Seula hälytti!

Hei! Sain tänään tulokset sikiöseulonnoista. Itse kävin siinä myöhemmässä seulonnassa koska NT mittaus ei enää on istunut kun viikkoja olikin enemmän?
Mikä teillä oli tuo hcg-b-v arvo oli?? Molemmilta vastauksia olit sitten jäänyt seuloihin tai kaikki normaalit.
Kiitos jo nyt vastauksista!!
 
vierailija
Hei Varpu, ikävä kuulla, että teillä seula hälytti. Meillä seula hälytti ensimmäisessä raskaudessa viime vuonna. Valitettavasti se hälytti syystä ja sikiöllä todettiin kromosomipoikkeavuus. Tuolloin minulla oli ne molemmat veriarvot (papp-a ja hcg-b-v) alle keskiarvon. En muista tarkkoja lukuja, mutta riskiluvuksi tuli 1:151. Nyt olen uudestaan raskaana ja tällä kertaa minulla oli ne molemmat veriarvot reilusti yli keskiarvon, eikä seula onneksi hälyttänyt! Toivon kovasti, että tällä kertaa saataisiin vauva syliin asti. Ja toivon, että teillä seulahälytys olisi turha ja sikiöllä kaikki hyvin!!
 
vierailija
Hei Varpu, ikävä kuulla, että teillä seula hälytti. Meillä seula hälytti ensimmäisessä raskaudessa viime vuonna. Valitettavasti se hälytti syystä ja sikiöllä todettiin kromosomipoikkeavuus. Tuolloin minulla oli ne molemmat veriarvot (papp-a ja hcg-b-v) alle keskiarvon. En muista tarkkoja lukuja, mutta riskiluvuksi tuli 1:151. Nyt olen uudestaan raskaana ja tällä kertaa minulla oli ne molemmat veriarvot reilusti yli keskiarvon, eikä seula onneksi hälyttänyt! Toivon kovasti, että tällä kertaa saataisiin vauva syliin asti. Ja toivon, että teillä seulahälytys olisi turha ja sikiöllä kaikki hyvin!!
voi ei.. onpas ikävä kuulla! Mä en siitä omasta papp-a arvosta tiiä kun sitä ei ilmeisesti tuossa toisessa seulassa tuu. Tai ainakaan siitä ei oo mitään tietoa omakannassa. toi hcg-b-v oli yli mulla. Oli jotain 3.2
 
vierailija
Niin joo eihän sitä papp-a arvoa välttämättä otetakaan siinä myöhäisemmässä seulassa. Minulla tehtiin molemmissa raskauksissa se aikaisempi seula. Oliko teillä tuo korkea hcg-b-v ainoa syy hälytykseen? Toivottavasti olisi turha hälytys! Minulle on sanottu, että nuo arvot ovat hyvin yksilöllisiä, eikä korkea tai matala arvo tarkoita välttämättä poikkeavuutta. Kaikki voi siis olla hyvin korkeallakin arvolla! Tällä kertaa minullakin on tuo hcg-b-v korkea, muttei seula hälyttänyt.
 
Mulla oli molemmat arvot päin honkia. MoM-arvot, eli juurikin ne joita tuijotella (eli ne yksilöllisistä arvoista vertailukelpoiseksi muutetut), oli muistaakseni toinen jotain luokkaa 0,5 ja toinen 2 tms., kun pitäisi olla mahdollisimman lähellä yhtä. Silti seulat ei hälyttänyt. Riskiluvut oli 1:4000 (Down) ja 1:100000 (kaksi muuta trisomiaa). Ja täysin terve poika syntyikin.
 

Yhteistyössä