sektiolla synnyttäneet, onko ollut mitään ongelmia haavan kanssa?

Minulle jouduttiin tekemään sektio ja siitä on nyt vajaa 2 viikkoa aikaa ja tuo haava ei ole vieläkään kunnolla parantunut. Hakaset kun poistettiin, niin tietysti haava aukesi toisesta reunasta, kun terveydenhoitaja ei laittanut mitään tukiteippejä ja jouduin itse tuon teippaamaan. Myös toiselta puolelta on ilmeisesti sisemmältä hieman revennyt, sillä säteilee nivustaipeeseen välillä oikein kunnolla.
Onneksi tänään tulee kaveri kylään, joka on sairaanhoitaja, niin hän on luvannut vilkaista tuota haavaa, että miltä näyttää.
Lääkärissä en ole ainakaan vielä käynyt, sillä ei tuota haavaa koko ajan koske, eikä se tunnu olevan tulehtunutkaan, mutta ilmeisesti paraneminen tulee kestämään aika pitkään.

Sinänsä potuttaa kun ei pääse kunnolla liikenteeseen, tekisi jo mieli mennä vaunuttelemaan, mutta se saa nyt odottaa.
 
Heidi
Mulla parani aika nopeasti se. Tikkien poistosta vähän ärtyi, mutta siinä se. Ootko suihkutellut sitä ahkerasti? Arkahan se oli tietysti kuukausia (nyt vauva 6kk), ja välillä tuntui sellaista vihlontaa haavan seutuvilla.
 
sektio
Mulla paraneminen kesti varmaan 1/2 vuotta, että se oli suht siisti.

Ja monesti repee/aukee, mutta kyllä se siitä. Nättiähän siitä ei tuu. mutta kaikkeen tottuu.
Harmi vaan kun mahasta kaikki näkyy niin hyvin.
 
vieras
Ei kummallakaan kertaa mitään! Mulla tosin haav psytyyn, joten siihen kohdistuva "rasitus" myös erilaista. Mutta ei mitään kipuja, kiinnikkeitä ei auenneita haavoja, ei mitään. siihen asti kun tikit olleet, niin hiukan kinnannut vaatteiden kanssa, kun ottaa kaikki kiinni, mutta siis ei mitään muuta.
 
Mulla tuli paha haavatulehdus, haavaa jouduttiin aukaseen uudestaan viikko sektion jälkeen, jotta mätä pääsi pois. Ja haavaa on putsattu nyt 9 viikkoa, nyt vihdoin se rupee oleen parantunut. Ihan siisti se haava on kyllä, hyvin parantunut, nyt vielä tosiaan ihan hiukan auki noin puolen sentin matkalta, mut umpeutuu itekseen hiljalleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Minulle jouduttiin tekemään sektio ja siitä on nyt vajaa 2 viikkoa aikaa ja tuo haava ei ole vieläkään kunnolla parantunut. Hakaset kun poistettiin, niin tietysti haava aukesi toisesta reunasta, kun terveydenhoitaja ei laittanut mitään tukiteippejä ja jouduin itse tuon teippaamaan. Myös toiselta puolelta on ilmeisesti sisemmältä hieman revennyt, sillä säteilee nivustaipeeseen välillä oikein kunnolla.
Onneksi tänään tulee kaveri kylään, joka on sairaanhoitaja, niin hän on luvannut vilkaista tuota haavaa, että miltä näyttää.
Lääkärissä en ole ainakaan vielä käynyt, sillä ei tuota haavaa koko ajan koske, eikä se tunnu olevan tulehtunutkaan, mutta ilmeisesti paraneminen tulee kestämään aika pitkään.

Sinänsä potuttaa kun ei pääse kunnolla liikenteeseen, tekisi jo mieli mennä vaunuttelemaan, mutta se saa nyt odottaa.
2sektiota takana eikä kummallakaan kerralla ole mitään tukiteippejä laitettu, miksi ihmeessä pitäisi? Jos se haava tulehtuu niin yleensähän sitä vielä avataan jollei se ole auki sillä paranemisen pitää kulkea pohjalta pinnallepäin. Tuskin sieltä sisältäkään on mitään revennyt, monta viikkoa tuntuu siltä kuin siellä kiskottaisiin piikkilankaa edestakaisin mikäli sattuu väärä asento, tulee kiertoliikettä tms. Mikäli kärsii kävellä -ja pakko kärsiä koska muuten olisit sairaalahoidossa -niin eikun vaan liikut voimiesi mukaan. Puolisen vuotta voit varautua siihen että vihlaisee tms -se on iso operaatio ja paraneminen sen mukainen. =)
 
