Suomalaiset keräsivät 38 miljoonaa Uuteen lastensairaalaan: tältä lastensairaala näyttää!

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 14.09.2018.

1. vierailija

vierailija Vieras

Juuh, kuuluvat tähänkin kuvioon.

2. Asiankannattaja

Asiankannattaja Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    6 633
    Älä puusta rakennusmateriaalina ole huolissasi.
    Se on turhaa.

Ton paikan rahoituskuviot on ne mystinen asia jota voi ja tulee ihmetellä.

Niinku että se on verovaroin rakennettu ja silti yksityisessä omistuksessa ja HUS:n rooli on olla vain sairaalatoimija ja hyvä vuokranmaksaja.

Joku kuppaa sairaiden lasten siivellä ja pahasti.

Asia koskettaa mua hyvinkin läheisesti koska parikytä vuotta sitten mä olin jokaisen liikenevän hetken sydän sykkyrällä lastenklinikan kymppiosastolla peläten oman pikkutyttöni puolesta.
    Rkennus ei ollu moderni eikä tarkoituksenmukainen mut koko henkilökunta huoltomiehestä kirurgiin teki työtä jota minä en pystyisi tehdä hetkeäkään - ja minun pikkutyttöni vuoksi.
    Nykyään tuo tyttö opiskelee kemiaa yliopistossa ja isi on tavattoman ylpeä.

Mulla on ollu syytä maksaa veroja. Ja ihan mielelläni maksan niitä jatkossakin.
    Mut ton paikan rahoituskuviot tai seinät tai niiden omistus ei hoida mun pikkutyttöäni. Ne hoitaa vaan säätiön taloutta veronmaksajien rahoilla.
    Mun pikkutyttöäni hoitaa henkilökunta josta säästetään kun seinät alkaa maksaa liikaa.

3. vierailija

vierailija Vieras

"Mun pikkutyttöäni hoitaa henkilökunta josta säästetään kun seinät alkaa maksaa liikaa." Eikös se juuri muuttanut Britanniaan opiskelemaan?

4. Asiankannattaja

Asiankannattaja Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    6 633
    Ei muuttanut. Jäi suomeen.
    Liittyy aiheeseen miten?

5. vierailija

vierailija Vieras

Ai, ei mun kannata kirjoitaa kun kuitenkin otetaan pois, Muuten toki olisin voinut, mut menen potunpussitukseen, kun ei ne itsestään sinne kellariin kävele koskaan.

6. vierailija

vierailija Vieras

Mistä tuon tiesit?

7. vierailija

vierailija Vieras

8. vierailija

vierailija Vieras

Taatusti tulee asiakkaita, mut ei välttämättä ole suomalaislapsille aina paikkaa?

9. vierailija

vierailija Vieras

Tulevaisuudessa siellä voidaan tehdä vaikka ympärileikkaukset turvallisesti niin ei tarvitse lähettää alkuperämaahan.

10. vierailija

vierailija Vieras

Lastensairaala annettiin yksityisen ruotsnkielisen säätiön omistukseen ja hallintaan. Näin valtiota taas huijattiin. Anne Berner oli koko juonen pääpiru ennen poliittista uraansa.

11. vierailija

vierailija Vieras

12. vierailija

vierailija Vieras

:cool:

13. vierailija

vierailija Vieras

Äsken Ulkolinja- ohjelmassa kerrottiin kauheita:
    "Yhdysvallat on maailman suurin plasman tuottaja. Verenluovutuksesta saa maksaa luovuttajalle, toisin kuin useimmissa Euroopan maissa.

Monelle köyhälle amerikkalaiselle verenluovutus on ainoa tulonlähde – terveysriskeistä huolimatta. Luovuttajat eivät välttämättä kerro todellista terveydentilaansa ja verta saatetaan luovuttaa jopa kahdesti viikossa.

Verikaupan markkinajohtajien verenluovutuskeskukset sijaitsevat usein kaupunkien köyhimmillä asuinalueilla kuten Clevelandissa Ohiossa.

Dokumentti kysyykin, onko veribisnes vähävaraisten hyväksikäyttöä? Onko eettisyys katoamassa verenluovutuksesta? Hyväksytäänkö veren hinnoittelulla järjestelmä, joka sallii rikkaiden hyötyä köyhien kustannuksella?

Blood Business.
    Ohjaus: Marie Maurisse, François Pilet ja Pierre Monnard.
    Tuotanto: ARTE, SRG ja Pointprod, Sveitsi, 2017.
    Dokumentti on esitetty Ykkösellä edellisen kerran 2018."

14. vierailija

vierailija Vieras

Ennemmin luovuttaisin jollekin kaupalliselle taholle kuin spr:lle joka piilottelee laittomasti maassaolevia

15. vierailija

vierailija Vieras

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus