Sektio pelon takia..

vastaus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 09:50 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 09:04 äippä79 kirjoitti:
Tässä nyt varmaan tarkotetaan että jos haluaa ison perheen niin alatiesynnytys on turvallisempaa..Kovin montaa sectiota ei suositella tehtvän kun kohtu ei välttämättä kestä kovinkaan montaa leikkausta..
Niin varmaan tarkoitetaan juu, totta kai. Ei tätä kukaan ole kyseenalaistanutkaan? Näinhän se on.

Mutta eikö sinustakin ole vähän mautonta ruveta viisastelemaan tällä ihmiselle jolle sektio on ainoa vaihtoehto?!

Vähän sama kuin sanois kohdunpoistoon joutuvalle, että voi kuule jos haaveilet biologisista lapsista niin se ei ilman kohtua onnistu... :whistle:
Tämä "mauton viisastelu" oli tarkoitettu kyllä niille, jotka haluavat ns. mukavuussektion (ei siis lääketieteellisistä syistä) eivätkä käsitä mitä siitä heille voi seurata. Se on kuitenkin valitettava tosiasia, ettei sektioita voi tehdä enempää kuin kohtu kestää ja usein se raja on kolme. Valitettava asia juuri esim. ahdaslantioisille.
 
Hohhoijaa...ei kai tätä palstaa ole kenenkään PAKKO lukea, jos se noin kiehuttaa, etkä voi ymmärtää, että nainen saattaa siltikin haluta LAPSIA, vaikka syystä tai toisesta KAMMOAISI alatiesynnytystä.
Itse löysin hieman yli vuosi sitten sattumalta tämän palstan ja sain ensimmäistä kertaa edes tietoa siitä, että sellainen mahdollisuus kuin pelkosektio on olemassa! (Ja ikävä kyllä, myös, millaisen tappelun takana se joskus on...)
Olen juuri täyttänyt 40.Olen siis vanha ensisynnyttäjäksi, mutta en mielestäni äidiksi. Tähän saakka olen "niellyt" kohtaloni lapsettomaksi, koska alatiesynnytys ei ole edes vaihtoehto minulle.Syyt ovat syvällä ja vuosien painajaiset takaavat varmuuden asiasta.
Minulle on nimenomaan ja ainoastaan tästä syystä tehty jo yksi abortti 8 v. sitten ja yksi avioliitto kaatui siihen,etten halunnut lapsia=synnytystä.
Olen opettaja ammatiltani,rakastan lapsia ja rakastan nykyistä miestäni. Alkaa olla viimeiset hetket saada niitä lapsia! Haluaisiko joku alatienkannattaja siis kieltää meiltä tämän onnen ja käskeä minua pitämään suuni kiinni ja pysymään tämän vuoksi lapsettomana? Ihmettelen.
Itselleni on aivan sama, kuinka joku toinen äiti lapsensa saa: adoptoimalla,sektiolla,alatiesynnytyksellä tai vaikka pyhän hengen avulla. SE EI OLE MINULTA POIS,eihän?
Siis: rohkaistuneena tämän palstan infosta olen nyt, HIP HURRAAA; raskaana 5:llä vkolla!!!! :saint:
Kävin neuvolassamme HETI, kun raskaustestit(3 kpl) näyttivät uutisen, sain ihanalta neuvolanaiselta asiallista ja kannustavaa tietoa ja samantien lähetteen naistenklinikan pelkopolille tapaamaan lääkäriä. Eilen NKL:lta soitettiin ja sovittiin tämä käynti viikolle 20.
Sielläkin asenne ainakin näin alussa kuulosti asialliselta ja tuleva miespuolinen lääkärini oli sanonut, ettei ketään voida pakottaa synnyttämään ja koska olen korostanut sitä, että tasan toinen vaihtoehtoni on raskaudenkeskeytys, oli hän sanonut, ettei synnytyspelon takia tarvitse aborttia tehdä. Toivottavasti kanta pitää jatkossakin.
En tiedä, vaikuttaako ikäni ensisynnytäjänä asiaan? KOKEMUKSIA TÄSTÄ???Kertokaa!
Asun Helsingissä ja olen myös ottanut yhteyttä jo kahdellekin yksityiselle ja kysynyt asiasta, erikoimaksuluokka ei ole este; jos joudun 1000e siitä maksamaan, teen sen mieluummin, kuin valvon,panikoin, itken, masennun seuraavat 9 kk!
Näen ensimmäisen neuvolalääkärini ensi ke 7.2. Kerron sitten, millainen asenne hänellä oli; toivottavasti hyvä! =)
Sen tiedän ja kerron kaikille heti alussa, että kantaani en aio muuttaa, mitään epäasiallista "käännytysyritystä" on siis turha yrittää. yritän kuitenkin suhtautua rauhallisesti ja ystävällisesti tapaamiini lääkäreihin/hoitsuihin, vaikka aion oman pääni pitääkin.Samanlaista toisen kunnioittamista toivon heiltäkin!
Vasta nyt, kaikkien näiden vuosien jälkeen uskaltauduin raskaaksi, kun sain tietää, että minulle on siihen toisenkinlainen mahdollisuus. Kiitos tästä palstasta!NAISTEN TULISI TUKEA TOISIANSA,eikä raadella kuin naarassudet: eiköhän tuo odotus/synnytys ole aivan tarpeeksi rankkaa ilman muiden syyllistämisiä, teki sen millä tyylillä tahansa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 11:23 Luna kirjoitti:
HIP HURRAAA; raskaana 5:llä vkolla!!!! :saint:

