Sopivat vaunut Suomen sääoloihin?

Tiedonantaja
Suomessa myynnissä olevissa malleissa on Keski-Eurooppaan varrattuna erilainen rakenne kankaiden osalta, eli kestää talviolosuhteita paremmin kuin muuten samannäköiset Keski-Eurooppaan valmistetut mallit. Valmistajasta riippumatta.
 
Heippa!

Kiva lueskella kun kysymyksestäni tuli oikein soppa aikaan :) Olennainen tieto taisi kuitenkin tulla selväksi :) Joku taisi ehdottaa Hartan merkkisiä vaunuja, jotka olivatkin ainoat mistä sanottiin "Muhkeasti topattu ja lämmin kantokassi on ihanteellinen myös kylmiin sääolosuhteisiin" ja "Korkealaatuinen saksalainen yhdistelmävaunu". Varmasti muitakin hyviä on, mutta nämä vaunut ainakin on tehty varta vasten kylmiin olosuhteisiin.
 
kevätesikko
Sopivat...hm...meille sopivat olivat vanhat Briot. Ostimme ne käytettyinä ja hyvin pärjättiin talvellakin, enemmän muhkeita makuupusseja ja taljaa vain alle ja päälle tarvittaessa.
 
Hm...Ketään nyt sormella osoittamatta ja tyytyväisenä kolmansien Emmaljungavaunujen käyttäjänä voin todeta niiden kyllä käyvän mainiosti meidän ilmastoomme. 4 erilaista vuodenaikaa vaatii kuitenkin aikatavalla materiaaleilta. Täytyy kestää kovat pakkaset, sateet, kurat,tuiskut ja tuiverrukset. Myös kuuma ilmasto ja auringon porotus. Omani on nämä kestäneet, vanhemmat hieman huonommin mutta viimeisimmät on kuin pakasta vedetty vieläkin. Kankailta tämä ilmasto vaatii paljon. Muitakin hyviä merkkejä varmasti on. Luultavasti kuitenkin valtaosa emmaljunga vaunuistakin myydään täällä pohjoismaissa, jolloin kyllä luulisi heidän tekevän mallistonsa tänne paremminsoveltuvaksi. Tuskin emmaljunga topattuja vaunujaan ainakaan välimeren maihin on pääasiassa suunnitellut. Ja toisaalta tuskin esim. Chicco vaunu parhaiten meille sopii. No onpa asia nyt sitten niin tai näin, niin MINÄ voin suositella Emmaljungia lämpimästi OMAN kokemukseni perusteella.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 22:24 jonsku2 kirjoitti:
Hm...Ketään nyt sormella osoittamatta ja tyytyväisenä kolmansien Emmaljungavaunujen käyttäjänä voin todeta niiden kyllä käyvän mainiosti meidän ilmastoomme. 4 erilaista vuodenaikaa vaatii kuitenkin aikatavalla materiaaleilta. Täytyy kestää kovat pakkaset, sateet, kurat,tuiskut ja tuiverrukset. Myös kuuma ilmasto ja auringon porotus. Omani on nämä kestäneet, vanhemmat hieman huonommin mutta viimeisimmät on kuin pakasta vedetty vieläkin. Kankailta tämä ilmasto vaatii paljon. Muitakin hyviä merkkejä varmasti on. Luultavasti kuitenkin valtaosa emmaljunga vaunuistakin myydään täällä pohjoismaissa, jolloin kyllä luulisi heidän tekevän mallistonsa tänne paremminsoveltuvaksi. Tuskin emmaljunga topattuja vaunujaan ainakaan välimeren maihin on pääasiassa suunnitellut. Ja toisaalta tuskin esim. Chicco vaunu parhaiten meille sopii. No onpa asia nyt sitten niin tai näin, niin MINÄ voin suositella Emmaljungia lämpimästi OMAN kokemukseni perusteella.

