Sukututkimus

Serkkupoika tuossa kertoi, että on tehnyt pienimuotoista sukututkimusta joskus, ja alkoi oikein kiinnostamaan itteeniki että minkäslaista porukkaa sieltä esi-isistä löytyykään. Aikamoista rupusakkia serkun tutkimustulosten perusteella :D
 
vieras
Mä en ole löytänyt vielä mitään kovin kiinnostavaa. Tai no taidetaan olla ruotsalaisen merkikapteenin jälkeläisiä.. ties monestako satamasta niitä sukulaisia sitten löytyy.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole löytänyt vielä mitään kovin kiinnostavaa. Tai no taidetaan olla ruotsalaisen merkikapteenin jälkeläisiä.. ties monestako satamasta niitä sukulaisia sitten löytyy.
Minun isoisäni oli lämmittäjänä laivalla... Ettei samasta satamasta löytyisi minullekin sukulaisia.
 
Soiku
Ihan kivaa puuhaahan tuo on. Mua kiinnostaisi etenkin mun isoisän sukujuuret tuolla itärajan tuolla puolen, mut kun tulee kieliongelma vastaan :(

Mut siis netin kauttahan voi vähän kans omia juuriaan Suomen maassa tutkailla. www.genealogia.fi ja sieltä Hiski, niin pääsee eri seurakuntien kirkonkirjoja tutkailemaan. Aikas mielenkiintoista :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole löytänyt vielä mitään kovin kiinnostavaa. Tai no taidetaan olla ruotsalaisen merkikapteenin jälkeläisiä.. ties monestako satamasta niitä sukulaisia sitten löytyy.
Minun isoisäni oli lämmittäjänä laivalla... Ettei samasta satamasta löytyisi minullekin sukulaisia.
Ties vaikka oltais melkein sukua ;)
 
noviisi
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Ihan kivaa puuhaahan tuo on. Mua kiinnostaisi etenkin mun isoisän sukujuuret tuolla itärajan tuolla puolen, mut kun tulee kieliongelma vastaan :(

Mut siis netin kauttahan voi vähän kans omia juuriaan Suomen maassa tutkailla. www.genealogia.fi ja sieltä Hiski, niin pääsee eri seurakuntien kirkonkirjoja tutkailemaan. Aikas mielenkiintoista :)
Sä varmaan osaisitkin sanoa, että miten ne rippikirjat menee. Eli jos henkilö on syntynyt 1828 niin, minkä vuoden rippikirjasta hänestä löytyy tietoa?
 
Carlos74
Mua kiinnostais toi kanssa, ja olenkin kiinnostunut joskus aiemmin. Mut kas kummaa kun on jäänyt sit lähtötekijöihinsä... Tuntuu jotenkin vaikeelta, ja sit kärsivällisyys loppuu :/
 
Soiku
Alkuperäinen kirjoittaja noviisi:
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Ihan kivaa puuhaahan tuo on. Mua kiinnostaisi etenkin mun isoisän sukujuuret tuolla itärajan tuolla puolen, mut kun tulee kieliongelma vastaan :(

Mut siis netin kauttahan voi vähän kans omia juuriaan Suomen maassa tutkailla. www.genealogia.fi ja sieltä Hiski, niin pääsee eri seurakuntien kirkonkirjoja tutkailemaan. Aikas mielenkiintoista :)
Sä varmaan osaisitkin sanoa, että miten ne rippikirjat menee. Eli jos henkilö on syntynyt 1828 niin, minkä vuoden rippikirjasta hänestä löytyy tietoa?
Tota, mä en noihin rippikirjoihin ole niin kovasti tutustunut.. Mä olen siis vielä ihan alkumatkalla myös. Hiskin kirkonkirjojen kautta olen omia sukujuuriani tutkaillut, aikomuksena mennä sitten kyseiset tiedot tarkistamaan joskus ihan aktuelleista kirkonkirjoista.

Rippikirjoja kyllä katsastelin myös netin kautta tässä kerran, mutta kun niihin ei tosiaan lapsia merkitä, niin en päässyt sitä kautta eteenpäin. Olisi pitänyt yksi myöhempi sukupolvi vielä näkyä, niin olisin päässyt kivasti niitäkin pitkin taaksepäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole löytänyt vielä mitään kovin kiinnostavaa. Tai no taidetaan olla ruotsalaisen merkikapteenin jälkeläisiä.. ties monestako satamasta niitä sukulaisia sitten löytyy.
Mun isä on nuorena seilannu merillä ympäri maailman. Voip olla muutama sisko tai veli tuolla jossain :whistle:

 
SUkututkimus on todella mielenkiintoista (ja aikaa vievää) puuhaa =) Hiski ja Kathika haku ohjelmat on hyviä paikkoja aloittaa mutta niissä on tulkinta virheitä siellä täällä joten jos tutkimus alkaa enemmänkin kiinnostamaan niin kannattaa varmistaa tiedot suoraan kirkonkirjoista :)

Genoom.com on luotettava netissä oleva sukututkimus "ohjelma", itsellä käytössä myHeritage ja Paf ( nämä siis koneelle ladattuina )
 
Ei se vaikeaa ole tai tavallaan on :LOL: Netistäkin löytyy todella paljon tietoa asiasta ja niillä pääsee jo pitkälle. Suurin osa suomen vanhoista kirkonkirjoista on kuvattu ja niitä voi selailla jopa netissä.

Mikäli neuvoja yms haluaa sukututkimus asioissa niin profiilissa on maili/mese osoite, aika harvoin täällä käyn kirjoittelemassa
 

Yhteistyössä