Sephora Ikalaba on Miss Helsinki

vierailija
Mä en tiedä miten noissa kisoissa on tyttöjä pisteytetty, mutta varmasti tämä voittaja on ainakin kropastaan saanut hyviä pisteitä. On nimittäin aika timmissä kunnossa verrattuna moneen muuhun osallistujaan. Tuon tyyppisessä kissassa varmaan esiintymistä on muutenkin arvioitu, eli kuka on edustavimmin osannut käyttäytyä.
 
vierailija
Suomen kansa näyttää olevan eri mieltä voittajan kauneudesta, kun lukee eri sivustojen kommentteja. Selvä tapaushan tämä onkin.

Keisarin uudet vaatteet ilmiö saa jatkoa.
 
vierailija
Mä en tiedä miten noissa kisoissa on tyttöjä pisteytetty, mutta varmasti tämä voittaja on ainakin kropastaan saanut hyviä pisteitä. On nimittäin aika timmissä kunnossa verrattuna moneen muuhun osallistujaan. Tuon tyyppisessä kissassa varmaan esiintymistä on muutenkin arvioitu, eli kuka on edustavimmin osannut käyttäytyä.
On kuntovalmentaja.
 
Mä en tiedä miten noissa kisoissa on tyttöjä pisteytetty, mutta varmasti tämä voittaja on ainakin kropastaan saanut hyviä pisteitä. On nimittäin aika timmissä kunnossa verrattuna moneen muuhun osallistujaan. Tuon tyyppisessä kissassa varmaan esiintymistä on muutenkin arvioitu, eli kuka on edustavimmin osannut käyttäytyä.
Tähän asti tuota kropan urheilullisuutta ja lihaksikkuutta on punnittu muualla kuin missikisoissa, mutta maailma (tai ainakin Suomi) muuttuu...

Timmiä naiskauneutta:


Caster Semenya


Maria Mutola
 
vierailija
Tiesin jo etukäteen, että tää voittaa vaikkei koven kaunis edes ole ja naurahdin epäuskoisesti, kun tulos julkistettiin. Ihan absurdia, kuinka tätä monikulttuurisuutta meille pakotetaan. Minua ainakin alkaa jo tympimään ja ei tämä pakotus ainakaan suvaitsevaisemmaksi tee.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Joo, eiköhän tässä kisassa ole painanut aika lailla muut kuin ulkonäköseikat. Satavuotisen Suomen juhlavuodelle on tärkeintä valita trendikkäästi monikulttuurinen edustaja, eikä mitään tavis-kaurapuuro-pimatsua.
 
vierailija
Voittajan valitsevat julkisuuden henkilöistä koostuva kymmenhenkinen tuomaristo.

Tuomareina toimivat tänä vuonna The Voice -ohjelmasta tuttu Ikeanna Ikegwuono, Jekku Berglund, Klara Kivilahti, Miss Helsinki 2016 Hannaleena Laaksamo, Ruotsin ja Suomen Miss Universum -edustajat Shirly Karvinen sekä Ida Ovmar, bloggaaja Uino Aino, Santa Cruz -yhtyeen laulaja Arttu Kuosmanen, vuoden korusuunnittelija Olli Lindroos sekä Tapio Marjanen. Tuomariston puheenjohtajana toimii Miss Helsinki 2013 Kelly Kalonji.
 
vierailija
No en kyllä ymmärrä, miten kukaan voi häntä rumaksi sanoa. Täytyy olla aika pullossa elänyt tai negatiivinen ihminen, jos tuon näköinen nainen on "ruma".
Silti, omaan makuuni ei ollut eli vähän kyllä ihmettelin voittajavalintaa. Ei kiinnittäisi mitään huomiota jos tulisi kadulla vastaan.
 
vierailija
No en kyllä ymmärrä, miten kukaan voi häntä rumaksi sanoa. Täytyy olla aika pullossa elänyt tai negatiivinen ihminen, jos tuon näköinen nainen on "ruma".
Silti, omaan makuuni ei ollut eli vähän kyllä ihmettelin voittajavalintaa. Ei kiinnittäisi mitään huomiota jos tulisi kadulla vastaan.
Jos nenä on 5 kertaa isompi kuin suomalaisten rumaksi haukuttu pottunenä, niin ei siitä saa kaunista mitenkään. Ruma mikä ruma.
 
