Sopivaa ruokaa/juomaa mahatautiin...:(

  • Viestiketjun aloittaja pahoinvointia
  • Ensimmäinen viesti
pahoinvointia
Kertokaa mikä juoma tai ruoka"aines"on hyvää nauttia kun on mahatauti?Siis helpotusta kurjaan oloon..Mikä helpottaisi kiertävää oloa,rauhoittaisi sekaisin ollutta vatsaa jne.??itse otan ja tekee mieli jotakin pakasteesta.mustikoita,mansikoita,mustikkakeittoa ihan purkista,kylmä vesi tai jaffa(hölskytettynä hiilihapot pois =) )....Onko maitohappobakteeri-tableteista oikeasti apua??Ei olla koskaan perheessämme niitä otettu...Toisaalta tuntuu että jokin hapan maito tuote ehkäpä rauhoittaisi..?!Onko näin?
 
5k
auttaako tosiaan mahatautiin maitotuotteet? gefilusta tottakai ja niitä jotain maitohappobakteeritabletteja mitä ne nyt olikaan. flunnssaahan ainakin maitotuotteet jotenkin pahentaa kun ne ruokkii sitä pöpä..?
 
piks
Marie-keksit, vielä parempi on Digestive-keksit jos niistä tykkää. Digestiveissä on suolaa ja sokeria. Monesti olo paranee, jos maha ei kurise tyhjyyttään. Jaffa ja muut runsaasti sokeria sisältävät pahentavat tunnetusti ripulia ja ehkä lisäävät myös oksenteluakin, jos sitä vielä on. Miedosti sokeroitu mehu tai matalahiilihappoinen kivennäisvesi on parempi.

Mustikkakeitto, riisi ja pieni määrä palvikinkkua ovat semmoisia mitä minä myös syön jos maha on huonona. Maitohappobakteereja otan myös. Hiilitabletit saattavat auttaa ripuliin ja ilmavaivoihin ja miksei pahoinvointiinkin -edellytyksenä että ne saa kurkusta alas. Kerran minulla oli ihan mahdoton vesiripuli ja se loppui pari tuntia sen jälkeen kun olin ottanut useamman hiilitabletin.
 
piks
auttaako tosiaan mahatautiin maitotuotteet? gefilusta tottakai ja niitä jotain maitohappobakteeritabletteja mitä ne nyt olikaan. flunnssaahan ainakin maitotuotteet jotenkin pahentaa kun ne ruokkii sitä pöpä..?
Maitotuotteet ovat huonoksi flunssassa siitä syystä, että ne lisäävät limaneritystä, muuten niitä saa ihan rauhassa syödä jos kestää tuon sivuvaikutuksen. Jogurtti tai piimä voivat tuntua hyvältä mahataudissa, jos on menettänyt mahahappoja oksentaessaan ja muutenkin voivat viileän raikkaina maistua hyvältä. Ei niistä ainakaan mitään haittaa ole...

Oksentaminen johtuu yleensä virus- tai bakteerimyrkyistä, eivätkä maitohappobakteerit poista niitä. Sen sijaan maitohappobakteerit voivat auttaa hyviä bakteereja pääsemään voitolle jos suoliston bakteerikanta on syystä tai toisesta on epätasapainossa (kun tulee "täystyhjennys" hyviä bakteereita huuhtoutuu vessanpöntöstä alas), joten ripuli ja ilmavaivat voivat helpottaa.
 
pinguliina
Meillä usein ollut vatsatautia... ollaan oikein yrjökalleja.. Kaikkein parhaaksi on koettu Weetabix tai siitä edullinen halpis versio esim Rainbow. Mikäli joskus olette sitä syönyt tiedätte että imee nestettä ( maitoa ) hyvin.... eli jos tulee alakautta ei ole ihan vettä ja jos edes hetken pysyy sisällä ehtii luovuttaa ( imeytyä) hieman nestettä... Suosittelen . myös mehukeiton kanssa toimii. Kikka no 2 on imeskellä mehujäätä , suun limakalvolta imeytyy sokeria joka piristää oloa kummasti. Muilla kokemuksia näistä ?
 

Yhteistyössä