sisarusrattaat..kannattaako enää ostaa ?!

  • Viestiketjun aloittaja sartza
  • Ensimmäinen viesti
minä en missään tapauksessa ostaisi tuplia kun toinen on noin iso.käyttöaika jää todella lyhyeksi.se seisomalauta mikä tuolla on mainittu on hyvä ratkaisu.laitat vielä valjaat lapselle niin ei pääse karkailemaan siitä,niin meillä toimittiin.minusta on jo niin typerän näköistäkin kun isoja lapsia istutetaan väkisin rattaissa.kyllä ne siihen lautaan ja kävelemiseen tottuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 15:58 vieras kirjoitti:
minä en missään tapauksessa ostaisi tuplia kun toinen on noin iso.käyttöaika jää todella lyhyeksi.se seisomalauta mikä tuolla on mainittu on hyvä ratkaisu.laitat vielä valjaat lapselle niin ei pääse karkailemaan siitä,niin meillä toimittiin.minusta on jo niin typerän näköistäkin kun isoja lapsia istutetaan väkisin rattaissa.kyllä ne siihen lautaan ja kävelemiseen tottuu.
Minusta typerännäköistä voisi olla 5v rattaissa, mutta ei tosiaan vielä 3v... Sitä paitsi minusta on sama minkä näköistä se on. Jollakin voi olla vaikka vammainen lapsi, joka 6-vuotiaana istuu rattaissa, eikä siihen varmaan kaivata paheksuvia katseita... Mutta tämä nyt meni jo off-topiciksi.
Lyhyt käyttöikä ei meitä haittaa. Sitä paitsi saadaan varmasti hyvä hintakin vuoden vanhoista tuplista, joissa on vielä takuukin voimassa =)
 
vieras myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 15:17 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 15:58 vieras kirjoitti:
minä en missään tapauksessa ostaisi tuplia kun toinen on noin iso.käyttöaika jää todella lyhyeksi.se seisomalauta mikä tuolla on mainittu on hyvä ratkaisu.laitat vielä valjaat lapselle niin ei pääse karkailemaan siitä,niin meillä toimittiin.minusta on jo niin typerän näköistäkin kun isoja lapsia istutetaan väkisin rattaissa.kyllä ne siihen lautaan ja kävelemiseen tottuu.
Minusta typerännäköistä voisi olla 5v rattaissa, mutta ei tosiaan vielä 3v... Sitä paitsi minusta on sama minkä näköistä se on. Jollakin voi olla vaikka vammainen lapsi, joka 6-vuotiaana istuu rattaissa, eikä siihen varmaan kaivata paheksuvia katseita... Mutta tämä nyt meni jo off-topiciksi.
Lyhyt käyttöikä ei meitä haittaa. Sitä paitsi saadaan varmasti hyvä hintakin vuoden vanhoista tuplista, joissa on vielä takuukin voimassa =)
ei varmaan nyt ollut puhe vammaisista ;) mutta asiaan-minä en ostaisi enään tuossa vaiheessa tuplia mutta kukin tekee tavallaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 16:40 vieras myös kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 15:17 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 15:58 vieras kirjoitti:
minä en missään tapauksessa ostaisi tuplia kun toinen on noin iso.käyttöaika jää todella lyhyeksi.se seisomalauta mikä tuolla on mainittu on hyvä ratkaisu.laitat vielä valjaat lapselle niin ei pääse karkailemaan siitä,niin meillä toimittiin.minusta on jo niin typerän näköistäkin kun isoja lapsia istutetaan väkisin rattaissa.kyllä ne siihen lautaan ja kävelemiseen tottuu.
Minusta typerännäköistä voisi olla 5v rattaissa, mutta ei tosiaan vielä 3v... Sitä paitsi minusta on sama minkä näköistä se on. Jollakin voi olla vaikka vammainen lapsi, joka 6-vuotiaana istuu rattaissa, eikä siihen varmaan kaivata paheksuvia katseita... Mutta tämä nyt meni jo off-topiciksi.
Lyhyt käyttöikä ei meitä haittaa. Sitä paitsi saadaan varmasti hyvä hintakin vuoden vanhoista tuplista, joissa on vielä takuukin voimassa =)
ei varmaan nyt ollut puhe vammaisista ;) mutta asiaan-minä en ostaisi enään tuossa vaiheessa tuplia mutta kukin tekee tavallaan.
Sanoinkin, että meni off-topiciksi. Mutta pointti oli se, että näyttääkö sekin sitten typerältä, jos kyydissä on vammainen? Kaikki vammat kun ei ulospäin näy...
 
