Sukulainen hylkäsi nuoreni!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuossa kuukausia taakse niin poikani vihdoin uskalsi kertoa meille vanhemmille olevansa homo ja pitävänsä pojista. Hän sanoi kyllä tavallaan tienneensä, että me suhtaudumne järkevästi, mutta silti on ollut hurjan korkea kynnys ottaa asia meidän kanssa puheeksi.
Uskaltautui viimein, ja sanoi seurustelevansa. Meille asia on ok. Niin kauan kuin hän itse on onnellinen, niin meille kelpaa.
Olemme tavanneet pojan, ja vaikuttavat järkeviltä ja sinut itsensä kanssa olevilta. Minun silmään vaikuttavat olevan rajastuneita ja kaikki ok.
Tilanteen mutkistaakin isän puolelta sukulainen! Asia oli heidän tietoonsa kiirinyt muuta kautta (luulen, että mummon kautta, sukumme on tiivis ja ollaan paljon tekemisissä kaikki keskenään.). Harmittaa poikani puolesta koska sukulainen on tärkeä. Ollaan puhuttu pojan kanssa asiasta ja ollaan avoimia. Kaikki muut näyttää hyväksyvän, ainakin käyttäytyvät sivistyneesti. Joillekin vaikeampi mutta silti vain tää yksi sukulainen mutkistaa asiaa todella.
Mies yritti sukulaisen kanssa jutella ja yritti ymmärtää ennakkoluuloakin, sai niskaansa kiukkuryöpyn eikä ole sen kommin tästä sukulaisesta kuullut.

Mitäs nyt tehdään? Onko kukaan kokenut tällaista? Vertaistukea?
Mitään homous on sairaus,ja se paranee siitä juttuja en halua kuulla!
 
vierailija
Poikasi valitsee itse kumppaninsa, ei sukulaiset. 1. Annatte sen jäkättää, 2. Sanotte, että käyttäytyy asiallisesti.
Eli ihan samoin, kuin jos kysessä olisi tyttö ja poika, ja tyttöä ei hyväksyttäisi.

Itse valitsisin sen, että antaa jäkättää. Kaikki pääsee helpommalla.
 
vierailija
Voi ei. Meillä vähän sama tilanne, mutta sillei että mumma ei hyväksy tyttären poikakaveria. Tuli sellasta sontaa, että aateltii olla noteeraamatta ja antaa aikaa. No nyt mumma soittelee että miks ette tuu käymää ikinä ja miks ei se maija ikinä vastaa enää puhelimee..
 
vierailija
Ikävä tapaus, mutta ei sille mitään voi. Sen sukulaisen kanssa nyt sitten menivät välit poikki ja syynä oli homous. Sellaista sattuu, mutta turha sitä on surra sen enempää. Parempi, että asia tuli heti ilmi kuin että vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen olisi pakko esittää niin kuin välit olisivat kunnossa, vaikka pinnan alla niin ei olisikaan.
 

Yhteistyössä