Minkä malliset Emmaljungat sinulla on?
 
nvoa
Meillä vanhat käytettynä ostetut Oran yhdistelmärattaat - siis vielä Suomessa valmistetut. 5v. vanhat, olleet kaikkiaan 3 lapsella ja hyvin toimineet ja yhä ehjät. Kankaatkin pitäneet värinsä vaikka useamman kerran pesty. Hyvin niillä puskee tuulessa ja tuiskussa ja tavarakorissa saa tuotua kunnon kauppaostokset. Noissa uudemmissa vaunuissa kun ei saa painoa laittaa muutamaa kiloa enempää. Ainoa haittapuoli vaunuissa on se että työntöaisaa ei saa säädettyä laisinkaan.
 
häh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 13:54 Mimmi811 harmaana kirjoitti:
meille sanottiin kans, kun oltiin viime syksynä ostamassa Brioja lastentarvikkeesta, et Briojen valmistus siirtyy kokonaan kiinaan tässä lähiaikoina.
Lastentarvikkeesta? Eihän ne myy briioo.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 11:05 Miracle- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 11:27 mari 82 kirjoitti:
ORAT ja Briot tehdään Kiinassa
2 viikkoa sitten toin kotiin kaupasta upouudet Brion Kombit, ja kyllä niissä lukee kaikkialla, että Made in Sweden...
Minulla on uudet Brio Novat ja niissä lukee myös Made in Sweden. Tämän vuoden mallia, ei ole vielä edes käytössä kun ei ole käyttäjä vielä maailmassa ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 23:07 Vauvabuumi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 22:24 jonsku2 kirjoitti:
Hm...Ketään nyt sormella osoittamatta ja tyytyväisenä kolmansien Emmaljungavaunujen käyttäjänä voin todeta niiden kyllä käyvän mainiosti meidän ilmastoomme. 4 erilaista vuodenaikaa vaatii kuitenkin aikatavalla materiaaleilta. Täytyy kestää kovat pakkaset, sateet, kurat,tuiskut ja tuiverrukset. Myös kuuma ilmasto ja auringon porotus. Omani on nämä kestäneet, vanhemmat hieman huonommin mutta viimeisimmät on kuin pakasta vedetty vieläkin. Kankailta tämä ilmasto vaatii paljon. Muitakin hyviä merkkejä varmasti on. Luultavasti kuitenkin valtaosa emmaljunga vaunuistakin myydään täällä pohjoismaissa, jolloin kyllä luulisi heidän tekevän mallistonsa tänne paremminsoveltuvaksi. Tuskin emmaljunga topattuja vaunujaan ainakaan välimeren maihin on pääasiassa suunnitellut. Ja toisaalta tuskin esim. Chicco vaunu parhaiten meille sopii. No onpa asia nyt sitten niin tai näin, niin MINÄ voin suositella Emmaljungia lämpimästi OMAN kokemukseni perusteella.

Minkä malliset Emmaljungat sinulla on?
Nyt mulla on ns. kevyet yhdistelmät eli kunnon kuomarit pehmeällä kopalla. Hoitolaukku ja jalkapeite ja muut varustukset otettiin kerralla. Malli on crossway ja ovat olleet ahkerassa käytössä jo vuoden, silti ovat kuin uudet. Mitään käytön aiheuttamaa kulumaa ei ole muualla kun renkaissa. Maksoivat n.550 ja hintansa väärtit on kyllä olleet.

 
lauriina05
Ekalla ja tokalla oli käytössä teutonian yhdistelmät. Hyvät ja käytännölliset olivat. Tälle kolmannelle (ja viimeiselle...) olen ajatellut tilata Saksasta hartanit tai gessleinit. Pitää käydä kaupassa katselemassa vähän ko malleja. Mies kun on lähempänä 2 metriä, niin tuo vaunujen työntökorkeus ja kopan korkeus ovat tärkeitä =)
 
törkeää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 19:06 lauriina05 kirjoitti:
Ekalla ja tokalla oli käytössä teutonian yhdistelmät. Hyvät ja käytännölliset olivat. Tälle kolmannelle (ja viimeiselle...) olen ajatellut tilata Saksasta hartanit tai gessleinit. Pitää käydä kaupassa katselemassa vähän ko malleja. Mies kun on lähempänä 2 metriä, niin tuo vaunujen työntökorkeus ja kopan korkeus ovat tärkeitä =)
Siis käyt kaupasta hakemassa palvelun ja ostat sitten halvemmalla ulkomailta? eikö tuo ole vähän törkeää haaskata myyjien aikaa? En muutenkaan ymmärrä, miksi suomalaiset ei tue suomalaisia liikkeitä. Tuolla menolla ette enää palvelua saakaan kun liikkeet kaatuu. sitten harmittaa!
 