Kaverilta
KÄYTETTYNÄ! Meille tulossa kahden vuoden ikäero, ja lyhyt käyttöikä kyllä mietityttää... Kirppareilta olen yrittänyt bongailla, mutta aika kalliita ovat. Kaveri onneksi myy omat twinettensä meille 80 eurolla!!! Kannaattaa siis laittaa viidakkorumpu soimaan ja kysellä tutuilta ja tuttujen tutuilta ja ... Kyllä meille ainakin tolla rahalla tulee puisto-, kauppa-, neuvola- ja kyläreissuja tuplille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 13:54 vieras kirjoitti:
en ostaisi.olisiko sisaristuin tai seisomalauta mahdoton ajatus? =)
Sisaristuimia ei enää myydä, sillä EU on ne kieltänyt ja seisomalauta ei aja asiaa, se on yhtä turhan kanssa jos lapsi päättää olla olematta siinä.

Voin kertoa, että meidän rauhallinen lapsikin on välillä todella villi kauppakeskuksissa ja ihan oman turvallisuutensakin vuoksi on hyvä saada välillä rattaisiin kiinni ja rauhoittumaan. Joku mainitsikin bussit ja muut julkiset. Kyllä niillä on helpompi liikkua kun lapset ovat rattaissa.
 
krisse-80
Meillä ikäeroa olis tulossa 2v2kk ja tätä asiaahna täälläkin päässä siis pohditaan, että tuplat vai ei. Olen kyllä päätynyt siihen, että tuplat ostetaan. Meillä on osi pinikokoinen esikoinen, joka ei jaksa vielä paljo kävellä matkoja ja täällä kun on paljon autoliikennettä, kun kaupungin keskustasa asutaan, niin ei taida liikkuminen onnistua lainkaan ilman hyviä rattaita. Lisäksi mä haluaisin päästä itsekin lenkille, joka ei onnistu muuten kun lapsen/lasten kanssa, kun miehen työajat on mitä sattuu, joten näistä syistä tuplat varmaan ostetaan.
 
meilläkin tulee ikäeroa 2v 2kk enkä voisi kuvitellakkaan etten tuplarattaita hankkisi! esikoinenhan vois seisomalaudalta karata ties minne ja mitäs sitten kun alkaa nukuttaa.. mutta nää on niin tapauskohtaisia juttuja. että missä liikkuu ja miten.
 
Typerää tai ei, mutta meillä ikäeroa tulee melkein 2v10kk ja todellakin ostimme tuplat. En missään nimessä voi kuvitellakkaan että kun kuopuksen laskettuaika on nyt tasan kuukauden päästä ja kun hän syntyy, niin esikoisen pitäisi luovuttaa rataspaikka hänelle. Meillä esikoinen nukkuu vielä SÄÄNNÖLLISESTI päiväunet joka päivä, rattaissa tai kotona sängyssä. En todellakaan halua jäädä kotiin aina iltapäivisin sen takia ettei esikoiselle ole paikkaa missä nukkua. Ja me käytämme IHAN JOKA PÄIVÄ nytkin rattaita, niin mihinkäs se neljässä viikossa muuttuisi?
Meillä siis molemmat rattaat (tuplat ja yksösten) ja ajattelin että jos kesän jälkeen näyttää siltä ettei esikoinen sitten enää tarvitse rattaita, niin myyn ne pois. Aika helppoa kuitenkin.
Itse ajattelin ensin että ostaisimme käytetyt, mutta kun asumme saksassa (tullaan vauvan syntymän jälkeen takas suomeen) ja täällä myydään TFK:ta mikä oli meidän makuumme, niin päätimme ostaa ne. Ovat kevyet ja menee pieneen tilaan.
Itse en kauheasti perusta seisomalautaan, koska en usko että meidän vesseli pysyisi siinä. Ja kun kävelemme päivittäin pitkiä matkoja niin jaksaako vajaa kolme vee tosiaan seistä reilun tunninkin matkan siinä. Mutta on varmaan toisille parempi vaihtoehto kun taas toisille.