Kävin neuvolassamme HETI, kun raskaustestit(3 kpl) näyttivät uutisen, sain ihanalta neuvolanaiselta asiallista ja kannustavaa tietoa ja samantien lähetteen naistenklinikan pelkopolille tapaamaan lääkäriä. Eilen NKL:lta soitettiin ja sovittiin tämä käynti viikolle 20.
Sielläkin asenne ainakin näin alussa kuulosti asialliselta ja tuleva miespuolinen lääkärini oli sanonut, ettei ketään voida pakottaa synnyttämään ja koska olen korostanut sitä, että tasan toinen vaihtoehtoni on raskaudenkeskeytys, oli hän sanonut, ettei synnytyspelon takia tarvitse aborttia tehdä. Toivottavasti kanta pitää jatkossakin.
Siis ootko ihan tosissasi?! Kyllä on nopeaa toimintaa.. :eek: Ensinnäkin neuvolassa, olet jo käynyt neuvolassa ja olet viikolla 5?! :eek: Ja toiseksi, lähete laitettiin HETI ja nyt jo sait ajan, kaiken lisäksi puhelimitse? :eek: Itse olen aina saanut odottaa ekaa neuvolaa 9-11 viikoille ja kuudesta polilähetteestä kaikki on tullut postitse, eikä todellakaan päivässä... :whistle:

Ja mitä tulee syyllistämiseen, siitä olen samaa mieltä. Mulle on todellakin ihan sama miten ihmiset lapsensa saavat ja hyvä että on vaihtoehtoja. Mutta että abortilla aletaan "uhkailla". Kyllähän se synnytyspelko sitten varmaan on kova, mutta niin pelkään mäkin kuollakseni auton eteen heittäytymistä, mutta tekisin sen mielummin kuin tappaisin lapseni! :headwall:
 
Äläpä vääntele sanomisiani, kun et traumojeni taustoista mitään tiedä.Etkö ole koskaan tullut ajatelleeksi, että Suomessakin IHAN AIKUISTEN OIKEESTI on raiskattuja/hyväksikäytettyjä naisia ja pelkojen syyt voivat olla syvällä, ei pelkästään kosmeettisia paikkojen repeämisiä, kuten tällä palstalla sektioiden kiivaat vastustajat USEIN antavat olettaa!
Ensiis sanojesi mukaan "uhkaile" abortilla, se ei kait oikeasti lääkäreitä/hoitsuja kiinnosta(kyynistä, juu), mutta se nyt vain on tasan se toinen vaihtoehto sektiolle kohdallani.
OMASTA aloitekyvystä ja vaatimisesta se kait on pitkälle kiinni, kuinka nopeasti asiat järjestyvät. Kuka käskee odottaa 2 kk ennenkuin marssii eka kertaa neuvolaan? Niin paljon täysin uutta ja tärkeää infoa ainakin minulle, että haluan AJOISSA tietoa mm. mitä vitam.lisäaineita ym. voin syödä raskausaikana.Ultraa ja muita istukka-ym.biopsioita ei tietenkään tehdä ennenkuin vkon 11 jälkeen, mutta miksi odottaa eka käyntejä ja keskusteluja sinne saakka?
En tajua, miksi tällä palstalla haaskalinnunomaisesti akat yrittävät syyllistää toisiaan MILLOIN MISTÄKIN ASIASTA?(Minä nyt tulen varmaan saamaan osani mahd.abortista,hohhoijaa) EIKÖ TÄMÄ OLE SEKTIOSYNNYTTÄJIEN vertaisTUKIpalsta? Enkä ole sitä mieltä että pelkkää hymistelyä pitäisi olla ja aina samaa mieltä.ASIALLISTA infoa on netti täynnä, jos haluaa löytää esim. sektion vaaroista kertovaa tietoa. Mutta kun kelaat tämän ketjun alkuun ja luet koko homman, niin kyllä pn perhanan VIHAMIELISTÄ tekstiä. Ollapa mies.
Helsingissä yksityinen lääkäriasema Femeda vaikuttaa ERITTÄIN inhimilliseltä ja palvelu on ystävällistä. Yksityisen hinnat tietenkin ovat omaa luokkaansa, esim. kaikki näytteet,istukka-,lapsivesi-, ultrat kannattaa ottaa kunnallisesti.Silti voit kääntyä MYÖS yksityisen puoleen!KELA muuten korvaa n. puolet yksityisen maksuista.
Kyllä Suomessa naisella(-kin!) on oikeuksia, pidätte vain niistä kiinni.
Lääkäriäkin VOI ja SAA vaihtaa, jos sukset on aivan ristissä. Lääkäreistä voit ottaa selvää aika helposti googlettamalla.Ainakin saat jotain vihiä taustoista.
Tunnen itseni aika onnekkaaksi, sillä olen nyt keskustellut (jo!) 5 eri ammattilaisen kanssa asiasta ja en ole joutunut vänkäämään vielä hetkeäkään. Kait se on omasta luonteestakin kiinni, jos vain kiltisti joka hoitsun mielipiteitä myöntelee, vaikka itse olisi ihan eri linjoilla. Joskus suomalaisten kilttteys ja auktoriteettien edessä turha alistuminen todella hämmästyttää.Minun kehoni, minun lapseni, minun valintani.
 