vierailija
Ketkä valitsivat Miss Helsingin? Katsotaanpa!
Tänään on ollut somemyrsky uusimmasta Miss Helsingistä. Mutta katsotaan valitsijat.
06.01.2017 20:14, 4629 lukukertaa


ViPu – Suomalainen Suomi Tuomareina toimivat tänä vuonna The Voice -ohjelmasta tuttu Ikeanna Ikegwuono,


Ikenna Ikegwuonu

Jekku Berglund,

Jekku Berglund

Klara Kivilahti,

Klara Kivilahti

Miss Helsinki 2016 Hannaleena Laaksamo,

Ruotsin ja Suomen Miss Universum -edustajat Shirly Karvinen sekä Ida Ovmar,

Shirly Karvinen

bloggaaja Uino Aino,

Santa Cruz -yhtyeen laulaja Arttu Kuosmanen,

vuoden korusuunnittelija Olli Lindroos sekä Tapio Marjanen.

Tuomariston puheenjohtajana toimii Miss Helsinki 2013 Kelly Kalonji.

Kelly Kalonji

Ja vuoden 2017 Miss Helsinki on:


Jokainen päätelköön itse, voittiko paras?
Henkilökohtaisesti suosittelen suuntaamaan katseen tuomareihin ja järjestäjiin.
MV-lehti jää odottamaan mielenkiinnolla Mr. Finland kisan tuloksia.

-Ilja J/MV
 
  • Tykkää
Reactions: .....
Vierailija111
Ei ole kaunis. Miska olisi ollut parempi voittaja ja kauniimpi. Eikä tässä ole kyse ihonväristä. Mustaihoisista esim. Halle Berry ja Iman ovat kauniita. Tämä tuore Miss Helsinki ei vain yksinkertaisesti ole kaunis, ei edes nätti.
 
vierailija
Martina Aitolehti ihmeissään Miss Helsingin saamasta rasistisesta solvauksesta: "Perin kummallista vuonna 2017"
Perjantai 6.1.2017 klo 19.32

Miss Helsinki -kisoja järjestävältä Martina Aitolehdeltä ei irtoa ymmärrystä rasistisia kommentteja laukoville.



    • Sephora Ikalaba valittiin Miss Helsingiksi torstaina.
    • Tummaihoinen voittaja sai rasistit liikkeelle sosiaalisessa mediassa.
    • Miss Helsinki -kisoja järjestävä Martina Aitolehti pitää perin kummallisena, että vielä vuonna 2017 tällaista keskustelua käydään.


Martina Aitolehti jättää rasistiset kannanotot omaan arvoonsa. (JENNI GÄSTGIVAR)

Sephora Ikalaba kruunattiin torstai-iltana Miss Helsingiksi. Hän joutui saman tien tumman ihonvärinsä vuoksi rasististen kommenttien kohteeksi.

- Ikävät kommentit eivät tulleet yllätyksenä. Kommentteja alkoi tulla jo silloin, kun meidät ehdokkaat julkistettiin, ja niitä on tullut koko tämän matkan ajan, Sephora sanoi perjantaina Iltalehdelle.

Kommentointi oli niin rajua, että esimerkiksi Iltalehden verkossa kisan voittajasta kertovista jutuista piti lopulta poistaa kommenttikentät kokonaan.

Miss Helsinki -kisaa pyörittävä Martina Aitolehti oli perjantai-iltana ilkeästä kommentoinnista ihmeissään.

- Jos vuonna 2017 joku vielä pystyy olemaan tässä maailmassa rasisti, niin se on kyllä perin kummallista. Jos jollain on rasistisia ajatuksia, niin jätetään ne ihan omaan arvoonsa, se on sen ihmisen oma häpeä, Aitolehti summaa.