Kantsii ottaa huomioon että kesä on tulossa, silloin helposti tulee käveltyä moneen paikkaan ja tehtyä enemmän reissuja esim. huvipuistoihin, eläinpuistoihin ja vastaaviin paikkoihin, joten jaksaako 3v kävellä koko päivän. Ja kesällä kun liikkuu muutenkin esim kaupungilla enemmän, niin mielestäni minä ainakin pääsen helpommalla kun lapset kärryissä ja siihen jotain virikettä. Saa itsekin katsella tavaroita kaupassa eikä tarvi juosta esikon perässä.

Niin ja tuollaiset typerät kommentit mitä joltain tuli voi jättää omaan arvoonsa. Meillä ainakin päästään kaupastakin PUOLET helpommalla kun lapsi istuu rattaissa ja minä hoidan ostokset.

Toivottavasti löydät teidän perheelle parhaimman ratkaisun :).
 
vieras myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 22:31 Hattivatti kirjoitti:
Typerää tai ei, mutta meillä ikäeroa tulee melkein 2v10kk ja todellakin ostimme tuplat. En missään nimessä voi kuvitellakkaan että kun kuopuksen laskettuaika on nyt tasan kuukauden päästä ja kun hän syntyy, niin esikoisen pitäisi luovuttaa rataspaikka hänelle. Meillä esikoinen nukkuu vielä SÄÄNNÖLLISESTI päiväunet joka päivä, rattaissa tai kotona sängyssä. En todellakaan halua jäädä kotiin aina iltapäivisin sen takia ettei esikoiselle ole paikkaa missä nukkua. Ja me käytämme IHAN JOKA PÄIVÄ nytkin rattaita, niin mihinkäs se neljässä viikossa muuttuisi?
Meillä siis molemmat rattaat (tuplat ja yksösten) ja ajattelin että jos kesän jälkeen näyttää siltä ettei esikoinen sitten enää tarvitse rattaita, niin myyn ne pois. Aika helppoa kuitenkin.
Itse ajattelin ensin että ostaisimme käytetyt, mutta kun asumme saksassa (tullaan vauvan syntymän jälkeen takas suomeen) ja täällä myydään TFK:ta mikä oli meidän makuumme, niin päätimme ostaa ne. Ovat kevyet ja menee pieneen tilaan.
Itse en kauheasti perusta seisomalautaan, koska en usko että meidän vesseli pysyisi siinä. Ja kun kävelemme päivittäin pitkiä matkoja niin jaksaako vajaa kolme vee tosiaan seistä reilun tunninkin matkan siinä. Mutta on varmaan toisille parempi vaihtoehto kun taas toisille.

Kantsii ottaa huomioon että kesä on tulossa, silloin helposti tulee käveltyä moneen paikkaan ja tehtyä enemmän reissuja esim. huvipuistoihin, eläinpuistoihin ja vastaaviin paikkoihin, joten jaksaako 3v kävellä koko päivän. Ja kesällä kun liikkuu muutenkin esim kaupungilla enemmän, niin mielestäni minä ainakin pääsen helpommalla kun lapset kärryissä ja siihen jotain virikettä. Saa itsekin katsella tavaroita kaupassa eikä tarvi juosta esikon perässä.

