SIJAISSYNNYTYS/sijaiskohtu

  • Viestiketjun aloittaja matilda
  • Ensimmäinen viesti
mama79
en tiedä onko laillista? Jos suomessa olisi laillista mä voisin kuvitella olevani sijaissynnyttäjä. Itsellä kolme lasta ja voisin jotain lapsetonta auttaa jos se olisi mahdollista....
 
vieras
Miten niin ei ole Suomessa mahdollista? Onhan lehdissäkin ollut juttuja, miten nuori tuleva mummi tai sisko on ottanut lapsen kantaakseen. Ilmeisesti pitää sitten adoptoida, mutta ainakin siis sukulaisten kesken tuota sijaiskohtua käytetään. En tiennytkään, että se olisi laitonta.
 
tyttönen
Hei!

Suomessa on kielletty hoidon antaminen, mikäli lapsi aijotaan antaa sijaissynnytyksen avulla toiselle naiselle, mutta jos tämän hoitotoimenpiteen tekee ulkomailla suomessa synnyttäminen ei ole laissa kielletty. Laissa puhutana vain että hoitojen antaminen on laissa kiellettyä. Toivottavasti ei tullut liian monimutkaisesti selitettyä :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja ant ol:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljon sillä voisi tienata?
Ei mitään.
Jaa, kuka nyt ilmaisiksi sellaseen hommaan ryhtys jos arvokkain palkintokin pitää antaa pois.
Eihän se ole synnyttäjän lapsi, jota hän kantaa. Ja on ihmisiä, jotka läheiselleen voivat antaa tuon lahjan.

Tuttavan sisko siis synnytti tuttavan lapsen, tuttavan munasolu oli hedelmöitetty tuttavan miehen spermalla ja tuttavan sisko toimi "kasvatusalustana". Ei siinä korvauksista puhuta.
 
"vieras"
Kertoisko joku tarkemmin mikä tää on?
Liittyykö mitenkään tuohon RH- juttuun?
Mulle on joskus puhuttu jostain veren vasta-aine jutuista, ja myöhemmin yritin siitä neuvolassa kysellä, mutta kukaan ei osannu mitään vastata.
 
edellinen
[QUOTE="vieras";23839264]Kertoisko joku tarkemmin mikä tää on?
Liittyykö mitenkään tuohon RH- juttuun?
Mulle on joskus puhuttu jostain veren vasta-aine jutuista, ja myöhemmin yritin siitä neuvolassa kysellä, mutta kukaan ei osannu mitään vastata.[/QUOTE]

Väärään ketjuun meni :)
 

Yhteistyössä