Aitolehdellä ei ollut käynyt mielessäkään, että tumman tytön kruunaamisesta joku voisi hermostua. Tilanne ei ole sitä paitsi mitenkään uusi.

- Onhan meillä jo yksi tumma Miss Helsinki ennestään, Kelly Kalonji, Aitolehti muistuttaa.

Miss Helsinki -finaalissa koettiin myös dramatiikkaa, kun viiden parhaan joukkoon kuulutettiin väärä kilpailija. Syynä oli tiettävästi laskuvirhe. Maria Mustonen, jonka nimeä ei sanottu ensimmäisellä kerralla, ehti jo lähteä pois lavalta, kun hänet haettiinkin takaisin. Finaalissa kisasikin siis viiden naisen sijaan kuusi.

- En vielä edes tiedä, mitä siinä tapahtui. Joku hämminki oli, yksi nimi oli mennyt väärin, mutta miten se tapahtui, sitä en vielä tiedä. Kaikki ovat olleet niin väsyneitä, että asiaa ei ole vielä puitu, kisaa organisoiva Martina Aitolehti sanoo.


Sephora Ikalaba on Miss Helsinki 2017. (PASI LIESIMAA)

MIIA VATKA
miia.a.vatka@iltalehti.fi


Tuore Miss Helsinki joutui rasististen kommenttien uhriksi: "Solvaukset alkoivat heti ehdokkuuden jälkeen"
Perjantai 6.1.2017 klo 15.03 (päivitetty klo 18.13)

Miss Helsinki 2017 Sephora Ikalaba ei yllättynyt törkeistä nettikommenteista.

Sephora Ikalaba voitti torstai-iltana Miss Helsinki 2017 -tittelin. Sosiaalinen media täyttyi saman tien onnitteluista, mutta myös rasistisista kommenteista.

- Ikävät kommentit eivät tulleet yllätyksenä. Kommentteja alkoi tulla jo silloin, kun meidät ehdokkaat julkistettiin, ja niitä on tullut koko tämän matkan ajan, Sephora kertoo Iltalehdelle.

Miss Helsinki -ehdokkaat julkistettiin syyskuussa.

- Tiesin jo ennen kisaa saavani vihaa niskaa. Olen tosi erilainen, ja aiempien vuosien osallistujatkin ovat saaneet.

Sephora kertoo miettineensä kuukauden ajan kisaan lähtöään.

- Onneksi lähdin. Sain sen, mitä halusin.

Ikävien kommenttien lisäksi Sephora on saanut huiman paljon positiivisia kommentteja ja tsemppiviestejä täysin tuntemattomilta ihmisiltä, Facebook on suorastaan täynnä onnitteluja.

- Ja tiedänhän minä, että niistä ikävistä kommenteista ei pidä välittää. Enkä välitäkään.


Sephoran tavoitteena oli voittaa paras vartalo -titteli. Sen hän voitti, kuten myös koko Miss Helsinki -kilpailun. (MATTI MATIKAINEN)


Kasa pekonia aamupalaksi

Ensimmäiseksi voiton jälkeen Sephoraa ryntäsi onnittelemaan hänen paras ystävänsä ja serkkunsa.

- Serkku oli kyynelsilmin ja sanoi, että nyt sä olet täällä, sä teit sen. Mä itse olin niin sekaisin, että en edes muista kaikkea.

Voiton varmistuttua tuore Miss Helsinki pyörähti hotellilla ja meni sen jälkeen juhlistamaan voittoa Showroom-yökerhoon.

- Siellä oli tuttuja, joita kävin moikkaamassa, ja samppanjaa, mutta en oikein jaksanut juhlia voittoa. Olin siellä vain tunnin.

Tänään, loppiaisena Sephora meni ensitöikseen hotellin aamiaiselle. Tiukkaa, neljä kuukautta kestänyttä ruokavaliota ei tarvinnut enää noudattaa.

- Otin pekonia ison kasan. Se oli sellaista tosi rapeaa. Niin ja croisantteja. Aika hyvältä maistui!

