sterilisaation purku

  • Viestiketjun aloittaja tähystämällä
  • Ensimmäinen viesti
Tehty on
Moi

Mulle tehtiin tähystyksellä viime vuoden lopulla. Helsingissä ainakin Laseri lauttasaaressa on sellainen missä tehdään. Lääkäri on erittäin miellyttävä mieslääkäri joka teki pitkään ainoana näitä purkuja. meillä taas ei ivf auttanut ja tämä oli sitten se toinen vaihtis. Miten muuten muilla on onnistunut raskaaksi tuleminen steriloinnin purkamisen jälkeen? Olis kiva kuulla kommenntteja.

 
hei,
minulle on tehty sterlisaation purku sektio haavasta eli avoleikkauksella v 2003.tehtiin yliopistollisessa sairaalassa eikä maksanut normaalia sairaalaoloa enempää,onnistui niin että minulla on nyt 2,5 vuotias terve tyttö.Ikää oli silloin 38v.Mies ei ole eri ja suostuivat silti purkuleikkaukseen.
Mielelläänhän sitä ei tehdä ja aina ei silti tule raskaaksi tämän jälkeen.Mutta kannattaa yrittää =)
 
lemmy-66
hei.minulla myös tehty sterilisaation purku.(huhtikuussa 2005 ).Se tehtiin pulssissa(turku) ja maksoi n.3800 euroa. Vuoden päästä tulin raskaaksi.tämä raskaus päättyi keskenmenoon.Uusi raskaus alkoi heti ja nyt vkoja on 18. Purku tehtiin avoleikkauksena vanhasta haavasta. Joten tsemppiä kaikille ja älkää menettäkö toivoa.
tÄiti 40v+ kohta 4.lapsi
 
purkuoperaatio 2006
Hei!!
:) IHANA kuulla, että vaikka heti purkuoperaation jälkeen ei natsaa niin ei tarvi heittää kirvstä kaivoon. Mulla tosiaan tehtiin purku v 2006 lopulla ja nyt sit odotellan josko onnistuis. Siis aikaa voi mennä vaik 1- 1, 5 vuotta?? Aina harmittaa kun ei onnaa, ja menkat alkaa...mut kun kuulee tällaisia tapauksia että ei ihan heti ole onnistunut vaan hetken päästä niin tulee Hyvä fiilis!

Kivaa kevättä!


 
Aivan älytöntä touhua. Ensin ei haluta lapsia ja sitten halutaan. Mennään naimisiin ja sitten erotaan.
Jotenkin sairasta meininkiä tommonen kissan hännän veto.
Tiedän, että moni vetää tästä herneen nenään. Kkerroin vain mielipiteeni asiasta.
 
hiira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 22:18 vieras kirjoitti:
Aivan älytöntä touhua. Ensin ei haluta lapsia ja sitten halutaan. Mennään naimisiin ja sitten erotaan.
Jotenkin sairasta meininkiä tommonen kissan hännän veto.
Tiedän, että moni vetää tästä herneen nenään. Kkerroin vain mielipiteeni


asiasta.

niinpä. Olen joskus kuullut jonku sanoneen ettei ainakaa synnytyksen yhteydessä ehkä kannattais tehdä sterilisaatiota. Lääketieteellisesti se on kätevää ja edullista, mutta äidin mieli voi olla vähän sekaisin hormonimyrskyistä yms. Ja sit tulee myöhemmin näitä haikuja vauvoja kohtaan. Ainakaan liian nuorena sitä ei pidä mennä tekemään.Onhan sitä muitaki yhta varmoja tai epävarmoja ehkäisykeinoja olemassa.
 
mulle on tehty sterilisaatio n. 5 vuotta sitten. Nyt on "uusi" ihana mies ja kauhea vauvakuume. Olen vaan miettinyt että kumpi olisi parempi vaihtoehto purkuleikkaus vai mennä suoraan ivf:ään. oulussa on luultavastikkin aika vaikea päästä julkisella puolella tuonne purkuu ja vl:n kautta se on paljon kalliimpaa kuin tuo ivf,mutta osaisiko kukaan kertoa kummalla olisi mahdollisesti parempi lopputulos.
 
