Suomen Terveysravinto D-vitamiini

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti-81"
  • Ensimmäinen viesti
"Äiti-81"
Hei! "Sorruin" kaupungilla tilamaan Suomen terveysravinto firmalta d-vitamiinit lapsille, mansikan makuinen pureskelutabletti...ja myös itelleni ja miehelleni d-vitamiini öljykapselit. Onko kellään näistä kokemusta??? Onhan varmasti luotettava, että sieltä siis tulee oikea tuote? En yleensä osta mitään tällaisia, että luotan apteekin valikoimaan, mutta nuo tuli kyllä oikeesti edullisemmaksi ja oli täysin suomalainen tuote sekä hyvä myyjä puhumaan...
 
no jooo
Siis täysin suomalainen tuote? Jotenkin vaikea uskoa. Nettisivutkin on kohtuullisen niukat... ei edes tuoteselostetta, ei yhtään henkilön nimeä, ei mitään "tarinaa" firmasta jne. En menis ostamaan noita.
 
"Fani"
Itse tilaan kaikki vitamiinit myös D-vitamiinit ja kalaöljyt Jenkeistä iherb.com. Siellä miltei jokainen tuote on viisi kertaa halvempaa kuin Suomessa. Esim. D-vitamiini 360 kpl noin 11 eur. Koodilla FAP199 saa ekasta tilauksesta vielä 5 dollaria alennusta. Postarit ovat muutaman dollarin ja paketti tulee suoraan kotiin 1-2 viikossa. Olen jo vuosia tilannut sieltä kaikki vitamiinit eikä tulisi mieleenkään ostaa niitä Suomesta noilla hinnoilla.
 
"Äiti-81"
Hinnat oli itse asiassa edullisemmat kuin tuolla nettimyymälässä, itekin ihmettelin nettsivujen niukkuutta. Voi, voi...ja niin hyvälle ja luotettavalle kuulosti ja näen kyllä heidän pisteensä tosi usein tuolla kaupungilla, että on vaan syntynyt hyvä kuva ja rohkenin tilata. Mutta silti jokin mietityttää, varsinkin ku en todellakaan koskaan mitään tilaa puhelimitse tai netistä jota suuhun laitetaan...
 
Suomen Terveysravinto
Ko. D-vitamiini ei ole suomalainen. Myyjät kyllä korostavat, että yritys ja maahantuonti on suomalainen, mutta itse tuotteen kotimaisuus olisi kyllä liikaa luvattu.

Tuote on valmistettu API- ja GMP-sertifioidulla tehtaalla Sveitsissä (http://www.dsm.com/en_US/html/dnp/sites_sisseln.htm). Purutabletit valmistaa norjalainen Pharmatech AS. Omega-3 norjassa Epax AS:n tehtaalla ( http://www.sydanystava.info/tilaa-omega3.php).
 
Suomen Terveysravinto
D-vitamiini siis oli ISO ja GMP-sertifioitu. Omega-3 oli GMP- ja API sertifioitu.

ISO (International Organization for Standardization)
GMP = Good Manufacturing Practice.
API = Active Pharmaceutical Ingredient.
 
SM0501
D-vitamiini siis oli ISO ja GMP-sertifioitu. Omega-3 oli GMP- ja API sertifioitu.

ISO (International Organization for Standardization)
GMP = Good Manufacturing Practice.
API = Active Pharmaceutical Ingredient.
Minulle tuli ensimmäinen lähetys myös juuri ja kahteen kertaan, kahteen kertaan tuli siis myös näin ollen laskukin. Olen yrittänyt soittaa useita kertoja asiakaspalveluunne mutta sieltä ei vastata. Sivuiltanne ei myöskään löydy sähköpostiosoitetta/ muuta yhteydenottopyyntömahdollisuutta, joten kovinkaan luottamusta herättävältä tämä yhteistyön alku ei kuluttajan näkökulmasta vaikuta. Tähän kokemukseen ja viimeaikaiseen keskusteluun viitaten olen päättänyt peruuttaa tilaukseni ja hakea vitamiinini jatkossa itse apteekista. Saisinko siis tätä kautta ohjeet asiakaspalautusta varten, koska niitä ei lähetyksen mukana tullut, eikä myöskään löytynyt teidän nettisivuiltanne!

Yst. terv. SM
 
Hyvä SM0501,

Asiakaspalvelumme sähköposti on kotisivuilla kohdassa yhteystiedot (asiakaspalvelu@sydanystava.info). Kieltämättä se on aika lailla piilossa nyt, kun sitä yrittää katsoa asiakkaan silmin, joten virhe on meidän. Voit lähettää viestin myös suoraan minulle (matti.kankaanniemi@suomenterveysravinto.fi), niin varmistan, että se käsitellään pikaisesti.

