Silja Europa-millainen laiva?

  • Viestiketjun aloittaja Matkaaja
  • Ensimmäinen viesti
EUROPA
SILJA EUROPALLE KUN TUL OHJAUS VIKA SEN SVIITIT UUSITTIIN.DELUXEHIN TULI TAULU TEEVEET MUUTENKIN LAIVAA KUNNOSTETTU. ITÄMEREN SUURIN JA PARAS LAIVA VERRATTUNA viikkariin.esim isabella ihan paska läjä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
*
Olimme viime vuonna Europalla ja kyllä meinasi aika käydä vähän pitkäksi (nuorin lapsista 4-vuotias) , tosin jos olisi ollut kesä niin oltas voitu olla ulkokannella jne.

Kyllähän lapset tykkää mistä vaan, kun on vähän erilaista ja ihmeteltävää. pallomeri ja tax free karkkivuoret... :) lasten takia voisin lähtee uudelleenkin

Mutta itsekin vähän hämmästyin miten kulahtanut se koko laiva oli.
 
vieras
Itse samaa mieltä siitä, että Siljan taso laskenut.

Kahdella viime risteilyllä ollut todella pettynyt siisteystasoon ja ruuan laatuun. Viime kesänä olimme A-luokan hytissä. Vessaa ei oltu siivottu oli vielä likaiset pyyhkeet, likainen pesuallas ja sontainen wc-pytty. Edellisellä kerralla oltiin kyllä pyyhkeet vaihdettu, muttei sitten vessaa muuten pesty.

Itse ajattelimme seuraavaksi kokeilla viikkaria, niiden ruoasta olen kuullut paljon kehuja verrattuna siljan ruokiin.
 
Mä oon kyllä sitä mieltä, että Vikingin laivat on nuhjuisia, ja jotenkin "pimeitä" ja pieniä... En oo kyl rempan jälkeen käyny. Mut Siljalla oon matkustanu paljon, ja oon aina ollu tyytyväinen, mitään venäläistymistä en oo huomannu ollenkaan. Europalla ollaan oltu lasten kanssa, mut se oli kesä ja oli lapsille TOSI paljon ohjelmaa. Lapset tykkäs hurjasti ja kaikinpuolin matka oli tosi mukava! Mut en sit osaa sanoa, että onko bilelaiva, noin ku normi lauantaina menee... Meillä oli perhehytti, niin sielä oli tosi rauhallista ja hiljaista yölläkin.
 
Kovin on Europan taso laskenut viime vuosina. En todellakaan enää lähde Turku-Tukholmaristeilyille vaan Hki-Sto laivat paljon paremmassa kunnossa koska saavat risteilyn aikana kunnon lepoa ja kunnon siivoukset, Europahan on kokoajan liikkeessä, ei ole kuin puoli tuntia satamassa ja taas mennään. Siivoukset tehdään todella pikaisesti ja tullaan hyttiin vielä laivan ollessa liikkeellä. Meillä oli Europalla A-hytti ja yökerhosta kaikui melkoinen basson rytke koko yön.
 
"Mika"
Vikingille nyt ei ainakaan kannata lähteä, siellä käydään syyttömien kimppuun, ja järjestysmiehet vielä uhkailevat putkalla, eivätkä selvitä asioita. En muutenkaan ymmärrä kuka nillä pienillä vikingin rantaruotsalaisilla paateilla viitsii matkustaa, edes uusi crace ei tuo itämerelle mitään uutta...
Silja Symphony, Serenade, Euiropa, siinä itämeren ainoat loistoristeilijät. Parempia ne venakot on, kun rantaruotsalaiset ahvenanmaalaiset, kun puhuu hoono soomi...
 
Kokemuksia kaipaava
Onko kokemuksia Silja Europalta Tallinnanlinjalla? Voiko mennä lasten kanssa, vai onko arkisinkin tai ilman teemailtaa biletystä? Ja onko lapsiperheitä? Esim. 55+ illoissa ei varmaan olis biletys kovaa, mutta saako lapset (3 ja 5v. ) leikkiä ihan yksin?
 

Yhteistyössä