lauriina05
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 21:39 törkeää kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 19:06 lauriina05 kirjoitti:
Ekalla ja tokalla oli käytössä teutonian yhdistelmät. Hyvät ja käytännölliset olivat. Tälle kolmannelle (ja viimeiselle...) olen ajatellut tilata Saksasta hartanit tai gessleinit. Pitää käydä kaupassa katselemassa vähän ko malleja. Mies kun on lähempänä 2 metriä, niin tuo vaunujen työntökorkeus ja kopan korkeus ovat tärkeitä =)
Siis käyt kaupasta hakemassa palvelun ja ostat sitten halvemmalla ulkomailta? eikö tuo ole vähän törkeää haaskata myyjien aikaa? En muutenkaan ymmärrä, miksi suomalaiset ei tue suomalaisia liikkeitä. Tuolla menolla ette enää palvelua saakaan kun liikkeet kaatuu. sitten harmittaa!
Omasta mielestäni tässä ei ole mitään väärää. Ostan vaunut sieltä, mistä halvemmalla saan =) Kyllä reilu 200 euron erotuksella saan ostettua monennäköistä... Voin tutustua liikkeessä vaunuihin itsekin,
en tarvitse siinä myyjän apua, joten en kuluta kallista aikaa ;) ;)
Tuskin olen ainoa, joka harkitsee vaunujen tilaamista Saksasta =)
 
törkeää
Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka syytävät rahansa ulkomaille eikä tue oman maansa liikkeitä ja sitä myöten työllisyyttä. Pidemmän päälle sellainen ryntäys syö työpaikkoja meiltä, ehkä jopa itseltäsikin tai läheisiltäsi.
 
Mimmi811 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 16:02 häh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 13:54 Mimmi811 harmaana kirjoitti:
meille sanottiin kans, kun oltiin viime syksynä ostamassa Brioja lastentarvikkeesta, et Briojen valmistus siirtyy kokonaan kiinaan tässä lähiaikoina.
Lastentarvikkeesta? Eihän ne myy briioo.
piti siis kirjottaa, että lastentarvikeliikkeestä, ei lastentarvikkeesta. Ostettiin vaunut pikkuhurmurista Tikkurilasta ja sieltä meille sanottiin, et tuotanto siirtyy Kiinaan pikkuhiljaa.
 
häh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2005 klo 11:56 Mimmi811 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 16:02 häh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 13:54 Mimmi811 harmaana kirjoitti:
meille sanottiin kans, kun oltiin viime syksynä ostamassa Brioja lastentarvikkeesta, et Briojen valmistus siirtyy kokonaan kiinaan tässä lähiaikoina.
Lastentarvikkeesta? Eihän ne myy briioo.
piti siis kirjottaa, että lastentarvikeliikkeestä, ei lastentarvikkeesta. Ostettiin vaunut pikkuhurmurista Tikkurilasta ja sieltä meille sanottiin, et tuotanto siirtyy Kiinaan pikkuhiljaa.
ok. Mua ei itse asias haittaa vaikka tuotanto siirtyis osittain halpamaahan, ei haittaa kun hinnat laskee. Eihän emmanljunjaa ole tehty ruotsissa vuosikausiin ja sekin on ihan hyvä merkki. tosin ne pitää törkeitä hintoja kun ainoastaan yksi ketju myy sitä. briiolla on jo nyt kilpailukykysemmät hinnat kun yksityiset kilpailee hinnan alennuksilla.
 
