Siittiöiden luovutusta / biologinen vanhemmuus

Moi

Olen 44-vuotias parisuhteessa oleva mies ja olisin valmis luovuttamaan siittiöitä hetero- tai naisparille.

Ehkä lyhyt tarina paikallaan miten tähän ole päätynyt:

Olemme puolisoni kanssa yrittäneet lasta joitain vuosia, niin luomuna kuin hedelmöityshoitojenkin kautta. Lukuisten tapahtumien ja lopulta pettymysten kautta olemme joutuneet toteamaan, että meille ei lapsia suoda, emme vain biologisella, lisääntymisen edellyttämällä tasolla sovi yhteen (siittiöni ovat tutkittu ja ne ovat kyllä hedelmöityskelpoisia). Ne, jotka ovat ehkä saman kokeneet voivat yhtyä siihen musertavaan tunteeseen, kun joutuu toteamaan että omia lapsia ei voi saada. Niinpä olen kantanut korteni kekoon nimettömänä luovuttajana hedelmöitysklinikalla. Jos näin voin jotain pariskuntaa auttaa, niin sehän on hienoa.

Kuitenkin, ajattelin, että jos voisin toimia luovuttajana myös ns. ei anonyymisti. Eli jos löytyisi sopiva hetero- tai naispariskunta, joka on siittiöiden tarpeessa, voisimme ehkä löytää yhdessä sopivan ratkaisun. Minulla ei tulisi olemaan mitään oikeuksia tai velvoitteita lapsenkasvatuksen suhteen. Tarvittaessa, jos yhteiseen sopimukseen päästään, voisin olla valmis osallistumaan lapsen kasvatukseen esimerkiksi harrastusten tai muun vastaavan merkeissä, kaikki olisi teidän käsissä, ihan miten asian näkisitte. Toki meidän tulisi nähdä muutaman kerran ja todeta molemmin puolin ollaanko samalla aallonpituudella. Minulle tämä ei ole must have-juttu, joten en halua jatkaa prosessia mikäli totean tapaamistemme pohjalta, että emme ole mitenkään samanlaisia ihmisiä. Sama tietysti pätee myös teihin, en toki mitenkään pahastu jos toteatte tapaamistemme jälkeen että tämä ei ole oikea tie teille. Itse olen, miten sen nyt diplomaattisesti sanoisi: kaikin puolin tosissaan otettava vaihtoehto, niin ruumiinrakenteen, terveyden, kuin älyllisen elämänkin:) osalta.

Eli lyhyesti; laadukas siittiöiden luovuttaja etsii yhtä laadukasta hetero- tai naispariskuntaa:)Valitettavasti sinkkunaisille tai ns. epämääräisen taustan omaaville pariskunnille tämä ”tarjous” ei ole voimassa.

Jos tämä lyhyt tarinani herättää minkäänlaista mielenkiintoa tai jatkokysymyksiä niin laitatteko sähköpostia osoitteeseen jdonation10@gmail.com Niin jatketaan tarinointia sähköpostitse. Eikä minulla ole ongelma vaikka sovittaisiin tapaaminen kasvotusten pikaisestikin, näin saa toisesta paljon paremmin kuvan kuin pelkällä meilivaihdolla.
 

Yhteistyössä