Niin ja tuollaiset typerät kommentit mitä joltain tuli voi jättää omaan arvoonsa. Meillä ainakin päästään kaupastakin PUOLET helpommalla kun lapsi istuu rattaissa ja minä hoidan ostokset.

Toivottavasti löydät teidän perheelle parhaimman ratkaisun :).
typerää tai ei,niin en ikinä ostaisi tuplia tuolla 2v10kk ikäerolla :D kamalaa istuttaa noin isoa lasta rattaissa :eek: eriasia jos tosiaan koko päivän joutuu kävelemään ;) meillä on ollut seisomalauta käytössä puolitoistavuotiaasta lähtien ja hyvin ollaan pärjätty.lapsi on jaksanut hyvin seistä siinä,alussa oli valjaat joista pidin kiinni kun yritti hyppiä pois kyydistä.äkkiä oppi olemaan ilman.se ei vaadi kuin jämäkkyyttä vanhemmalta.kauppaan matkaa 2,5km ja osan matkasta nyt 2v kävelee jo tosi hienosti.minä en kyllä huomannut tuolla mitään typerää aikaisemmissa vastauksissa.mutta jos silloin tällöin kävellään suht lyhyt matka niin ei kannataa ostaa tuplia sen takia.lapsi ei edes kauaa viihdy istumassa kun kasvaa ja liikunta tekee lapsillekkin hyvää =) jos päivittäin kävelee useita kilometrejä niin silloin jotkut edulliset tuplat voi olla hyvä ratkaisu.kannattaa muistaa että muutaman kuukauden käytön takia on aika turhaa laittaa kamalia summia kalliisiin rattaisiin joista myydessä ei saa lähellekkän omia takaisin.
 
typerää tai ei,niin en ikinä ostaisi tuplia tuolla 2v10kk ikäerolla :D kamalaa istuttaa noin isoa lasta rattaissa :eek: eriasia jos tosiaan koko päivän joutuu kävelemään ;) meillä on ollut seisomalauta käytössä puolitoistavuotiaasta lähtien ja hyvin ollaan pärjätty.lapsi on jaksanut hyvin seistä siinä,alussa oli valjaat joista pidin kiinni kun yritti hyppiä pois kyydistä.äkkiä oppi olemaan ilman.se ei vaadi kuin jämäkkyyttä vanhemmalta.kauppaan matkaa 2,5km ja osan matkasta nyt 2v kävelee jo tosi hienosti.minä en kyllä huomannut tuolla mitään typerää aikaisemmissa vastauksissa.mutta jos silloin tällöin kävellään suht lyhyt matka niin ei kannataa ostaa tuplia sen takia.lapsi ei edes kauaa viihdy istumassa kun kasvaa ja liikunta tekee lapsillekkin hyvää =) jos päivittäin kävelee useita kilometrejä niin silloin jotkut edulliset tuplat voi olla hyvä ratkaisu.kannattaa muistaa että muutaman kuukauden käytön takia on aika turhaa laittaa kamalia summia kalliisiin rattaisiin joista myydessä ei saa lähellekkän omia takaisin.
[/quote]


