hätäsektioon, sillä siihen se menee kun vauveli on tulossa jalat edellä ja hän ei tosiaankaan synny normaalisti :)
 
Mulla tokan lapsen yliaikaistarkastuksessa päätettiin leikata vauvan ison koon ja edellisen synnytyksen ongelmien takia.
Sain muutaman päivän päähän leikkausajan mutta tyttö päättikin syntyä ennen sitä. Yöllä mentiin sairaalaan ja koska ei ollut leikkaavia lääkäreitä eikä henkilökuntaa tarpeeksi niin sain supistukset lopettavaa lääkettä ja nukuin yön. Aamulla lääkäri tuli siinä vaiheessa tarkastamaan mut että synnytys oli jo hyvässä vaiheessa ja päätettiin yrittää alakautta synnytystä. mikä sitten onnistuikin oikein hyvin eikä tarvinnut leikata.
 
esikoisen odottaja
Olen menossa suunniteltuu, EML-sektioon ja lääkäri sanoi aikaisemmin, että noin viikko ennen laskettua aikaa leikataan. Itse aion ehdottaa päivää, joloin raskautta on takana 38+5, saa nähdä suostuvatko lääkärit siihen, ensi viikolla päätetään leikkauspäivä, silloin raskautta takana vajaa 35 rv.
 

Yhteistyössä