EK:lle
Olisi hienoa, jos viitsisit ottaa yksityisesti yhteyttä minuun. Kaikista asiakkaistamme on asianmukaisesti dokumentoidut sopimukset ja näin ollen on mahdollista, että joku on tehnyt nimelläsi tämän sopimuksen. Tällöin kysymys on henkilöllisyyden varastamisesta, joka on rikoslain alainen teko. Saat luonnollisesti pitää korvauksetta sinulle tilaamattasi lähetetyt tuotteet.

Äiti-81,
Olemme pyrkineet valitsemaan D-vitamiinin valmistajan siten, että tuotteen laatu olisi korkea. Tämän vuoksi tilaamme tuotetta Sveitsistä tarkasti laatuvalvotusta tehtaasta emmekä halvempia mutta laadultaan epävarmempia aasialaisia tuotteita. Syön tuotteita itse ja syötän omille lapsillenikin (6-vuotiaan poikani kohdalla tosin sillä varauksella, että saan hänet pysähtymään 10 sekunniksi:)

Matti Kankaanniemi,
Toimitusjohtaja, Suomen Terveysravinto Oy
 
EK
Kiitos Suomen Terveysravinto!
Olen saanut peruttua molemmat lähetykset ja saanut myös kohteliaan viestin sähköpostiini. Asia puolestani kunnossa, vaikka mietinkin, miten asiakkuus on syntynyt.
EK
 
JanneH
Itse tilaisin kyllä d-vitamiinit ulkomailta. Sieltä saa paljon halvemmalla paljon laadukkaampia tuotteita. Tuossa yksi erinomainen d-vitamiini:

http://iherb.com/p/543?rcode=nev744
 
"carita"
Sorruin samaan,eli tilaamaan tuotteen. Minulle kerrotiin hinta ja sitoumukset vasta sopimeksen teon jälkeen. yritin perua kaupat samantien niin että olisi revitty sopimuspaperi.eipä onnistunu.Vetosin siihen että olen opiskeja enkä pysty maksamaan.Kehotettiin soittamaan seuraavana päivänä asiakaspalveluun. Nyt tulee ilmeisesti käymään niin että ainakin yksi tuote tulee,jonka aion palauttaa avaamattomana. Katsokaa nuoret että ette sorru asioihin joita kadutte jälkeen päin. Ottaa päähän tällainen myyntitapa.
 
"Mökö"
Vaimoni sai tammikuussa puhelun, jossa pyydettiin vastaamaan muutamaan terveysaiheiseen kysymykseen, minkä hän tekikin. Ilman mitään kaupantekoa hänelle luvattiin toimittaa palkkioksi vastauksista vuoden D-vitamiinit. Tänään tulleessa paketissa oli pilleripurkki, jonka foliosuojus oli auki ja LASKU, €39,90.Törkeä huijausyritys! Paketti lähtee ruskealla leimattuna takaisin Oolannin sylttytehtaalle ja ilmoitus myyntihuijauksesta viranomaiselle.
 
"Eila"
Suomen Terveysravinto on täysin luotettava yritys.

Itsellenikin tul aikoinaani terveysaiheinen puhelu.
Kyselyn jälkeen myyjä kysyi kiinnostaisiko minua tilata d-vitamiinit.
Vitamiinitietoisena laskin päässäni että hinta- / laatusuhde on kohdallaan.

Myyjä kertoi paljonko vitamiinit maksavat ja miten ne toimitetaan (laskun kera).
Mistään palkkioista ei ollut puhetta vaan aivan selkeästi hyväksyin tilaamaan tuotteen.
Minulle tulee kyseisestä yrityksestä myös kalaöljykapselit.

D-vitamiini / kalaöljykapselit ovat monen prosessin tulos. Kannattaa käydä tutustumassa heidän kotisivuilla jossa kerrotaan esim. kalaöljykapseleiden valmistuksesta.

Minä ja poikaini olemme tuotteisiin ja yritykseen 100% tyytyväisiä.
 
"Eila"
Lisäisin vielä että älkää sekoittako Suomen Terveysravinto Oy:tä
Ahvenanmaalla sijaitsevaan d-vitamiinimyyjään.
Kyseessä kaksi eri yritystä.

Luultavasti "Mökön" vaimo on saanut puhelun Ahvenanmaalta.
Itse olen saanut myös Ahvenanmaalta kapseleita, joita en ole tilannut.
Palautin lähetyksen kirjeen kera jossa sanoin että en ole tuotetta tilannut ja näin ollen en myöskään
maksa lähetyksen mukana tullutta laskua vaan palautan koko paketin lähettäjälle.