Uteliaisuuttani
Luna: En kysy tätä ilkeilläkseni, mutta jos sinut on raiskattu tms, niin miksi se on juuri se synnytys ,joka on niin vastenmielistä sen jälkeen, kun luulisi sen olevan se seksi johon ei pysty esim. raiskauksen jälkeen?
 
en ole luna
... mutta vastaanpa kumminkin kun on valitettavasti hiukan omakohtaista kokemusta... Seksiä (jos ja kun) pystyy harrastaan tutun turvallisen henkilön kanssa omilla ehdoillaan. Synnytystä hoitavat vieraat henkilöt ja sinua kosketetaan satutetulle alueelle. Pahimmassa tapauksessa tilanne muistuttaa vielä painajaisesta: pakotetaan tekemään jotain mitä et todellakaan halua.
Muutenkin sellaisen jolla ei ole omakohtaista kokemusta esim. seksuaalisesta hyväksikäytöstä, kannattaisi pitää mölyt mahassaa kaikesta mikä vähänkin liittyy alapään juttuihin (jos ei kyse ikiomasta alapäästä :/ ). Jättäköön toisten synnytykset ja alapäät rauhaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2007 klo 11:25 Luna kirjoitti:
Äläpä vääntele sanomisiani, kun et traumojeni taustoista mitään tiedä.Etkö ole koskaan tullut ajatelleeksi, että Suomessakin IHAN AIKUISTEN OIKEESTI on raiskattuja/hyväksikäytettyjä naisia ja pelkojen syyt voivat olla syvällä, ei pelkästään kosmeettisia paikkojen repeämisiä, kuten tällä palstalla sektioiden kiivaat vastustajat USEIN antavat olettaa!
Ensiis sanojesi mukaan "uhkaile" abortilla, se ei kait oikeasti lääkäreitä/hoitsuja kiinnosta(kyynistä, juu), mutta se nyt vain on tasan se toinen vaihtoehto sektiolle kohdallani.
OMASTA aloitekyvystä ja vaatimisesta se kait on pitkälle kiinni, kuinka nopeasti asiat järjestyvät. Kuka käskee odottaa 2 kk ennenkuin marssii eka kertaa neuvolaan? Niin paljon täysin uutta ja tärkeää infoa ainakin minulle, että haluan AJOISSA tietoa mm. mitä vitam.lisäaineita ym. voin syödä raskausaikana.Ultraa ja muita istukka-ym.biopsioita ei tietenkään tehdä ennenkuin vkon 11 jälkeen, mutta miksi odottaa eka käyntejä ja keskusteluja sinne saakka?
En tajua, miksi tällä palstalla haaskalinnunomaisesti akat yrittävät syyllistää toisiaan MILLOIN MISTÄKIN ASIASTA?(Minä nyt tulen varmaan saamaan osani mahd.abortista,hohhoijaa) EIKÖ TÄMÄ OLE SEKTIOSYNNYTTÄJIEN vertaisTUKIpalsta? Enkä ole sitä mieltä että pelkkää hymistelyä pitäisi olla ja aina samaa mieltä.ASIALLISTA infoa on netti täynnä, jos haluaa löytää esim. sektion vaaroista kertovaa tietoa. Mutta kun kelaat tämän ketjun alkuun ja luet koko homman, niin kyllä pn perhanan VIHAMIELISTÄ tekstiä. Ollapa mies.
Helsingissä yksityinen lääkäriasema Femeda vaikuttaa ERITTÄIN inhimilliseltä ja palvelu on ystävällistä. Yksityisen hinnat tietenkin ovat omaa luokkaansa, esim. kaikki näytteet,istukka-,lapsivesi-, ultrat kannattaa ottaa kunnallisesti.Silti voit kääntyä MYÖS yksityisen puoleen!KELA muuten korvaa n. puolet yksityisen maksuista.
Kyllä Suomessa naisella(-kin!) on oikeuksia, pidätte vain niistä kiinni.
Lääkäriäkin VOI ja SAA vaihtaa, jos sukset on aivan ristissä. Lääkäreistä voit ottaa selvää aika helposti googlettamalla.Ainakin saat jotain vihiä taustoista.
Tunnen itseni aika onnekkaaksi, sillä olen nyt keskustellut (jo!) 5 eri ammattilaisen kanssa asiasta ja en ole joutunut vänkäämään vielä hetkeäkään. Kait se on omasta luonteestakin kiinni, jos vain kiltisti joka hoitsun mielipiteitä myöntelee, vaikka itse olisi ihan eri linjoilla. Joskus suomalaisten kilttteys ja auktoriteettien edessä turha alistuminen todella hämmästyttää.Minun kehoni, minun lapseni, minun valintani.
Kukas nyt vääristelee?! Kyllä mä tiedän että pelon syitä on monia. Entä missä kohtaa sanoin olevani sektion vastustaja? Olen mielestäni ihan oikeassa paikassa, itselleni on tehty pelkosektio.