En minä toki olettakaan, että tää paranisi hetkessä. Ja kävellä kyllä kärsin ainakin jotenkin, joten en minäkään usko, että tässä mitään suurempaa olisi, tosin kaverini sanoi, että kyllä ne teipit olisi pitänyt laittaa silti, vaikka haava hyvältä näyttikin.
Onneksi on kaikki muu lähtenyt hyvin liikkeelle ja vauvakin on tyytyväinen ja nukkuu paljon, joten pystyn itse ottamaan suht iisisti ja lepäämään tarpeen tullen.
 
mut leikattiin 15.7...tikit ne uskalti ottaa pois vasta 14 päivää sektiosta. Haava oli tulehtunut koska sain sairaalasta siihen streptokokkibakteerin. mulla aukes se haava kanssa. sit sai kaks antibioottikuuria nii se meni umpeen kun tulehdus poistu.
Erittääkö se haava pahanhajuista nestettä????
 
´hmm
eka kerralla kaikki meni hyvin mutta nyt toisella sektiolla lääkäri teki ruman haavan, ison ja pitkän ja paraneminen on ollut hitaampaa. Vauva on nyt 1 v. Edelleen se tuntuu ja arven päälle tulee semmonen rölläke, etenkin sinne haavan ulkoreunoille, keskelle ei enää niin. Mutta tämä on huomattavasti rumempi arpi.
 
Mulla kaks leikattu pystyviillosta. Molemmilla kerroilla paranin suht nopeesti, mutta kyllä sen haavan kanssa sai olla varovainen vielä pitkään. Kävin eka kertaa 1km päässä kaupassa reilu vko synnytyksestä, mutta kyllä se otti lujille se reissu! Eli en suosittele :p Ja mulle on aina laitettu se haavateippi, pitäshän se laittaa ettei ne tikkien reijät pääse tulehtumaan ja kun ne voi vähän vuotaakki. Mutta muutoin olen kyllä parantunu suht hyvin. 4vko leikkauksesta on jo ollu tosi hyvässä kunnossa, vaikka toki tullu aina varottua vielä 6vko asti tekemisiä. Ja vihlomista ym. saatta esiintyä pitkäänki. NYT on viimesimmästä leikkauksesta 6kk ja jos ei arpea olis ei tietäs että on leikattu :D Nopeammin toipunu molemmista sektioista mitä ensimmäisestä alatiesynnytyksestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ´hmm:
eka kerralla kaikki meni hyvin mutta nyt toisella sektiolla lääkäri teki ruman haavan, ison ja pitkän ja paraneminen on ollut hitaampaa. Vauva on nyt 1 v. Edelleen se tuntuu ja arven päälle tulee semmonen rölläke, etenkin sinne haavan ulkoreunoille, keskelle ei enää niin. Mutta tämä on huomattavasti rumempi arpi.
Mulla kans sama, eka arpi oli hieno ja toinen sit ihan hirveä. Entistä arpea ei poistettu vaan vetästy viereeen toinen joten siitä on nahka kireä ja päällä roikkuu sitten sellainen löysä läski.
Sinänsä harmittaa kun joissain paikoissa tehdään se niin että poistetaan edellinen arpi ettei jää mitään karmeaa jälkeä.

Nooh, näillä mennään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sektio:
Mulla paraneminen kesti varmaan 1/2 vuotta, että se oli suht siisti.

Ja monesti repee/aukee, mutta kyllä se siitä. Nättiähän siitä ei tuu. mutta kaikkeen tottuu.
Harmi vaan kun mahasta kaikki näkyy niin hyvin.
Peesi tähän. Puolisen vuotta minullakin oli haava kipeänä ja sen jälkeen vasta pystyi tekemään asioita normaalisti. Ja rumahan tuo on kuin mikä tuo arpi. Tehtiinkö sinulle se vaakaan vai pystyyn? Itsellä pystyyn ja tosi iso haava.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksiköhän sellanen läskinrölläke jää roikkumaan siihen haavan päälle? Mulla on jo se on ihan v*tun ruma...
Niin oli mullakin mut autto kun pudtin painoa 10 kg :D
Ok, mullakin on tuota läskiä tuossa mahassa, että eikun laihikselle =)
 
Viblsp
Kolme sektiota takana ja viimeisen jälkeen kun tikit poistettiin, hoitaja huomasi, että repsottaa toisesta päästä. Se sitten teipattiin kunnolla ja paranihan se lopulta kunnolla. Kipeä (kirvelyäkin) oli pitkään kyllä.

vieras kysyi "läskinrölläkkeestä", mullaki on. Ja kaksosten syntymästä on kuitenkin jo 1v 5kk. Ja sen löllerön takia arpialue punoittaa ja haisee helposti. :x Kyllähän siinä kestää, ennen kuin iho kiinteytyy ja jos on ylimääräisiä kiloja, ei se kiinteytyskään varmaan auta.
 

Yhteistyössä