Loppiaisen Sephora aikoo viettää rennosti leväten. Tulevista kuvioistaan hän kertoo myöhemmin. Sen verran Sophie paljastaa suunnitelmistaan, että hän tekee jotain, mitä ei ole aiemmin tehty.

- Haluan yllättää!


Voittajan tuuletus. (MATTI MATIKAINEN)

MARI PUDAS
mari.pudas@iltalehti.fi
 
vierailija
Martina Aitolehti ihmeissään Miss Helsingin saamasta rasistisesta solvauksesta: "Perin kummallista vuonna 2017"
Perjantai 6.1.2017 klo 19.32

Miss Helsinki -kisoja järjestävältä Martina Aitolehdeltä ei irtoa ymmärrystä rasistisia kommentteja laukoville.



    • Sephora Ikalaba valittiin Miss Helsingiksi torstaina.
    • Tummaihoinen voittaja sai rasistit liikkeelle sosiaalisessa mediassa.
    • Miss Helsinki -kisoja järjestävä Martina Aitolehti pitää perin kummallisena, että vielä vuonna 2017 tällaista keskustelua käydään.


Martina Aitolehti jättää rasistiset kannanotot omaan arvoonsa. (JENNI GÄSTGIVAR)

Sephora Ikalaba kruunattiin torstai-iltana Miss Helsingiksi. Hän joutui saman tien tumman ihonvärinsä vuoksi rasististen kommenttien kohteeksi.

- Ikävät kommentit eivät tulleet yllätyksenä. Kommentteja alkoi tulla jo silloin, kun meidät ehdokkaat julkistettiin, ja niitä on tullut koko tämän matkan ajan, Sephora sanoi perjantaina Iltalehdelle.

Kommentointi oli niin rajua, että esimerkiksi Iltalehden verkossa kisan voittajasta kertovista jutuista piti lopulta poistaa kommenttikentät kokonaan.

Miss Helsinki -kisaa pyörittävä Martina Aitolehti oli perjantai-iltana ilkeästä kommentoinnista ihmeissään.

- Jos vuonna 2017 joku vielä pystyy olemaan tässä maailmassa rasisti, niin se on kyllä perin kummallista. Jos jollain on rasistisia ajatuksia, niin jätetään ne ihan omaan arvoonsa, se on sen ihmisen oma häpeä, Aitolehti summaa.

Aitolehdellä ei ollut käynyt mielessäkään, että tumman tytön kruunaamisesta joku voisi hermostua. Tilanne ei ole sitä paitsi mitenkään uusi.

- Onhan meillä jo yksi tumma Miss Helsinki ennestään, Kelly Kalonji, Aitolehti muistuttaa.

Miss Helsinki -finaalissa koettiin myös dramatiikkaa, kun viiden parhaan joukkoon kuulutettiin väärä kilpailija. Syynä oli tiettävästi laskuvirhe. Maria Mustonen, jonka nimeä ei sanottu ensimmäisellä kerralla, ehti jo lähteä pois lavalta, kun hänet haettiinkin takaisin. Finaalissa kisasikin siis viiden naisen sijaan kuusi.

- En vielä edes tiedä, mitä siinä tapahtui. Joku hämminki oli, yksi nimi oli mennyt väärin, mutta miten se tapahtui, sitä en vielä tiedä. Kaikki ovat olleet niin väsyneitä, että asiaa ei ole vielä puitu, kisaa organisoiva Martina Aitolehti sanoo.


Sephora Ikalaba on Miss Helsinki 2017. (PASI LIESIMAA)

MIIA VATKA
miia.a.vatka@iltalehti.fi


Tuore Miss Helsinki joutui rasististen kommenttien uhriksi: "Solvaukset alkoivat heti ehdokkuuden jälkeen"
Perjantai 6.1.2017 klo 15.03 (päivitetty klo 18.13)

Miss Helsinki 2017 Sephora Ikalaba ei yllättynyt törkeistä nettikommenteista.

Sephora Ikalaba voitti torstai-iltana Miss Helsinki 2017 -tittelin. Sosiaalinen media täyttyi saman tien onnitteluista, mutta myös rasistisista kommenteista.