Mun mielestä sä vaan puhut abortista nyt ihan väärässä paikassa. Jos olet tuota mieltä muuten, pitää osata pitää puolensa jne niin siihen samaan juttuun ei abortti mahdu! En mä sitä tarkoittanutkaan, että menisit lääkäreille ja muille uhkailemaan abortilla, siksi siinä sanassa oli ""-merkit kun en parempaakaan keksinyt. Tarkoitin sitä kun otit sen esiin tässä keskustelussa ja sitä olet selkeesti itsekin miettinyt vaihtoehtona. Jos sä nyt teet niin kuin itse kirjoitat niin voit unohtaa sen samantien! Kyllä, sinun kehosi, sinun lapsesi. Ennen kaikkea sinun lapsesi. Äiti ei tapa lastaan vaikka ois mikä pelko. Eihän se silloin olisi edes enää sinun kehosi, sinun päätöksesi jne jos niin tekisit tuosta syystä? Koska en mä ainakaan näe tuossa mitään kohtaa mistä voisi päätellä että et halua vauvaa? Ota selvää asiosta, käy lääkäreiden kanssa keskusteluja, pyydä sektiota, vaadi sitä jos siltä tuntuu. Mutta, älä mieti mitään abortteja.

Ja vielä tuosta sun "toiminnan nopeudesta" vai mikskä sitä pitäisi nimittää... Netti on todellakin täynnä kaikenlaista ja osa musta uskoo vieläkin, että olet provo koko nimimerkki, anteeksi nyt vaan. Edelleen, rv5. Pari päivää sitten jäänyt menkat pois ja nyt jo olet ehtinyt tehdä kaiken tuon? En mä ihan aikuisten oikeesti millään vaatimuksilla olisi saanut rv5 itelleni aikaa edes neuvolaan, mut sä vissiin olitkin käynyt yksityisellä. Varmaan se on sitten eri juttu. Eikä kyllä mulla olisi tullut mieleen edes vaatia, mut kukin tietty tavallaan...

Muuten hyvä, että olet saanut asiallista hoitoa. Tunnut lähteneen liikkeelle aika varmana asiastasi ja valmiina kuuntelemaan "käännytystä"? Tämän palstan perusteella sitä tosiaan olisi luvassa, mutta itsellänikin on siitä ihan positiiviset kokemukset. Sain mielestäni sektion helposti ja hoito oli hyvää. Kukaan ei painostanut tai vastaavaa.
 
