Simsalabim-vauvauinti/uimakoulu

Onko kenelläkään kokemuksia Simsalabim-vauvauinnista/uimakoulusta? Olemme vuoden ikäisen taaperon kanssa aloittelemassa siellä "uimakoulua" ensi vuonna ja olisi kiva kuulla kokemuksianne uinneista ja järjestäjästä.. Olemme itse käyneet aikaisemmin Pikku-Delfiinien vauvauinneissa eikä muista järjestäjistä ole kokemuksia. Tosi kiva olisi, jos joku osaisi myös kertoa jotain Arabianrannan uimahallista? :)
 
Me oltiin Turussa simsalabimin uinneissa viime vuonna 4kk-1v välisen ajan. Uinti oli mukavaa niin kauan kun pysyi sama ohjaaja. Aika pian tuli useita eri sijaisia ja ohjaus vaihteli kovasti. En siis tiedä jos kehissä on nyt joku vakituinen ohjaaja! Vauvan kanssa uiminen oli muuten ihanaa ja siksi sitä sitten jatkettiin.

Suvituulen altaasta tykkäsimme kovasti, Meri-Karinakin oli ihan ok.

ps. Simsalabimin maksujärjestelyt olivat musta kyllä ihan omaa luokkaansa.. peruutukset eivät rekisteröityneet, kukaan ei tiennyt montako uimakertaa olisi jäljellä. Nämä luonnollisestikin myös ohjaajavaihdosten myötä.. Sieltä tuli myös aiheeton lasku kun lopettamisilmoitustamme ei oltu laitettu ylös.. sitä ei kyllä sitten tarvinnut maksaa (emme olleet siis uineet lainkaan sillä ajankohdalla).
 
Pka
Mutta, MinniG:n kommenttiin lisäksiä.

Meillä on nyt menossa ko. yrityksen maksujärjestelyistä johtuen selvitys kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. En missään nimessä kehoita ketään käyttämään ko. yrityksen palveluita. Puheluihin ei vastata, sähköposteihin sain yhden vastauksen kun lähettäjä oli kuluttajasuojaviranomainen.

Mielestäni tätä yritystä kannattaa välttää kaikin tavoin. Kerron tarkemmin vielä ketjussa yrityksen toiminnasta kun asian käsittely on ohi. Mutta käyttäkää toisen yrityksen palveluita jos mahdollista ja välttäkää Simsalabim:in "uimakoulua".

Onneksi löysin MinniG:n kirjoituksen jossa porttaalin ongelmiin on törmätty aikaisemminkin. Kun oma asiamme on ohi, teen tietoturvasta valituksen Tietoturvavaltuutetulle sekä Viestäntävirastoon selvityspyynnön sillä yrityksen porttaalin suojaus on riittämätöntä varsinkin kun sivuilla käytetään nykyään pankkitunnuksia!

Ongelmat muuten kanssa Turussa ja 04/2008 ajankohdalla.
 
Olisi tämäkin ehkä kannattanut lukea jo aiemmin.

Tällä viikolla kaikki Turun vauvauinnit oli peruttu. Ennakkotieto tästä oli vain netissä. Osa turhaan paikalle tulleista oli tarkistanut hiljattain nettisivun, eivätkä olleet huomanneet ilmoitusta tai sitten sitä ei vielä ole ollut.

Peruutuksen syy oli se, että uimapaikan allas oli varattu koko viikoksi muuhun käyttöön. Se oli varmasti jo tiedossa viime viikolla, mutta ohjaaja ei viitsinyt siitä mainita viikko sitten. Uimapaikalla peruutuksesta ei ollut mitään tietoa eikä yrityksen puhelimeen tietenkään vastaa kukaan. Eivät kai uskalla pitää puhelinta auki.

Saapa nähdä miten käy, kun vaadin korvauksia turhasta reissusta. Edellisten viestien perusteella näyttää siltä, että kuluttajaneuvojaa tarvitaan.

Mistä näitä pi***päitä okein sikiää?
 
Päivitelläänpä hieman kokemuksia.

