Silja Europa-millainen laiva?

  • Viestiketjun aloittaja Matkaaja
  • Ensimmäinen viesti
Selkee ja kiva laiva. Leikkihuone ok josta löytyy esim. mikro ruuan lämmittämiseen ihan pienille, hoitohuone. A-hytti taitaa olla joku 11 neliöö, pieniähän ne on mutta eipä siellä muuta kun nukuta. buffetin lastenpöydässä ihan hyvä ruokatarjonta. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Me ollaan oltu lapsen kanssa aina deluxe-hyteissä.. ne muut hytit jotenkin niin ahtaita ja likasen oloisia. Kulahtanut laiva jo!
Kyllä mä luulen että deluxe hytitkin on likasen olosia siinä missä pienemmätkin. Laivan ollessa satamassa siivoojilla on 15 minuuttia aikaa per hytti siivota ne, siinä ei ihmeitä tehdä, ja mitä isompi hytti sen enemmän siivottavaa. Sama pätee hotellihuoneissakin. :/

 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Me ollaan oltu lapsen kanssa aina deluxe-hyteissä.. ne muut hytit jotenkin niin ahtaita ja likasen oloisia. Kulahtanut laiva jo!
Kyllä mä luulen että deluxe hytitkin on likasen olosia siinä missä pienemmätkin. Laivan ollessa satamassa siivoojilla on 15 minuuttia aikaa per hytti siivota ne, siinä ei ihmeitä tehdä, ja mitä isompi hytti sen enemmän siivottavaa. Sama pätee hotellihuoneissakin. :/
Huomattavasti siistimpiä on nämä deluxe-hytit kuin muut alemman tason hytit.
 
meillä näin
Kyllä, kulahtanut laiva on ja viikonloppuisin nuorten bile-mesta. Oltiin pari viikkoa sitten Europalla ja kyllä on taso laskenut roimasti siirtyessään Tallinkin omistukseen. "Venäläistynyt", sanotaanpa näin, vaikkei minulla venakkoja sinänsä mitään vastaan ole...:whistle: Tosi paljon venäläisiä matkustajia. Aukioloajat tax freessa olivat mitä sattui (sulkivat jo ennen mitä aukioloajoissa luki), ravintolassa henkilökunta töykeää, ruoka mitäänsanomatonta, kokonaisuudessaan ilmapiiri oli jotenkin tunkkainen ja huono, verrattuna Vikingiin.

Meidän lapset 3v ja 5v olivat pettyneitä leikkihuoneeseen, kun muistivat viime kertaisen Viking:n matkan ja sen leikkihuoneen siellä...pyysivät, että mennäänhän äiti seuraavaksi sinne Vikingille - eli joo, ei enää Siljalle kiitos.
 
kjkjnjbj
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Kyllä, kulahtanut laiva on ja viikonloppuisin nuorten bile-mesta. Oltiin pari viikkoa sitten Europalla ja kyllä on taso laskenut roimasti siirtyessään Tallinkin omistukseen. "Venäläistynyt", sanotaanpa näin, vaikkei minulla venakkoja sinänsä mitään vastaan ole...:whistle: Tosi paljon venäläisiä matkustajia. Aukioloajat tax freessa olivat mitä sattui (sulkivat jo ennen mitä aukioloajoissa luki), ravintolassa henkilökunta töykeää, ruoka mitäänsanomatonta, kokonaisuudessaan ilmapiiri oli jotenkin tunkkainen ja huono, verrattuna Vikingiin.