Suoraan vain hoitoihin. En edes harkinnut sterilisaation purkua, jonka mahdollinen epäonnistuminen olisi viivyttänyt raskauden alkamista liian kauan. Lisäksi olisimme voineet joutua maksamaan sekä purun että hoidot. Nyt meni maksu vain ICSI:stä ja raskaus alkoi puolen vuoden kuluttua eka AVA-käynnistä.

lutuliini 17+3
 
Yksityisellä AVA-klinikalla Riikassa. Olin jo ylittänyt Suomen 45 vuoden ikärajan ja Riikassa raja oli 49 v. Omia munasolujani ei kannattanut enää "eläkkeeltä" herätellä. Siittiöt olivat epämuodostuneita ja hitaita. Oli varmempaa turvautua nuoreen munasolujen luovuttajaan, joka löytyi 4 kk:ssa. Siittiöt mikroskoopin lasilla munasoluihin ja parhaiten jakautuneen sain sisääni. Raskaus alkoi eka yrittämästä. Vieläkin on vaikea uskoa todeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Valonhymy
Minulle purku tehtiin v 08. Sitä edelsivät ivf hoidot. Ikää kuitenkin jo oli sen verran(45), että raskaus ei varmaan siitä syystä enään minulla alkanut. Avo leikkaus tehtiin Lasaretissa ja maksoi jotain 3000€. Purun olisi voinut tehdä myös tähystyksenä , olisi maksanut hieman enemmän. Nyt ollaan oltu lahjamunasolu hoidossa en jälkeen.
Leikkaus onnistui hyvin ja putket ovat täysin auki. Eihän sitä voi tietää alkaako raskaus muutenkaan kun alkaa olla ja on 40v .. Minullakin on lapsia ennestään joen todistetusti hedelmällinen olen. Minä myös mietin että ei kannata mennä purkuun kun Ifv on helppo tapa saada se lapsi a leikkauksessa aina riskinsä ja sen onnistumisella. Mutta ei Ivf kovin helposti tuo sitä vauvaa ja hoito on rankkaa. ikä on iso kysymys ja kyllä minä koin nyt jälkeen päin että olisi heti kannattanut mennä heti vaan purkuun. Eikä antaa ajan vaan kulua ja tehdä turhia Ivf hoitoja. Maksettiin tavallaan monta tuhatta ylimääräistä kun molemmat tehtiin. Kannattaa omalla kohdallaan miettiä tarkkaan mikä on paras ratkaisu itselle. (Ivf hoidossa kuitenkin minulla oli hyviä soluja, ja en raskaaksi tullut.)
Onnea matkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Valonhymy
Aivan älytöntä touhua. Ensin ei haluta lapsia ja sitten halutaan. Mennään naimisiin ja sitten erotaan.
Jotenkin sairasta meininkiä tommonen kissan hännän veto.
Tiedän, että moni vetää tästä herneen nenään. Kkerroin vain mielipiteeni asiasta.
Niin ja ensin tänne maailmaan synnytään ja sitten heti 84 vuoden päästä kuollaan. Eihän koko elämässä ole mitään järkeä jos noin kyyniseksi heittäytyy, kannattaisi lopettaa eläminen jo heti alkuunsa!

Ne, jotka eivät ole elämässään tehneet erehdystä, voivat tehdä jonon vasemmalle, ja ne jotka ovat, niin oikealle. Mitataampa sitten jonot, että montako on läpäissyt kaikki vaiheet mokaamatta ja pohditaan, että oliko heillä paras elämä. Kuka jakaa palkinnot?

Kun ihminen mokaa, useimmiten asiaa ei voi enää korjata, ja silloin tappio niellään vaikka kirvelisikin. Mutta jos mitään on tehtävissä asian korjaamiseksi, se tehdään.
Tervetuloa meidän kuolevaiseten joukkoon.

Ugh.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ra.Pa75
Mulle tehty sterilisaatio 2008. Vuosi sitten aloin nykyisen mieheni kans keskustelun yhteisestä lapsesta. Mulla 2 teini-ikäistä, hänellä ei ole lapsia.
Sterilisaation purkamisen jälkeen ei raskaaksi tulo ole lainkaan varmaa. Kannattee varata aika jolleki klinikalle jabkysellä sieltä. He kyllä tietävät.
Meille ei muutenkaan olisi luonnolliset menetelmät toimineet siittiöiden liikkumattomuuden vuoksi. 3. Icsi ensi viikolla. Microhedelmöitys ainoa vaihtoehto, on sterilisaatiota tai ei.
 

Yhteistyössä