Sepeli
Ruotsissa ei ole enää lastenvaunutehdasta, missä VALMISTETTAISIIN lastenvaunuja.
siellä kasataan vaunut, niin emmaljungat,kuin briotkin.
osat tulevat jostain ihan muualta.
verratkaa vaikka kiinassa valmistettujen ja OLEVINAAN ruotsissa valmistettujen muoviosia.... tasan samanlaisia.
eli samoilta tehtailta nämä kaikki tulevat. :attn:
asia mistä voi väitellä kuinka kauan vain, mutta totuus on totuus.
ja orasel ei todellakaan valmista vaunuja enää noormarkussa.
kankaat ommellaan käsityönä suomessa, mutta runko jne, tulevat kanssa ihan jostain muualta.
:headwall:
 
mari 82
Minä nyt vielä laitan lusikkani soppaan. Tasan sama minulle, missä vaunut valmistetaan. Kuten jo aikaisemmin totesin, miksi Brion myyjä liikkeessä kertoisi, että vaunut tehdään Kiinassa, ellei niin olisi.
Kaikki nuo "merkkivaunujen" valmistajat pelkäävät leimaa halpistuotteesta, kun noita Kiinassa valmistettuja siksi haukutaan.
Lain mukaan tuotteen valmistusmaata ei tarvitse enää tuotteessa mainita, ainoastaan VALMISTUTTAJA ja sen kotimaa. Siitä siis tuo "Made in Sweden" ilmeisesti. Toisaalta tuollainen "pettäminen" ei ole kovin fiksua. Kiinassa tehdään hyviä tuotteita ja laatu kaikkiaan taitaa jo vetää vertoja eurooppalaisille. Mutta - Tuon halpamaassa
valmistamisen pitäisi näkyä myös hinnassa. Luulenpa, että useimmat Kiinassa valmistetut ja täällä myytävät vaunumallit on suunniteltu Euroopassa, merkistä riippumatta. Siis näihin oloihin.
Suomalainen maahantuoja voi tilata myymänsä vaunut erilaisella peitteellä ja erilaisella vanumäärällä kuin Italiassa myytävät mallit.
Näinhän on monissa tuotteissa joita meillä myydään mm. kodinkoneissa on maakohtaisia eroja. Saksalainen nettikauppa taas myy vaununsa kaikkialle Keski-Euroopan versioina ja ohuemmilla peitteillä ja vanuilla. Tämä taitaa olla totuus.
 
minäkin suosittelen emmaljungia,meillä ollut jo kolmella emmaljungat ja neljännelle juuri käytiin ostamassa se tän vuoden malli duo edge ja ikinä ei oo ollu takuun kanssa ongelmia jos jotain on tarvittu niin on kyllä saatu ja harvoin on osia tarvittu.kyllä emmaljungat tehdään ruotsissa ja laadunvalvonta on tosi tarkka.emmaljungan omassa vaunuesitteessä on minusta tosi hyvin kerrottu heidän laadunvalvonnasta ja muistakin tärkeistä asioista.
 
valmistusmaalla ei tänä päivänä ole niin väliä, tehdäänhän saksalaiset autotkin saksan ulkopuolella.

mm. Emmaljungat tehdään kokonaisuudessaan Puolassa ja hyvinhän nuo 700-800 euron hinnalla ihmisille kelpaa :D Ruotsin emmaljunga nimisessä kaupungissa ei ole kuin kyseisen valmistuttajan myynti konttori jäljellä, joten ei niitä oikein ruotsalaisina vaunuina pitäisi myydä
 
No joo... Onhan saksalaiset autotkin tehty vissiin jossain muualla kuin Saksassa, Nokian puhelimet suurin osa kaikkea muuta,kuin Suomessa tehty. Onkohan sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä, missä mikäkin on tehty, jos vaan on hyvät ja mieleiset. Varmaan tietämättämme ostamme harhaluuloisesti paljonkin tavaroita, joiden valmistus on ulkoistettu tai ainakin osat on muualla tehty. Minulla on Emmaljungat, ja olivatpa tehty nyt sitten vaikka Zulun saarella, niin olen niihin varsin tyytyväinen.
 

Yhteistyössä