Sekundäärinen lapsettomuus ja sen aiheuttama stressi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Harmittaa kyllä niin hitosti, että paula tulee aina tyrkyttämään näitä juttujaan. Ne ei auta ap.n surussa yhtään.

Tiedän sen tuskan, kun joka kuukausi se toivo aina herää ja sitten menkkojen alettua sitä tippuu mustaan aukkoon. Hetkeen ei näy valoa missään. Ja sitten taas herää se toivo, että ehkäpä ensi kuussa. Ja taas ja taas ja taas.

Ja sekundäärisestä lapsettomuudesta ehkä kurjimman tekee se, että sä tiedät mistä ehkä jäät vaille. Muistat raskausajan, synnytyksen ja sen kuinka vauva ensimmäistä kertaa lasketaan rinnoille, sen pakahduttavan onnentunteen kun se oma ihana pikkuinen vihdoin on sylissä.
Ja koko ajan pelkäät ettet ikinä enää saa kokea sitä.

Onko sulle ap annettu Terolutit vielä niiden clomien tueksi? Mä söin molempia vaikka kierto säännöllinen olikin.
Ja onko sulta katsottu kilpirauhasarvot?

Meillä sekundäärisen lapsettomuuden syy oli mun endometrioosi ja kilpirauhasen vajaatoiminta.
 
vierailija ap
Juu mulla on clomifenit ja sitten terolutit aloitan aina ovulaation jälkeen. Meillä nyt alkamassa toinen clomifen kierto. Ensimmäinen ei tuottanut tulosta.

Kilpirauhasarvot kävin tutkituttamassa jo keväällä olivat normaalit tsh 1.42 ja tv4 , 14.
 
vierailija
Mee nyt jo paula pois.

Tälläkin hetkellä ties kuinka moni nainen tulee raskaaksi huolimatta siitä, mitä vetää napaansa tai kuinka saasteisessa ympäristössä elää, tai onko huumeissa tai humalassa, syökö lääkkeitä tai tupakoiko, onko ali-vai yliravittu.

Jos kaikki nuo sun luettelemat asiat aiheuttaisi lapsettomuutta niin ei täällä lisääntyisi kukaan!

En tiedä avaako ap noita linkkejä, mutta kuvitteletko paula, että nuo kaikki HELPOTTAIS hänen stressiään?
 

Yhteistyössä