SYPE-aikaa odottava
Siksikin epäilyttää tuo tarina, koska sattumalta (omasta kokemuksesta) tiedän, ettei Naistenklinikalle saa pelkopolille aikoja kuin vasta suunnilleen viikolle 33 tai niille main kätilölle, jonka jälkeen vasta tulee lääkärin synnytystapa-arvio, jolloin päätetään tosiaan se synnytystapa. Myöskään ihan noin yleisesti ottaen, kukaan lääkäri ei ehdi mitään ajanvarauksia soitella, kyllä sen hoitaa sihteerit/hoitajat/muut toimistohenkilöt...

:/
 
Chi
Olen nähnyt viime aikoina painajaisia synnytyksestä ja vaikka raskauden alussa oli ruusuiset kuvitelmat synnytyksen kulusta (esim. omien toiveiden noudattamisesta), niin alan tajuta kauhulla ettei kaikki todellakaan taida mennä niinkuin on lupailtu... :/ Kättärille pitäisi siis mennä synnyttämään, mutta jo puhelimessa kaikki ovat olleet todella törkeitä, päivystyspuolella ihania mutta sinnehän en ole enää menossa (ainakaan toivottavasti). Hirvittää näin kipu- & oksennuskammoisena ajatus, että epiduraali tms. jää saamatta kun kiireen takia ei ehditä pitämään tarpeeksi huolta. Synnytyksen aikana sitä kuitenkin on aika avuton. :'( Nuorempana tehty keskeytys saattaa vaikuttaa myös ajatuksiini; sen jälkeen kaikki kipu alavatsassa on tehnyt oksettavan olon enkä ole painajaisiltakaan välttynyt...

Mitä sektiossa tapahtuu ja voiko sen tarpeellisuudesta keskustella neuvolassa? Naistenklinikkaa on kehuttu tuon suhteen, mielipiteitä?
 
Kai sitä aikuinen ihminen voi edes yrittää käsitellä pelkojaan eikä vaan piipittää ja päättää etukäteen että ei edes yritä synnyttää. On kyllä varmaan elämä raskasta jos on noin tunteidensa armoilla eikä pysty hallitsemaan tunteitaan. En edes usko että se on totta ja todellinen syy sektiolle, luulen, että tosiasiassa syy on rupsahtamisen pelko ja mukavuudenhalu. Koska muutenhan sitä edes yrittäisi. Tämä on tällaista lapsellista pelleilyä, että päätetään joku kanta eikä edes yritetä kuunnella järkipuhetta ja hankkia asiallista tietoa. Tai sitten jotain huomionhakemista, että minäpä olen niin erityislaatuinen että tarvitsen 10 lääkäriä auttamaan synnytyksessä kun olen niin herkkä ja alapääkin on niin tiukka ja ahdas.
 
Kuulepas vieras... Mitä jos sinä yrittäisit ymmärtää muutakin kuin samanlaiset ajatukset kuin omasi? Tulet tänne piipittämään ja aliarvioimaan ihmisten pelkoja ja toiveita ja nostamaan itsetuntoasi asettamalla itsesi näin näiden synnytyspelosta kärsivien yläpuolelle.

Kun luen tuota piipitystäsi, en yhtään ihmettele että kärsit heikosta itsetunnosta. Olet ehkä itsekin huomannut, että älyllinen kapasiteettisi ei ole päätähuimaava, ethän pysty käsittelemään omasta ajatusmaailmastasi poikkeavia tunteita.

Mitäs sun napaasi kaivaa, jos joku haluaa sektion säästääkseen alapäänsä?

Keskitä energiasi vaikka oikeasti apua tarvitsevien auttamiseen (esimerkiksi oman itsesi).
 
Toinen tulossa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 10:38 vieras kirjoitti:
Kai sitä aikuinen ihminen voi edes yrittää käsitellä pelkojaan eikä vaan piipittää ja päättää etukäteen että ei edes yritä synnyttää. On kyllä varmaan elämä raskasta jos on noin tunteidensa armoilla eikä pysty hallitsemaan tunteitaan. En edes usko että se on totta ja todellinen syy sektiolle, luulen, että tosiasiassa syy on rupsahtamisen pelko ja mukavuudenhalu. Koska muutenhan sitä edes yrittäisi. Tämä on tällaista lapsellista pelleilyä, että päätetään joku kanta eikä edes yritetä kuunnella järkipuhetta ja hankkia asiallista tietoa. Tai sitten jotain huomionhakemista, että minäpä olen niin erityislaatuinen että tarvitsen 10 lääkäriä auttamaan synnytyksessä kun olen niin herkkä ja alapääkin on niin tiukka ja ahdas.
Ja, jos yhtään ketjua lukisit, mietä on montakin "aikuista ihmistä", jotka sen kerran (tai useamminkin) ovat jo yrittäneet, eli synnyttäneet alakautta, ja pelot ovat joko tulleet siitä, tai siitäkin huolimatta vahvistuneet. :headwall:
 
jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 10:38 vieras kirjoitti:
Kai sitä aikuinen ihminen voi edes yrittää käsitellä pelkojaan eikä vaan piipittää ja päättää etukäteen että ei edes yritä synnyttää. On kyllä varmaan elämä raskasta jos on noin tunteidensa armoilla eikä pysty hallitsemaan tunteitaan. En edes usko että se on totta ja todellinen syy sektiolle, luulen, että tosiasiassa syy on rupsahtamisen pelko ja mukavuudenhalu. Koska muutenhan sitä edes yrittäisi. Tämä on tällaista lapsellista pelleilyä, että päätetään joku kanta eikä edes yritetä kuunnella järkipuhetta ja hankkia asiallista tietoa. Tai sitten jotain huomionhakemista, että minäpä olen niin erityislaatuinen että tarvitsen 10 lääkäriä auttamaan synnytyksessä kun olen niin herkkä ja alapääkin on niin tiukka ja ahdas.
:LOL: :LOL: :LOL: :headwall:
 
Voi sentään
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 10:38 vieras kirjoitti:
Kai sitä aikuinen ihminen voi edes yrittää käsitellä pelkojaan eikä vaan piipittää ja päättää etukäteen että ei edes yritä synnyttää. On kyllä varmaan elämä raskasta jos on noin tunteidensa armoilla eikä pysty hallitsemaan tunteitaan. En edes usko että se on totta ja todellinen syy sektiolle, luulen, että tosiasiassa syy on rupsahtamisen pelko ja mukavuudenhalu. Koska muutenhan sitä edes yrittäisi. Tämä on tällaista lapsellista pelleilyä, että päätetään joku kanta eikä edes yritetä kuunnella järkipuhetta ja hankkia asiallista tietoa. Tai sitten jotain huomionhakemista, että minäpä olen niin erityislaatuinen että tarvitsen 10 lääkäriä auttamaan synnytyksessä kun olen niin herkkä ja alapääkin on niin tiukka ja ahdas.
Katkeraa ja säälittävää tilitystä ja toisten syyttelyä... Mitä mahtaakaan olla niiden takana...? :/

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 11:50 Voi sentään kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 10:38 vieras kirjoitti:
Kai sitä aikuinen ihminen voi edes yrittää käsitellä pelkojaan eikä vaan piipittää ja päättää etukäteen että ei edes yritä synnyttää. On kyllä varmaan elämä raskasta jos on noin tunteidensa armoilla eikä pysty hallitsemaan tunteitaan. En edes usko että se on totta ja todellinen syy sektiolle, luulen, että tosiasiassa syy on rupsahtamisen pelko ja mukavuudenhalu. Koska muutenhan sitä edes yrittäisi. Tämä on tällaista lapsellista pelleilyä, että päätetään joku kanta eikä edes yritetä kuunnella järkipuhetta ja hankkia asiallista tietoa. Tai sitten jotain huomionhakemista, että minäpä olen niin erityislaatuinen että tarvitsen 10 lääkäriä auttamaan synnytyksessä kun olen niin herkkä ja alapääkin on niin tiukka ja ahdas.
Katkeraa ja säälittävää tilitystä ja toisten syyttelyä... Mitä mahtaakaan olla niiden takana...? :/
Ihan puhdasta ihmettelyä että onko jotkut ihan tosissaan noin avuttomia reppanoita että luonnolliset asiat tehdään näin vaikeiksi. Oikeasti kaikki tietävät mitä ennen maailmassa näin heikoille yksilöille olisi käynyt. Ei voi kuin ihmetellä miten raskas paikka maailma on elää jos ihan tavalliset asiat tehdään näin vaikeiksi ja voivotellaan ennen kuin on edes mitään omakohtaista kokemusta. Onhan se hyvä että edes netissä löytyy selkääntaputtelijoita, reaalielämässä moni varmaan saa pidätellä ettei sano suoraan mielipidettään.
 