Valitin kesällä tiedottamisen puutteista. Niitä on selvästi korjaanttu. Nyt syksyllä on kahtena kertana ollut Suvituulessa, eli uimapaikassa, ollut Suvituulen omaa ohjelmaa eikä uinteja ole ollut sillä viikolla. Molemmilla kerroilla peruutuksista on tiedotettu tekstiviestein ja ohjaajakin on muistanut asiasta sanoa. Lisäksi on ollut maininta nettisivuilla. Tiedottaminen on siis toiminut erittäin hienosti.

Ohjaajia on nähty aika monia. Etenkin kesällä ohjaaja vaihtui usein kesälomien vuoksi. Minusta se oli pääasiassa hyvä juttu, koska eri ohjaajien tunnit on hieman erilaisia.

Nyt syksyllä vakiovuoromme ohjaajan uinnit ovat olleet todella tylsiä. Muut ohjaajat ovat vetäneet paljon hauskempia tunteja.

Lisäksi vuorojen peruutukset ja uudelleen varaamiset ovat toimineet enimmäkseen hyvin. Sillä tavalla homma on ollut tosi joustavaa.

Suurin miinuspuoli minusta on yhteyden saaminen toimistolle. Osa peruutetuista vuoroista pitäisi varata toimiston kautta, mutta toimistoon yhteyden saaminen on todella hankalaa. Puhelimella on ihan turha yrittää. Sähköpostiin sentään vastaavat usein vuorokauden sisällä. Joskus on tosin kestänyt sähköpostivastauksenkin saaminen jopa viikon! Yritä siinä sitten varata vuoro seuraavalle viikonlopulle.
 
Meillä ainakin ollut ongelmia vaikkei uintia ole ehditty aloittaa.
Mistään toimistosta lienee turha puhua, yritysrekisteri kertoo firmalle löytyvän saman puhelinnumeron kuin meille sähköpostitse yrityksen viestinnästä vastaava henkilö, joka on tällä hetkellä "niin kipeä ettei ääntä tule edes pihaustakaan" joten puheluihin ei vastata. Hän on sanojensa mukaan myös "hieman lomaillut" joten yhteydenpito on sikälikin ollut hankalaa. Reklamoida esim firman omistajalle ei oikein voi kun puljua pyörittää ilmeisesti yksi ja sama lomaileva ja kroonisesti flunssainen henkilö.

Ensimmäinen uintikerta siis peruttiin samana päivänä tekstiviestitse, korvaavaa kertaa ei oikein voi järkevästi varata sillä varausjärjestelmä toimii pilvipalvelun (supersaas.com) päällä jonne kirjautumisesta ei yrityksen sivuilla tiedoteta. Muutenkin aika omituista lähettää vain linkki jonnekin epämääräiselle sivulle (ei siis suoraa linkkiä vaan tyyliin www.jokusivu.com) ja saatetekstinä "varatkaa tuolta uusi aika, osaatte varmasti, kristallipallohan teillä jo on". Ei hätää, sanoi lääkäri, katsotaan josko simsalabimin sivuilta löytyisi apu. Siellä on komeasti listattu koko Suomen KAIKKI uintiryhmät ja niitä pitää sitten kahlata löytääkseen oman paikkakuntakohtaisen vauvauintinsa. Kätevää, ehkä joku niistä käy. Kysyttäessä näistä ongelmista saimme vastaukseksi että ovat siirtymässä uuteen järjestelmään ja tämä nyt on vain tämmöistä ja hieman hankalaa, kyllähän te ymmärrätte. Ehdot kun hyväksyitte laittamalla rastin ruutuun rekisteröitymisvaiheessa niin turha valittaa kiitos hei.

Lisäksi sähköpostitse meille ilmoitettiin että lasku tulee maksaa kuitenkin vaikkemme ole vielä edes osallistuneet uinneille. Korvaava kerta (sitten joskus kun se järjestetään / sinne saa varattua itsensä jotenkin) on kuulemma ilmainen. Mielenkiintoista toimintaa sikälikin että yrityksen tiedotteessa kehoitetaan tutustumaan ajoissa uintipaikkaan mutta miten sen nyt teet kun varaaminenkin on tehty lievästi sanottuna vaikeaksi.

Seuraavaksi sitten soitto kuluttaja-asiamiehelle, joka tuskin tähän ihmeempää vipua pystyy antamaan mutta toivotaan että edes joku tämän lukisi ennen ilmoittautumista kyseisen yrityksen asiakkaaksi.

Puuh.
 

Yhteistyössä