Selän kunto

  • Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti
Shaina
Onko muilla jäänyt raskausajalta ristiselkään voimakkaampaa notkoa..? Mulla on hieman jäänyt ja eihän se siitä pois lähde kun vielä poikaa kantelen ja aina menee selkä vähän takakenoon ristiselän kohdalta. Nyt on välillä alkanut oleen oikeesti kipee :(

Onko kellään mitään hoitovinkkiä? Hieroja sanoi, että perus vatsaliikkeiden teko voisi auttaa, mutta ei hänelläkään mitään muuta keinoa ollut tarjota. Onko kukaan käynyt kiropraktikolla tms.?
 
Kiropraktikkoa suositeltu ,mulla on kans menny selkä notkolle jne...4 raskautta ja kanniskelut päälle.Nyt on ollu koviakin kipuja ja ryhti tosi huono.En oo viä hakenu apua,mut pakko selkä on kuntoon saada ennen takas töihin menoo,työ ottaa mulla kovasti myös selän päälle. :)
 
Hammash
Mulla oli notkoselkä jo ennen raskautta. Hieroja neuvoi makaamaan selällään kovalla lattialla vaikka alaselkään koskisikin, näin notko kuulemma palautuu hieman.

Ja sitten takapuolessa sivulla on sellanen kipeä kohta jota voi esim. mies painaa kyynärpäällä noin minuutin ajan. Lieventää ajoittaista kipua.
 
siitä notkosta ei niinkään ongelmaa oo, mut alaselkä kipeyty raskauden aikana helposti, jos vaikka istuin vähän "väärässä" asennossa niin en päässyt ylös! sama jatkuu edelleen vaik poika on jo 1v4kk :\|
 
Otappa yhteys omaan lääkäriin ja pyydä lähete fysioterapeutille.
Mä sain sieltä raskauden jälkeen tosi hyvät "hoito-ohjeet",mun selkä ennen raskautta jo vaivannu ja lääkäri totes selkärangassa epämuodostumia,mutta kun jumppaa ohjeiden mukaan ym olen selän kanssa pärjännyt =)
 

Yhteistyössä