Kyllä minusta oli epäsoveliasta moittia aloittajaa siinä mielin, että jos harkitsee tuplien ostoa jollain ikäerolla, niin kuin joku täällä teki. Ketään ei voi moittia tuollaisesta asiasta. Ja niinkuin kirjoitin alkuun typerää tai ei mutta me ostimme. Minä teen päivittäiset kauppareissut kävellen satoi tai paistoi, se on minun tapani. Lapsemme nukkuu SÄÄNNÖLLISESTI JOKA PÄIVÄ 13.30-15.30 päiväunet, joten seisomalaudallako nukkua????? Niin ihan vaan sen takia kun lapsi tarvii liikuntaa...ja sitä että vanhemmalta vaaditaan jämäkkyyttä :). Enkä liikkuvana ihmisenä aio jäädä aina päivisin kotiin sen takia ettei esikoiselle ole paikkaa missä nukkua kuin oma sänky.
Jos lapsille tulisi vaikka kaksi vuotta ikäeroa ja vanhemmat hankkisivat tuplat, pitäisikö niiden käyttö lopettaa 2v10kk iässä ihan vaan sen takia että kun lapselle nyt opetettava jämäkkyyttä että seiso laudalla :).
Minulla tapana kävellä paikkaan jos toiseen sen takia että olen entinen urheilija ja lapsien jälkeen ei aikaa löydy urheiluun enään miehen työn takia, joten urheilun voi hoitaa myös näin eikä siihen auta seisomalaudat tai lapsille huuto perään että nyt mennään nyt mennään. Meillä tuplat siis kolmipyöräiset juoksurattaat.

Tätä ajoin juuri tuossa tekstissäni takaa että ketään ei voi tulla sanomaan kuka käyttää tuplia, koska ja miten kauan, koska ne on järkevää ostaa ja koska ei. Toiset eivät tiedä toisten perheen tapoja ja siksi minusta jossain vaiheessa oli vaan hölmöä joltain arvostella aloittajaa. Ja jos nyt ei ihan huutava pula ole rahasta ja jotkut rattaat auttaa helpottamaan elämää VAIKKA VAAN SEN KESÄN YLI (niinkuin varmaan meillä) niin ei se ole mielestäni typerää. Tai ainakin minä ole typerimpiin asioihin rahojani laitellut. Ja jos nyt lasken kevään ja kesän päivät yhteen, niin kyllä siitä aikamoinen saldo tulee. Ja jos edes kolmasosana noista päivistä kaipaan tuplia, niin kyllä olen valmis sen muutaman satasen niihin satsaamaan.
Meidän mielestä olisi vielä erittäin kylmää yrittää opettaa poikaa nyt heti kävelemään vierellä tai seisomaan laudalla kun vauva vei hänen paikkansa. Tai sanoa hänelle että et nyt pääse nukkumaan päiväunia vaunuihin vaan sinun täytyy seistä laudalla kun olet jo iso poika. Ehkä lukeudumme vanhempiin, ketkä ajattelee että antaa lapsen olla lapsi ja istua rattaissa niin kauan kun haluaa, eipä sitä niissä kuitenkaan kouluun kuljeteta :).

Niin ja onneksi meidän esikoinen on erittäin pieni ja laiha, niin eipä näytä typerältä rattaissa :).

Pointtini (edelleen hyvällä tarkoitettu) on että perheillä hirmu suuria eroja tavoissa jos toisissa, joten eipä arvostella niitä :).
 
Eipä ole liioin järkeä toitottaa, että ostakaa sitten ainakin HALVAT tuplat. Kyllä meillä on "kalliit" (reilu 500e) Emmaljungat vaikka niitä tarvitaan alle 1v. Saahan niistä hyvin takaisin, kun myy takuunkin ollessa vielä voimassa =) Eikä rattaat hajoa alle! Ainakaan, jos yksösten rattaista saamani erinomaiset Emmaljungakokemukset toistuu!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 08:50 vieras kirjoitti:
Eipä ole liioin järkeä toitottaa, että ostakaa sitten ainakin HALVAT tuplat. Kyllä meillä on "kalliit" (reilu 500e) Emmaljungat vaikka niitä tarvitaan alle 1v. Saahan niistä hyvin takaisin, kun myy takuunkin ollessa vielä voimassa =) Eikä rattaat hajoa alle! Ainakaan, jos yksösten rattaista saamani erinomaiset Emmaljungakokemukset toistuu!
muutamalla kuukaudella ja vuodella on aika hurja ero ;) tarkkuutta tarkkuutta :D kun seuraa esim. huutiksessa olevia tuplia niin pikkuhiljaa ovat ihmiset alkaneet tajuamaan sen että käytetty on aina käytetty.eivät enää maksa käytetystä niin hurjia hintoja kuin ennen ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 11:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 08:50 vieras kirjoitti:
Eipä ole liioin järkeä toitottaa, että ostakaa sitten ainakin HALVAT tuplat. Kyllä meillä on "kalliit" (reilu 500e) Emmaljungat vaikka niitä tarvitaan alle 1v. Saahan niistä hyvin takaisin, kun myy takuunkin ollessa vielä voimassa =) Eikä rattaat hajoa alle! Ainakaan, jos yksösten rattaista saamani erinomaiset Emmaljungakokemukset toistuu!
muutamalla kuukaudella ja vuodella on aika hurja ero ;) tarkkuutta tarkkuutta :D kun seuraa esim. huutiksessa olevia tuplia niin pikkuhiljaa ovat ihmiset alkaneet tajuamaan sen että käytetty on aina käytetty.eivät enää maksa käytetystä niin hurjia hintoja kuin ennen ;)