Toistan vielä että Suomen Terveysravinto Oy on täysin luotettava Suomalainen yritys
jonka tuotteet tulevat tarkan prosessin kautta kuluttajille kapseleina.
 
"Eila"
On olemassa myös toinen samantapainen Suomalainen yritys
Suomen Terveysravinne
Suomen Terveysravinne ja Suomen Terveysravinto Oy OVAT KAKSI ERI YRITYSTÄ !!!

Harmittaa kun luotettavan Suomalaisen yrityksen nimi mustamaalataan selvittämättä
asioiden todellista alkuperää.
 
"Matti Kankaanniemi"
On hyvin valitettavaa, jos joku on saanut tai kokee saaneensa lähetyksen ilman varsinaisen tilauksen tekemistä. Kehotan kaikissa tällaisissa tapauksissa ottamaan suoraan yhteyttä esimerkiksi allekirjoittaneeseen, jotta voimme tarkistaa puhelinmyynnin äänikuiteista tai allekirjoitetuista sopimuksista, onko kauppaa tapahtunut. Jos esim. allekirjoitus on väärennetty, on kyse rikoksesta, josta teemme rikosilmoituksen poliisille. Mikäli joku myyjä myy yrityksemme tuotteita ilman asiakkaan (tai sellaiseksi väitetyn) tahtoa, tehdään siinä väärin sekä kuluttajaa että palkanmaksajaa kohtaan. Tähän asti selvittämissämme tapauksisa kauppa on tehty ja myyntiehdot kerrottu. Aina on tietysti erehtymisen ja epäselvän kommunikoinnin mahdollisuus. Pahoittelen kovasti, jos joku on joutunut tällaisen kohteeksi.
Mikäli olet vastaavassa tilanteessa kuin nimimerkki "carita" voit veloituksetta palauttaa tuotteen. Toisin kuin eräät muut terveysravinnemyyjät Suomen Terveysravinto Oy mahdollistaa tilauksen keskeyttämisen koska tahansa.

Matti Kankaanniemi, toimistusjohtaja Suomen Terveysravinto Oy (matti.kankaanniemi@suomenterveysravinto.fi)
 
LP
En ota tässä kantaa tuotteisiin, ne voivat olla ihan ok, mutta markkinointitavat ovat kyseenalaisia. Puhelimessa minulle sanottiin, että minut on valittu vastaamaan terveyskyselyyn, jonka jälkeen myynti ilmeisesti tapahtuu. Tällainen lähestymistapa on harhaanjohtava myyntitarkoituksessa toimivilla henkilöillä, kun ottaa huomioon että osa vastaajista on vanhuksia yms. joita siis harhautetaan tällaisilla keksityillä kyselyjutuilla.
 
"anni"
paha vaan on lopettaa tilausta kun kukaan ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin, ei oikein luottamusta herätä, lisäksi, yliääräisiä kapselipakkauksia tulee ilman tuoteselosteita, puutteellisin etiketein, joissa ei edes päiväyksiä. Todella valitettavaa joo, että toimitusjohtaja osaa liirunlaarumit ulkoa, ja hänellä on ihmeellisesti aikaa renkkua netissä puhdistamassa mainetta. Tämä likka lähtee polliisiasemalle nyte.
 
Tiina K.
itse olen nyt vastaanottanut yhden paketin omega-3 sydänystävällistä ja yhden pakkauksen d-vitamiineja kapseleina. Tilasin tuotteet tampereella koskikeskuksesta ja tuotteet tuli jossakin kolmessa viikossa. Ihan hyviltä tuotteet vaikutti, tuotteen viimeiset käyttöpäivätkin olivat pitkälle melkein parin vuoden päähän, jos hinnat ei nouse niin varmasti tilaan jatkossa:)
 
"Anneli"
Aluksi vähän epäilytti kun puhelimessa tein päätöksen mutta myöhemmin olen havainnut järkeväksi tavaksi. Käyttötavaraa kun on niin kätevää kun tulee suoraan kotio säännöllisin väliajoin koko perheen käyttöön edullisesti ! Laatutodistuskin oli mukana. Jatkolähetyksissähän on edullisempi hinta
 
"Matti Kankaanniemi"
Anni hyvä,
Jos polliisit eivät jostakin syystä saa lopetettua tilaustasi, niin ota ihmeessä sähköpostilla yhteyttä ja saamme kätevästi tilauksesi peruttua.
T: Matti Kankaanniemi (matti.kankaanniemi@suomenterveysravinto.fi)
 

Yhteistyössä