Sterilisaation hyvät ja huonot puolet?

Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2007 klo 11:02 poju 03 kirjoitti:
Kiitos Katiaana Vastauksesta :)

Onko sinulla mitään tietoa paljon suunnilleen tuo klipsujen poisto voisi tulla maksamaan yksityisellä? ( ihan tulevaisuutta varten tiedusten hiukan)

Ja suostuuko kunnalliset kuitenkin laittamaan klipsut? Vaikka poiston sitten hoitaisikin tahtoessaan yksityisellä vai tarviiko klipsut myös laitattaa yksityisellä?

Kiitos sinulle jo etukäteen vastauksesta :) :flower:

Siis toki kunnallinen laittaa klipsut, mulle ainaki sanottiin että enää harvon käytetään katkaisua. (ellei ole pahoja allergioita). Mutta siis eihän niitä laiteta ellet ole varma päätöksen lopullisuudesta. Ne kyllä tenttaa todella hyvin.

Poiston maksusta yksityisellä en tiedä, ja sitä kuin hevillä ne siihen rupeaa. Aika sitkaassa se taitaa olla. Ainakin mulle näin sanottiin....
Koska täytyy muistaa että sterilisaatio on lopullinen!!!
Mutta kyllähän se varmaan useamman satasen on... jos sterilisaatio yksityisellä on 300-500e, luulisi poiston olevan samaa luokkaa.

Mutta en todellakaan tiedä varmaksi.

Mutta klipsujen poistohan ei välttämättä ole 1oo% että tulisi vielä raskaaksi........ mitä kauemmin ne on sitä epä todennäköisempää on että tulis raskaaksi poiston jälkeen. (lääkärin kertomaa..)

<br><br>
 
Minulle tehtiin sterilisaatio eilen. Vuoden sain taistella ensin oikeuksistani, iän takia ei haluttu tehdä, vaikka lapsia on tarvittava määrä. Leikkausajan sain haluamaani ajankohtaan, ei tarvinnut jonottaa.
Munajohtimet katkaistiin ja päät poltettiin, navassa on kaks tikkiä. Maha ja koko keskivartalo on turvoksissa, ja olkapäihin pistää, muuten ihan hyvä olo. Klipsejen käyttöä ei enää suositella, pettävät liian helposti. Sterilisaatioita ei myöskään kannata purkaa, koska helpompi tapa hankkia lisää lapsia sen jälkeen on keinohedelmöitys.
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 14:48 haisu kirjoitti:
Minulle tehtiin sterilisaatio eilen. Vuoden sain taistella ensin oikeuksistani, iän takia ei haluttu tehdä, vaikka lapsia on tarvittava määrä. Leikkausajan sain haluamaani ajankohtaan, ei tarvinnut jonottaa.
Munajohtimet katkaistiin ja päät poltettiin, navassa on kaks tikkiä. Maha ja koko keskivartalo on turvoksissa, ja olkapäihin pistää, muuten ihan hyvä olo. Klipsejen käyttöä ei enää suositella, pettävät liian helposti. Sterilisaatioita ei myöskään kannata purkaa, koska helpompi tapa hankkia lisää lapsia sen jälkeen on keinohedelmöitys.
No ohhoh... Yhtä monta eriä vastausta kuin lääkäriä. =)
Mulle nimittäin sanottiin että Nykyään ei enää munanjohtimia katkaista vaan ainoastaan käytetään klipsejä ellei ole mitään allergioita.
Muussa tapauksessa katkaisu ja polttaminen on unholaan jätetty homma ja erittäin vanhan aikainen. ;) Ja minä kävin jouluna... :whistle:
 

Yhteistyössä