Meidän lapset 3v ja 5v olivat pettyneitä leikkihuoneeseen, kun muistivat viime kertaisen Viking:n matkan ja sen leikkihuoneen siellä...pyysivät, että mennäänhän äiti seuraavaksi sinne Vikingille - eli joo, ei enää Siljalle kiitos.
Venäläistynyt? Europalla on 100% suomalainen henkilökunta, kaikki suomen kansalaisia. Joo ja ne ruotsia puhuvat on suomenruotsalaisia, jotka muuten myös on suomen kansalaisia. Taidat kannattaa kivellä asuvia. pyh.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja kjkjnjbj:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Kyllä, kulahtanut laiva on ja viikonloppuisin nuorten bile-mesta. Oltiin pari viikkoa sitten Europalla ja kyllä on taso laskenut roimasti siirtyessään Tallinkin omistukseen. "Venäläistynyt", sanotaanpa näin, vaikkei minulla venakkoja sinänsä mitään vastaan ole...:whistle: Tosi paljon venäläisiä matkustajia. Aukioloajat tax freessa olivat mitä sattui (sulkivat jo ennen mitä aukioloajoissa luki), ravintolassa henkilökunta töykeää, ruoka mitäänsanomatonta, kokonaisuudessaan ilmapiiri oli jotenkin tunkkainen ja huono, verrattuna Vikingiin.

Meidän lapset 3v ja 5v olivat pettyneitä leikkihuoneeseen, kun muistivat viime kertaisen Viking:n matkan ja sen leikkihuoneen siellä...pyysivät, että mennäänhän äiti seuraavaksi sinne Vikingille - eli joo, ei enää Siljalle kiitos.
Venäläistynyt? Europalla on 100% suomalainen henkilökunta, kaikki suomen kansalaisia. Joo ja ne ruotsia puhuvat on suomenruotsalaisia, jotka muuten myös on suomen kansalaisia. Taidat kannattaa kivellä asuvia. pyh.
Minäkin ihmettelen tätä venäläistynyt kommentis...Ja vikingin purkit ne vasta kulahtaneita on
 
Tuittu
Alkuperäinen kirjoittaja kjkjnjbj:
Venäläistynyt? Europalla on 100% suomalainen henkilökunta, kaikki suomen kansalaisia. Joo ja ne ruotsia puhuvat on suomenruotsalaisia, jotka muuten myös on suomen kansalaisia. Taidat kannattaa kivellä asuvia. pyh.
Tai sitten ovat umpiruotsalaisia... Meille kävi kesällä Galaxyllä niin, että ravintolan tarjoilija ei osannut oikeasti sanaakaan suomea, vain ruotsia ja englantia. Eipä tuo ongelma ollut kun itsellä on kielet kyllä hallussa, mutta hämmästyin kyllä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja matkaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
symphoniin verrattuna siistimpi ja selkeempi.
Oikeesti?Siis Europa on siistimpi kuin Symphony?Olen yllättynyt,mielestäni symphony on kiva ja siisti laiva....Mutta hyvä jos näin.
kyllä symphony on huomattavasti siistimpi ja mukavampi paikka kuin europa. mutta europa on kyllä jotenkin selkeämpi kulkea
edelleen erimieltä... molemmilla käyneenä ennemmin europalle
 
J.t harmaana
Itse oon kanssa sitä mieltä, että taso on huonontunut. Viime kesänä oltiin perheen kanssa Europalla ja meillä oli peräti Executive suite, eli "se kaikkein paras" hytti. Onneksi oli sviittien hinnat laskeneet, sillä taso ei tosiaan vastannut odotuksia. Laivasta näkee, että on vanha, eli on kulahtanut. Ruoka ei ollut hääppöistä, salaateissa oli multaa, hiuksia tms. karvoja, listalta tilattaessa ei saatu sitä mitä tilattiin jne. Ja henkilökuntakaan ei ollut enää niin palvelualtista kuin joskus aiemmin. Mutta lapsi viihtyi, se meillä oli pääasia.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta voiko sinne mennä lasten kanssa?
Voi mennä lasten kanssa. Me tosin oltiin kesällä 08 sitten, mut tuskin on ratkaisevasti muuttunut siitä. Leikkihuone on tosi tilava, paljon isompi kuin esim Vikingillä, siis esim Isabellalla, joka käsittääkseni kulkee samaan aikaan samaa reittiä kuin Europa.. Ei mulla ainakaan ole mitään valittamista. Muok. paitse se että hinnat on laivoillakin nykyään ihan hirveät, samaa tasoa kuin huoltoasemilla.
 

Yhteistyössä