Tarkkuutta, tarkkuutta sielläkin... sanoin ALLE vuosi. Se voi olla vaikka sen muutaman kuukauden. Aika näyttää =)
Niin ja en viitannut yhteen ainoaan kirjoitukseen, vaan useampi on jo toitottanut HALVOISTA tuplista. Minä haluan toimivat, luotettavat ja silmääni miellyttävät, vaikka olemme alle keskituloisia...
 
Minäkin kyllä tuota samaa mieltä että miksi aina halvat ja halvat. Koska jos nyt ostat käytetyt, HALVAT vaunut, niin et saa niistä itse enää juuri mitään kun myyt ne eteenpäin koska nehän olivat jo alkujaan käytetyt ja halvat.
Mutta jos nyt ostat "normaalihintaiset" ja saat niistä jonkun verran enemmän myydessäsi, niin kyllä minä valitsen jälkimäisen vaihtoehdon VAIKKA tulisin hävimään kyseessä olevassa vertailussa muutamia kymppejä. Olen ainakin itse saanut nauttia uusista, ja näppäristä vaunuista.
Itsekin kyllä katselin käytettyjä kun sitten päätimme että tarviimme kuitenkin vielä rattaat kahdelle, mutta kovin hintsusti on tarjontaa ja sitten kun vielä me etsimme kolmipyöräsiä joilla urheilu onnistuu, niin vielä hintsummin oli tarjontaa sillä saralla.

Onneksi meitä on täällä joka lähtöön, niin kaikille löytyy varmasti se sopiva vaihtoehto, on sitten kyse käyteyistä tai uusista vaunuista tai seisomalaudan tai tuplien käyttäjistä. Kamalaa kun kaikki tekisivät samalla tavalla.
Ja se että mietin edelleen että naapurimme lapsi on nyt 3v3kk ja sisarus 1,5v ja joka kerta kun hekin lähtevät kaupungille shoppailemaan tai kävelylenkille, niin eipä se minusta ainakaan tyhmältä näytä vaikka molemmat istuskelevatkin rattaissa. Hän sanoi ettei voisi vielä kuvitellakaan elämää ilman tuplia. No joo mutta tuo meni taas aikasemman viesti vastaukseen.

Jokainen taplaa tyylilään :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 11:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 08:50 vieras kirjoitti:
Eipä ole liioin järkeä toitottaa, että ostakaa sitten ainakin HALVAT tuplat. Kyllä meillä on "kalliit" (reilu 500e) Emmaljungat vaikka niitä tarvitaan alle 1v. Saahan niistä hyvin takaisin, kun myy takuunkin ollessa vielä voimassa =) Eikä rattaat hajoa alle! Ainakaan, jos yksösten rattaista saamani erinomaiset Emmaljungakokemukset toistuu!
kun seuraa esim. huutiksessa olevia tuplia niin pikkuhiljaa ovat ihmiset alkaneet tajuamaan sen että käytetty on aina käytetty.eivät enää maksa käytetystä niin hurjia hintoja kuin ennen ;)
No mitä sitten jos ei maksa! Kaikki eivät elä elämäänsä bisnestä tehden! Ihan sama saanko rattaista mitään, vaikka ne maksoivat 400 (mielestäni ei kovin kalliit laatuun ja ulkonäköön nähden) euroa, niin voin vaikka lahjoittaa ne eteenpäin!
Onko tarvetta puolen vuoden päästä? ;)