- Ikävät kommentit eivät tulleet yllätyksenä. Kommentteja alkoi tulla jo silloin, kun meidät ehdokkaat julkistettiin, ja niitä on tullut koko tämän matkan ajan, Sephora kertoo Iltalehdelle.

Miss Helsinki -ehdokkaat julkistettiin syyskuussa.

- Tiesin jo ennen kisaa saavani vihaa niskaa. Olen tosi erilainen, ja aiempien vuosien osallistujatkin ovat saaneet.

Sephora kertoo miettineensä kuukauden ajan kisaan lähtöään.

- Onneksi lähdin. Sain sen, mitä halusin.

Ikävien kommenttien lisäksi Sephora on saanut huiman paljon positiivisia kommentteja ja tsemppiviestejä täysin tuntemattomilta ihmisiltä, Facebook on suorastaan täynnä onnitteluja.

- Ja tiedänhän minä, että niistä ikävistä kommenteista ei pidä välittää. Enkä välitäkään.


Sephoran tavoitteena oli voittaa paras vartalo -titteli. Sen hän voitti, kuten myös koko Miss Helsinki -kilpailun. (MATTI MATIKAINEN)


Kasa pekonia aamupalaksi

Ensimmäiseksi voiton jälkeen Sephoraa ryntäsi onnittelemaan hänen paras ystävänsä ja serkkunsa.

- Serkku oli kyynelsilmin ja sanoi, että nyt sä olet täällä, sä teit sen. Mä itse olin niin sekaisin, että en edes muista kaikkea.

Voiton varmistuttua tuore Miss Helsinki pyörähti hotellilla ja meni sen jälkeen juhlistamaan voittoa Showroom-yökerhoon.

- Siellä oli tuttuja, joita kävin moikkaamassa, ja samppanjaa, mutta en oikein jaksanut juhlia voittoa. Olin siellä vain tunnin.

Tänään, loppiaisena Sephora meni ensitöikseen hotellin aamiaiselle. Tiukkaa, neljä kuukautta kestänyttä ruokavaliota ei tarvinnut enää noudattaa.

- Otin pekonia ison kasan. Se oli sellaista tosi rapeaa. Niin ja croisantteja. Aika hyvältä maistui!

Loppiaisen Sephora aikoo viettää rennosti leväten. Tulevista kuvioistaan hän kertoo myöhemmin. Sen verran Sophie paljastaa suunnitelmistaan, että hän tekee jotain, mitä ei ole aiemmin tehty.

- Haluan yllättää!


Voittajan tuuletus. (MATTI MATIKAINEN)

MARI PUDAS
mari.pudas@iltalehti.fi
Martinalla on näköjään bisness-älyä. Sai tällä konstilla haluamaansa julkisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Martinalla on näköjään bisness-älyä. Sai tällä konstilla haluamaansa julkisuutta.

Valitsee ehdokkaista rumimman voittajaksi missikisassa. Luotti ihan oikein siihen, että kohta alkaa rasisti-älämölö, kun ihan oikeutetusti kansa ihmettelee kisan tulosta. Ei tämä kauneuskisan kriteerejä ainakaan täyttänyt.

Noh, Martina sai mitä halusi. Eiköhän ensi vuoden kisoihin ole taas suunnitteilla joku skandaali.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Mua harmittaa tällainen rasismi. Kaikki tietää, myös voittaja itse, että on voittanut vain etnisen taustansa takia. Se on sama kuin annettaisi kehitysvammaisen voittaa terveiden 100m juoksun sm-kultaa. Se on kuin leikki lasten kanssa, paitsi että tässä leikissä myös "lapsi" itse tajuaa miksi hänen annettiin voittaa.

Tällaista tehdään suvaitsevaisuuden nimissä, mutta kun asiaa edes vähän tarkemmin ajattelee, on kyseessä törkeää rasismia. Ei tumma iho tee kenestäkään vammaista, jonka pitää antaa voittaa!!!
 

Yhteistyössä