ylpeä sektiosta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 11:58 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 11:50 Voi sentään kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 10:38 vieras kirjoitti:
Kai sitä aikuinen ihminen voi edes yrittää käsitellä pelkojaan eikä vaan piipittää ja päättää etukäteen että ei edes yritä synnyttää. On kyllä varmaan elämä raskasta jos on noin tunteidensa armoilla eikä pysty hallitsemaan tunteitaan. En edes usko että se on totta ja todellinen syy sektiolle, luulen, että tosiasiassa syy on rupsahtamisen pelko ja mukavuudenhalu. Koska muutenhan sitä edes yrittäisi. Tämä on tällaista lapsellista pelleilyä, että päätetään joku kanta eikä edes yritetä kuunnella järkipuhetta ja hankkia asiallista tietoa. Tai sitten jotain huomionhakemista, että minäpä olen niin erityislaatuinen että tarvitsen 10 lääkäriä auttamaan synnytyksessä kun olen niin herkkä ja alapääkin on niin tiukka ja ahdas.
Katkeraa ja säälittävää tilitystä ja toisten syyttelyä... Mitä mahtaakaan olla niiden takana...? :/
Ihan puhdasta ihmettelyä että onko jotkut ihan tosissaan noin avuttomia reppanoita että luonnolliset asiat tehdään näin vaikeiksi. Oikeasti kaikki tietävät mitä ennen maailmassa näin heikoille yksilöille olisi käynyt. Ei voi kuin ihmetellä miten raskas paikka maailma on elää jos ihan tavalliset asiat tehdään näin vaikeiksi ja voivotellaan ennen kuin on edes mitään omakohtaista kokemusta. Onhan se hyvä että edes netissä löytyy selkääntaputtelijoita, reaalielämässä moni varmaan saa pidätellä ettei sano suoraan mielipidettään.
Jos kuvittelet että pelkäävät "elävät" netin selkääntaputtelijoilla, niin itsesi kaltaiset kyllä pitävät huolen "kuolemasta". Me pelkääjät olemme kuitenkin päinvastoin sen verran kovia taistelijoita, että ihan vapaasti reaalielämässä(kin) saa tulla sanomaan suoraan jos on jotain hampaankolossa, vaan eipä ole kukaan alatievöllykkä siihen kyennyt.... Mikäli todella jotain kielteistä ajattelee.... :whistle: Eli siitä päästäänkin siihen, ketkä niitä avuttomia on, jos ketkään?
Helpoin tapahan se olisi mennä massan mukana punnertamaan vauva pyllystä ulos, mutta mulla oli ainakin kanttia taistella oman kroppani puolesta :LOL: B) :saint:
 
Kylläpä täällä todentotta TIEDETÄÄN kaikkien muiden asiat paremmin!
En ole provo, vaan ihan oikea, #&%?$!* hermona oleva 40 juuri täyttänyt äiti. Kiitos sille, joka tajusi traumaattisten kokemusten oikean mittasuhteen; olen pahoillani,että olet joutunut kokemaan - sinäkin - ikäviä. Kyse taitaa todellakin olla tuosta mainitsemastasi vieraat ihmiset määrää taas-aspektista.
En ymmärrä, mikä siinä nyt on niin vaikea uskoa, että joku haluaa hoitaa ja myös hoitaa omia asioitaan nopeasti? Kävin ihan kuulkaa Helsingin terveysaseman neuvolassa HETi, kun olin ensin tehnyt 2 raskaustestiä kotona, saanut posit. tulokset ja eikun vielä samana aamupäivänä varmistamaan labraan.Siihen meni päivä. Samalla käynnillä keskustelin yli tunnin neuvolan hoitsun kanssa.Joka ymmärsi ja vielä siinä istuessani soitti, kyllä, soitti Naistenklinikalle. Sieltä soitettiin, kyllä,SOITETTIIN minulle kotiin seur.päivänä ja luvattiiin aika
SYPE-lääkärille viikolle 20.Kirjallinen varmistus tuli sitä seur. päivänä postitse.En ole missään vaiheessa väittänyt jutelleeni ko. lääkärin kanssa, hän ei minulle soittanut, vaan tuo hoitaja, joka kertoi sanatarkasti lääkärin terveiset.Tämän jälkeenkin olen ollut itse, oma-alotteisesti "ahkera":eek:len soittanut sekä Femedaan että sikiöntutkimuslaitokselle, jonne saan ajan parin viikon päästä.Ikäni puolesta olen oikeutettu seulontaan.
Hohhoijaa, LUULIN saavani jonkinlaista kannustusta ja TUKEA täältä, mutta näyttää nyt siltä, että morkkaus ja lyttääminen ja käsittämätön epäily joka asiaa kohtaan paremminkin saa vereni kiehumaan eli ei varmasti ainakaan auta oloani.
Tarkoitukseni oli myös tsempata täällä muita naisia ja antaa omalta kohdaltani vinkkejä, mutta olkoon.Ei tämä ole tällaisen riitelyn arvoista. Haudon näitä sitten mieluummin yksin.
Kiitos "siskot".
 