Kun ostan tavaroita, vaatteita tms. ostan mitä haluan ilman, että täytyy ajatella mitä tästä saan kun en enää käytä ja tarvii... Kauhea ajattelutapa: raha, raha, raha. Onneksi sitä on sen verran, ettei tarvitse koko ajan ajatella tavaroiden hyötyarvoa...
 
Totta kyllä tuhiset :)
Jos aina miettii että mitä sitten kun en enää käytä, niin mitä tästä saa jne. Eihän silloin olisi juurikaan mitään järkevää ostaa.

Ja elämän tosiasia on että välillä tulee tehtyä virheitä ja ostettua vikaostoksia, mutta mitä sitten. Ei maailma siihen kaadu. Ja niinkuin jo aikasemminkin sanoin että vaikka meillä "suuri" ikäero että varmaan pienenllä opettelulla olisi rattaat voitu jättää kauppaan, mutta ihan oman elämän helpotukseksi me rattaat ostimme ja kakka homma jos esikoinen ei niissä sitten kesän jälkeen enää istu :)

Ihan hyvä pointti viime kirjoittajalta :)
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 22:53 sartza kirjoitti:
olen ihan hakuses mitä tehdä ??!! huhtikuussa meille tulossa vaavi ja vanhempi tuolloin 2v 4 kk. Kannattaako vielä /enää ostaa sisarusrattaita ? ja jos teillä rakkaat sisaret kokemuksia niin millaiset olis hyvät ? todennäköisesti rattailla ei kai tulisi olemaan käyttöä kuin loppuvuoden ajan.. tuntuu silti kovalta pistää toinen kävelee joka paikaan kun nyt tottunut istumaan rattaissa. Vai olisko seisomalauta hyvä ratkaisu... ??? kiitos mielipiteistä:flower:
meillä lapsilla sama ikäero. ei ostettu tuplarattaita. esikoinen ei juuri rattaissa suostunut istumaan ja käveli reippaasti jo kilometrin parikin. meillä on tavalliset makuuvaunut pienemmälle nukkumista varten ja esikoinen istuu sit rattaissa jos johonkin pitemmälle koko porukalla mennään.
rattaisiin hommattiin seisomalauta vähäistä on senkin käyttö kun tyttö haluaa kävellä. miusta seisomalauta parempi ratkaisu. lapsen on hyvä totutella pienestä asti kävelemään itse ja sit kun väsymys iskee voi huilata siinä laudalla.
 
Suosittelen tuplia, meillä ikäeroa 2 v. ja 1 kk.
Viikonloppusin käydään paljon keskustassa ja retkillä, jolloin myös päiväunet otetaan ulkoillessa. Parivuotias ei niitä kyllä seisoen ota... ;) Sitten kesällä olisi aikomus tehdä päiväreissuja Linnanmäelle, Puuhamaahan, Muumimaailmaan jne. joten rattaat ovat todella hyvä apuväline tuollaisilla retkillä.
Ja aina ei ole aikaa odotella, että mennään 2-vuotiaan kävelytahdissa. Välillä kiirehditään neuvolaan, busseihin yms. jolloin aikatauluista on pidetävä kiinni. Meillä on seisomalauta, jota käytetään myös, kun esim. ollaan pikkulenkeillä ja mihinkään ei ole kiire.
 

Yhteistyössä