Soitin sit myrkytystietokeskukseen

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
no
eikai se niin vaarallista oo... tai en mä varmaa ois tuossa tapausessa edes soittanu..:) vaikkakin hyvä varmaan varmistaa. siis oliko se ihan ite tehtyä saippuaa vai sitä mikä on ollu siinä kaupassa ostettaessa?
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja no:
eikai se niin vaarallista oo... tai en mä varmaa ois tuossa tapausessa edes soittanu..:) vaikkakin hyvä varmaan varmistaa. siis oliko se ihan ite tehtyä saippuaa vai sitä mikä on ollu siinä kaupassa ostettaessa?
Ite tehty, varmuuden vuoksii soitin. Ne sanoi, et voi tulla huonovointisuutta, jos on juonut paljon, mutta ei kannata huolestua.
 
asdf
Käsitiskiaineen pH on usein aika neutraali, joten ei ihan piipaa-vakavaa... Jos olisi ollut vaikka konetiskiainetta (pH hyvin emäksistä) olisi kiire. Se polttaa kaiken sisuskalut.
 
vieras
Mä kyllä monesti ihmettelen miten ne lapset saa syötyä ja juotua mitä ihmeellisimpiä asoita vaikka maistuisi kuinka pahalle...esim joku lapsi syöny tupakan.

Hyvä ettei ap:n lapsella vakavammasta kyse.
 
Mun veljeni kerran vetäisi pullollisen käsienpesunestettä ja tuli vaan kunnon yrjöjä päivän, eihän ne mitään myrkkyjä sentäs ole, vatsaa ärsyttäviä kyllä tietenkin (pitäisiköhän tämä varoitusteksti lisätä pesuainepulloihin-vatsaa ärsyttävää :D )
 
Arvaapa säikähdinkö itse kun tässä muutama viikko sitten mies lämmitteli takkaa ja käytti sytyttämiseen sellaisia sytytyspaloja, jotka on tiivistettyä sytytysnestettä. Tuo 1 vuotias oli löytänyt sitten lattialta murusen. Huomasin kun oli valkoista suupielessä ja haisi sille aineelle. Olin varma, että nyt syöpyy sisuskalut puhki ja oli siinä ja siinä, etten miestä haukkunut lyttyyn kun oli huolimattomuuksissaan jättänyt muruja lattialle. Mies soitti myrkytystietokeskukseen josta informoitiin, että murusen syöminen ei ole hengenvaarallista, mutta jos ainetta joutunut hengitysteihin, saattaa aiheuttaa kemiallisen keuhkokuumeen. Voitte arvata, olinko paniikissa pari seuraavaa päivää. Mutta onneksi ei tullut mitään. Tällaset asiat aina säikäyttää.
 
Noista sytytyspaloista tuli mieleeni.
Meillä koira hotki sellaisia aina kun unohti niitä lattialle. :kieh:
Ne olivat sellaisia kotitekoisia jossain steariinisekoitteessa keitettyjä pahvinpaloja. Ilmeisesti herkullisia olivat, kun koira niitä koko ajan himosi.

Olen minäkin joutunut soittamaan sinne myrkytysnumeroon, kun lapsi oli saanut käsiinsä liian matalalle jätetyn Illodin-pullon. Onneksi sieltä tulee vain tipottain sitä nestettä ja sekin maistui hirveän pahalle poitsun mielestä. Soitin kuitenkin varmuuden vuoksi. :kieh:

*muoks* Niin ja on meilläkin tupakantumppeja maisteltu ja kissan- ja koiran raksujakin on mennyt kurkusta alas...
 
Marja
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mä soitin eilen illalla kans ihka ensimmäistä kertaa sinne. Meillä neiti 2,5v oli syöny tuubillisen lasten hammastahnaa...
Mitä siitä sanottiin?
Ei ollut saanu vaarallista annosta, niiden laskelmien mukaan tyttö oli saanut 3mg fluoria painokiloa kohti, kun pitää olla yli 5mg ennenkuin aiheuttaa toimenpiteitä, onneks. Nuo lasten hammastahnat taitaa olla niin laimeita ja turvallisia, että niitä pitää vetää pari tuubia ennenkuin ovat vaarallisia. Ja aikuisten muistuu niin pahalta ettei niitä (kait?) kukaan normaali muksu mee urakalla syömään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Mä soitin eilen illalla kans ihka ensimmäistä kertaa sinne. Meillä neiti 2,5v oli syöny tuubillisen lasten hammastahnaa...
Mitä siitä sanottiin?
Ei ollut saanu vaarallista annosta, niiden laskelmien mukaan tyttö oli saanut 3mg fluoria painokiloa kohti, kun pitää olla yli 5mg ennenkuin aiheuttaa toimenpiteitä, onneks. Nuo lasten hammastahnat taitaa olla niin laimeita ja turvallisia, että niitä pitää vetää pari tuubia ennenkuin ovat vaarallisia. Ja aikuisten muistuu niin pahalta ettei niitä (kait?) kukaan normaali muksu mee urakalla syömään..
Mitäköhän toimenpiteitä sit tehdään? Mä söin vähän isompana muksuna aina hirveitä määriä hammastahnaa, kun oli mukamas hyvää :/
 
jep
Täällä syöty myös vessaraikastinta, erilaisia saippuoita ja shampoita, kasveja (kaikki huonekasvit kartotettu ja ovat onneksi myrkyttömiä), tupakkaa, naamarasvoja, hammastahnaa....Onneksi kaikki olleet ns. vaarattomia vähinä annolsina. Kaikki vaarallisempi on laitettu paikkaan johon ei lapsoset pääse. Saippuoista ainakin myrkytyskeskuksen sivuilla sanotaan ettei kerta-annoksena ole vaarallisia, voivat siis tosiaan saada vaan yrjöämään. Tuolta sivuilta oon katsellu valmiiksi jo tietoa niistä tuotteista joita kodista löytyy ja jotka voi joutua lasten käsiin. Ihme vaan kun täytyy naamaan vetää kaikkea mahdollista, vaikka kielletään...
 

Yhteistyössä