soskan asiakkaat?

  • Viestiketjun aloittaja nikittä
  • Ensimmäinen viesti
nikittä
en tiedä kirjoitanko oikealle aiheelle mutta olen itse kolmen lapsen yh ja kaipailisinkin tietoa muilta yh:ltä.juttelin tänäään soskankaa ja sain tiedon että soskan täti vaihtuu ja soska haluisi että se uusi ja vanha täti tulisi meille kotiin kun lapset näkisivät ja kodin missä asumme.onko normaali käytäntö?tässä tulee itselle paniikki,siivousta ja että onko lapsilla nyt kaikkea mitä tarvitsevat kehityksessään ja osaavatkohan olla nätisti jne..taidan vain ylireagoida tuon siivoksen ja että onko kaikki okej kun soska tulee mutta pirusti jännittää.itselläni on tunne etten haluisi olla soskan asiakas mutta olen ilman ammattia vielä ja kurssilla käyn mutta silti joka kk tapaan soskan.miten soskasta pääsee eroon,pitkä prosessi?sitten vasta kun hankin ammatin?ja rahallisesti pärjään paremmin vaikka en kyllä nytkään saa mitään rahallista tukea soskalta.
 
Normaali käytäntö tuo ei ole.
Oletko vain toimeentulotuen asiakkaana, vaiko myös lastensuojelun piirissä?

Toimeentulotuen piiriin eivät misään nimessä kuulu kotikäynnit, mutta lastensuojelun piiriin kuuluu. He eivät kotiin tule, elleivät ole saanut joltakin taholta lastensuojeluilmoitusta, tai elleivät he itse epäile, ettei lapsilla ole kotona kaikki hyvin.

Ei tarvitse heitä varten panikoida, mikäli perheessä on kaikki kohdallaan. Mikäli ei taas ole, kannattaa ottaa asia niin, että heidän avullaan saat tukea ja apua vanhemmuuteen. He auttavat eteenpäin, mikäli kaikki ei siis kunnossa ole.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 16:26 sef kirjoitti:
Normaali käytäntö tuo ei ole.
Oletko vain toimeentulotuen asiakkaana, vaiko myös lastensuojelun piirissä?

Toimeentulotuen piiriin eivät misään nimessä kuulu kotikäynnit, mutta lastensuojelun piiriin kuuluu. He eivät kotiin tule, elleivät ole saanut joltakin taholta lastensuojeluilmoitusta, tai elleivät he itse epäile, ettei lapsilla ole kotona kaikki hyvin.

Ei tarvitse heitä varten panikoida, mikäli perheessä on kaikki kohdallaan. Mikäli ei taas ole, kannattaa ottaa asia niin, että heidän avullaan saat tukea ja apua vanhemmuuteen. He auttavat eteenpäin, mikäli kaikki ei siis kunnossa ole.
Porissa on käytäntö että jos kuuluu toimeentulon piiriin,kotikäynti tehdään kerran vuodessa,on siis paikkakuntakohtaista.
Kun erosin viime keväänä ja hain toimeentulotukea sille ensimmäiselle kuukaudelle kun ei rahat vielä pyörineet,sosiaalitoimistosta kävi virkailija kotikäynnillä keskustelemassa tilanteesta.
Lähtiessään sanoi että jos kuuluu jatkossa toimeentulotuen piiriin he tekevät kerran vuodessa kotikäynnin.

Alkuperäiselle sen verran että jos et saa toimeentulotukea,silloin lastenhuolto on katsonut että teillä on jostain syystä sellainen tilanne että pitää tehdä kotikäyntejä.Eli kuulut lastensuojelun piiriin jostain syystä.
 
nikittä
hyvä tietää.ei soska ole sanonut että tehty lastensuojelu ilmoitus ja eikö niitten kuulu kertoa asiasta?eli mitä se sitten tarkoittaa että kuuluu lastensuojelu piiriin?meillä on terapiaa toiminnan ja puhe ja lukihäiriö josta soska tietää ja en itse koe että arki oli hankalaa ja päivärytmillä mennään ja huolehdin kaikesta.sitä painoittivat monesti kun olen yksin ja kolme lasta ja terapioita ja olen kurssilla että miten voimasi riittävät ja tarjoavat kaikenlaista apua,mm,kodinhoitajaa,perhetyöntekijää(sen toimenkuvioista en tiedä..)
 
VeMi
Meillä käyny sossun "ämmät" kerran, kun tuli ongelmia kotiavun kanssa. Meillä oli "palaveri", jossa keskusteltiin mitä MINÄ haluan jne. eivät yleensä pahaa tarkoita, vaan voi vaikuttaa vainoamiselta. Itsellä kävi kotiavustaja n. 2hh/viikko kun mukulat oli pieniä, yksi oli täysin ***pää toisen kanssa ollaan edelleen tekemisissä ystävä pohjalta. Kannattaa kysyä ja keskustella ihan suoraan siitä, että onko yleinen käytäntö vai mistä kotikäyntiin syy.. Tsemiä :hug:
 
jannifiina

Porissa on käytäntö että jos kuuluu toimeentulon piiriin,kotikäynti tehdään kerran vuodessa,on siis paikkakuntakohtaista.
Kun erosin viime keväänä ja hain toimeentulotukea sille ensimmäiselle kuukaudelle kun ei rahat vielä pyörineet,sosiaalitoimistosta kävi virkailija kotikäynnillä keskustelemassa tilanteesta.
Lähtiessään sanoi että jos kuuluu jatkossa toimeentulotuen piiriin he tekevät kerran vuodessa kotikäynnin.

enpä ole porissa tuollaisesta käytännöstä kuullut, yksi tuttu on hakenut jo kuusi vuotta toimeentulotukea eikä olla kotona käyty kertaakaan. toinen juuri erosi ja haki ttt:a eikä kotona käyty. pyysitkö kotiisi vai sanoitko että voit tulla itse käymään.

taitaa olla perhetilanteesta kiinni, ja sossutätistä.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2005 klo 17:36 jannifiina kirjoitti:
Porissa on käytäntö että jos kuuluu toimeentulon piiriin,kotikäynti tehdään kerran vuodessa,on siis paikkakuntakohtaista.
Kun erosin viime keväänä ja hain toimeentulotukea sille ensimmäiselle kuukaudelle kun ei rahat vielä pyörineet,sosiaalitoimistosta kävi virkailija kotikäynnillä keskustelemassa tilanteesta.
Lähtiessään sanoi että jos kuuluu jatkossa toimeentulotuen piiriin he tekevät kerran vuodessa kotikäynnin.

enpä ole porissa tuollaisesta käytännöstä kuullut, yksi tuttu on hakenut jo kuusi vuotta toimeentulotukea eikä olla kotona käyty kertaakaan. toinen juuri erosi ja haki ttt:a eikä kotona käyty. pyysitkö kotiisi vai sanoitko että voit tulla itse käymään.

taitaa olla perhetilanteesta kiinni, ja sossutätistä.
Halusi ilmeisesti tarkistaa että puhunko totta kun kerroin että en saanut edellisestä kodista mukaani kuin lasten tavarat ja omat vaatteeni.Ja tuo käytäntö on täällä kuulemma yleinen että käydään kotikäynnillä jos saa toimeentulotukea jatkossakin.
Itse en tiedä kun en ole apua tarvinnut sen ensimmäisen kuukauden jälkeen.Voi olla että on myös virkailijasta kiinni miten aktiivinen on.
 

Yhteistyössä