sormet suussa koko ajan?!

Meillä on 2,5 vuotias tyttö ja tutti jäi pois noin 2 viikkoa sitten. Mitä enemmän aikaa kuluu niin sitä syvemmälle suuhun sormet menee. Olisiko jollakin ideoita, miten sormien syönnin saisi lopetettua?
Muutenkin tyttö on ollut paljon äräkämpi ja kiukkusempi kuin ennen. Ollaan kohta valmiit antamaan tutti takaisin.
 
Vaimo-otus
Saman vinkin haluaisin minäkin. Meillä 5v. syö aina sormiaan , nakertaa kyntensä , niin etten ole niitä leikannut, en edes muista milloin. Ei auta pöpöillä pelottelu , eikä muukaan.
 
nelli74
Meillä myös 2,5-vuotias poika ja sormet suussa koko ajan. Tutti meillä jäi pois jo vuosi sitten ja ilman vaippaa poika ollut reilun kolme kuukautta.
Huomasin viime viikolla, että takimmaiset hampaat on puhjenneet/puhkeamassa. Poika on ollut tosi äkäinen välillä, luulin jo että on vaihtunut jossain ;)

Voi olla että teilläkin on hampaat puhkeamassa, hammaslääkäri sanoi että voivat olla tosi kipeätkin.
 
herpertti
Meillä oli aikanaa sama ongelma esikoisen kanssa (nyt kohta 13v.) sormet oli koko ajan suussa. :eek: Mutta onneksi se meni ajan kanssa ohi. Varsinkin sillon jos asiasta huomautti hänelle, sormet oli koko ajan suussa. En tiedä oliko asialla jotakin tekemistä, pikkuveli oli syntynyt silloin.. :/ Muillakin lapsilla olen huomannut samankaltaisia taipumuksia silloin tällöin, mut jos en puutu asiaan se on mennyt ajan kanssa ohi
 
Janni79
mun serkulle laitettiin tota kynnelii. omalle tytölleni annoin tutin kuukauden päästä takasin kun mun mielestä tutti oli pienempi paha kuin peukalo/nyrkki. 2,5 vuotiaana jäi sit tutti lopullisesti. eikä sormet oo menny suuhun sen jälkeen.
 
Pilviina
Kynneli on äkkiä nuoltu pois jos sormet on koko ajan suussa. Olen kuullut, et sormien/kynsien pureminen voisi olla joissakin tapauksissa psyykkistäkin. Jos lapsella on stressiä tms. Toisaalta myös jos vanhemmat itse pureskelevat kynsiään, lapsi oppii tavan mallista. Vaikea siinä kohtaa on ruveta sanomaan, ettet sinä saa purra kynsijäsi, mutta äiti kyllä saa. =)
 

Yhteistyössä