Sype-aikaa odottava
^Ilmaisit itseäsi vain epäselvästi aiemmissa viesteissäsi. Ei tarvitse noin hermostua, me täällä olemme ihan just vaan sen varassa, mitä kirjoituksistasi luemee - ja ensimmäiset viesitisi oli kyllä melko epätarkkoja, niin että niistä sai väärän kuvan. Minä muiden muassa :) Nyt kun selvensit, tilanne tuntuukin ihan toiselta!
 
[/quote]
Jos kuvittelet että pelkäävät "elävät" netin selkääntaputtelijoilla, niin itsesi kaltaiset kyllä pitävät huolen "kuolemasta". Me pelkääjät olemme kuitenkin päinvastoin sen verran kovia taistelijoita, että ihan vapaasti reaalielämässä(kin) saa tulla sanomaan suoraan jos on jotain hampaankolossa, vaan eipä ole kukaan alatievöllykkä siihen kyennyt.... Mikäli todella jotain kielteistä ajattelee.... :whistle: Eli siitä päästäänkin siihen, ketkä niitä avuttomia on, jos ketkään?
Helpoin tapahan se olisi mennä massan mukana punnertamaan vauva pyllystä ulos, mutta mulla oli ainakin kanttia taistella oman kroppani puolesta :LOL: B) :saint:
[/quote]

Sinäpä sen sanoit, nimenomaan kuulostaa juuri sellaiselta telaketjufemakkoainekselta, jotka tukka pystyssä ja suu vaahdossa räyhäävät yhden asian puolesta täysin riippumatta siitä mikä on järkevää tai mukavaa. Tärkeintä on saada vängätä omaa asiaa ja taistella, ei ole väliä muista näkökulmista kun vaan oma pää täytyy saada pitää vaikka kaikki muu kaatuisi ympäriltä. Ensin näiden päähäntaputtelijakavereiden kanssa analysoidaan ja pyöritetään ja problematisoidaan asioita päivätolkulla ja vaan omien "oikeuksien" puolesta rähistään eikä huomata, että menee koko onnellinen elämä siinä ohi kun vaan räyhätään.

Synnytyskään ei valitettavasti ole sellainen tapahtuma että punaista mattoa eteesi levitettäisiin. Olisitte pitäneet kunnon prinsessahäät niin olisi saanut olla päivän edes prinsessana.

Minä menen massan mukana punnertamaan, mutta pyllystä en ajatellut kuitenkaan tälläkään kertaa yrittää.
 
ylpeä sektiosta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 13:36 vieras kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit, nimenomaan kuulostaa juuri sellaiselta telaketjufemakkoainekselta, jotka tukka pystyssä ja suu vaahdossa räyhäävät yhden asian puolesta täysin riippumatta siitä mikä on järkevää tai mukavaa. Tärkeintä on saada vängätä omaa asiaa ja taistella, ei ole väliä muista näkökulmista kun vaan oma pää täytyy saada pitää vaikka kaikki muu kaatuisi ympäriltä. Ensin näiden päähäntaputtelijakavereiden kanssa analysoidaan ja pyöritetään ja problematisoidaan asioita päivätolkulla ja vaan omien "oikeuksien" puolesta rähistään eikä huomata, että menee koko onnellinen elämä siinä ohi kun vaan räyhätään.

Synnytyskään ei valitettavasti ole sellainen tapahtuma että punaista mattoa eteesi levitettäisiin. Olisitte pitäneet kunnon prinsessahäät niin olisi saanut olla päivän edes prinsessana.

Minä menen massan mukana punnertamaan, mutta pyllystä en ajatellut kuitenkaan tälläkään kertaa yrittää.
Sen verran korjaan, että femakko (mikäli sillä tarkoitat feministiä) on minusta erittäin kaukana :LOL:
Ja ei ole tarvinnut kertaakaan mitään vaahdota (kuten nämä pelkosektion teilaajat... :whistle: ) tai räyhätä, kun on asiansa kanssa sinut, osaa siitä keskustella lääkäreiden kanssakin asiallisesti. Sen sijaan voin tarvittaessa "räyhätäkin" ko. vastustajille, mikäli heillä on yhtä idioottimaisia luuloja kuten täällä on nähty.
Tuota punainen matto-juttua en valitettavasti ymmärtänyt, prinsessa en ole halunnut olla edes lapsena, mutta ehkä se on teidän feministien inside-juttuja...
 

Yhteistyössä