Suosiiko isovanhempanne joitain lapsenlapsia?

eve
Meillä kyllä näin on...Mieheni siskon lapsia anoppini hoitaa TODELLA usein..nytkin peräkkäisinä viikonloppuina kun he ovat halunneet viihteelle!!Meille ei koskaan ehdota lapsenlikaksi tuloa vaikka tietää että meillä hankalaa kun lapsemme ollut univaikeuksista kärsivä koko ikänsä!!!Nyt sitten parisuhdekkin rakoilee ja tuntuu ettei oikeasti jaksais enää... :'(
Hän käy katsomassakin lastamme puolen vuoden välein ja lapsemme vierastaa häntä kun näkee niin harvoin....Hän asuu tunnin ajomatkan päässä,joten matkakaan ei rasite!
Minua tympäsee suunnattomasti kun paapoo tätä yhtä lasta koko ajan ja meidän lapsemme ei kiinnosta pätkääkään.... :kieh:
 
Äitsyli-69
Tuttua tekstiä...Mulla biologinen äiti piti ensi alkuun muhun ja lapsiin paljonkin yhteyttä. Nyt ei soittele enää eikä tule käymään. Asuu myös tunnin ajomatkan päässä. Siskopuoleni lapsia kyllä hoitaa kuin omiansa (siis ihan liikaakin ottanut vastuuta) ja toiselle siskolleni (joka asuu samalla paikkakunnalla kuin minä) soittelee kyllä ja menee silloin tällöin käymään. Eniten tässä käy sääliksi esikoistani jolla kuitenkin on mummista muistikuvia ja aikoinaan kaipasi tätä kovastikin... :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 18:14 Äitsyli-69 kirjoitti:
Tuttua tekstiä...Mulla biologinen äiti piti ensi alkuun muhun ja lapsiin paljonkin yhteyttä. Nyt ei soittele enää eikä tule käymään. Asuu myös tunnin ajomatkan päässä. Siskopuoleni lapsia kyllä hoitaa kuin omiansa (siis ihan liikaakin ottanut vastuuta) ja toiselle siskolleni (joka asuu samalla paikkakunnalla kuin minä) soittelee kyllä ja menee silloin tällöin käymään. Eniten tässä käy sääliksi esikoistani jolla kuitenkin on mummista muistikuvia ja aikoinaan kaipasi tätä kovastikin... :'(
Tiedätkö mistä johtuu? Kysyn koska minulla vähän sama tilanne, enkä tiedä syytä äitini käytökseen.
 
idda
oletteko itse antaneet isovanhempien olla isovanhempia?Oletteko itse pyytäneet hoitoapua?Yleensä meillä "miniöillä"on tapana "hylkiä"niitä lapsen isänpuolen vanhempia...
 
Mörripörri
tuotaa mun mielestä isovanhemmuus on muutakin kuin lastenhoitamista.. Se on myös kyläilyjä puolintoisin yms.. En ymmärrä ajtusta että isovanhmmat ovat lastenhoitoautomaatteja.. Ei pahalla kuitenkaan. Mielestäni se henkinen puoli isovanhemmuudessa toimeentuleminen ja toistemme huomioonottaminen asioissa(siis lapset, vanhemmat ja isovanhemmat) ovat ne perustat joille lapsen ja isovanhempien suhde perustuu ja huomattavasti tärkeämpiä asioita kuin yökyläilyt..
 
kyllä vain suosii. mieheni äiti suosii selvästi esikoisensa kolmea lasta ja muut jäävät vähemmälle. oma lapsemme on nuorin lapsenlapsi hänelle, mutta ei se häneen vetoa, vaikka asuu samalla paikkakunnalla. :wave:
 
Mörripörri
niin meillä on uusperhe jossa mun "omaa" lasta kasvatetaan yhteisenä... Anoppi kuitenkin muistuttaa joka ikinen kerta kun puhetta tlee muistathan että J**** on siskon isi sulla on oma(jota ei edes tunne) Ja osoittaa jatkuvasti olevansa vain nuoremman mummi...
 
Äitsyli-69
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2005 klo 20:05 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 18:14 Äitsyli-69 kirjoitti:
Tuttua tekstiä...Mulla biologinen äiti piti ensi alkuun muhun ja lapsiin paljonkin yhteyttä. Nyt ei soittele enää eikä tule käymään. Asuu myös tunnin ajomatkan päässä. Siskopuoleni lapsia kyllä hoitaa kuin omiansa (siis ihan liikaakin ottanut vastuuta) ja toiselle siskolleni (joka asuu samalla paikkakunnalla kuin minä) soittelee kyllä ja menee silloin tällöin käymään. Eniten tässä käy sääliksi esikoistani jolla kuitenkin on mummista muistikuvia ja aikoinaan kaipasi tätä kovastikin... :'(
Tiedätkö mistä johtuu? Kysyn koska minulla vähän sama tilanne, enkä tiedä syytä äitini käytökseen.
Biologinen äitini on kokenut tuohon adoptioon liittyvät asiat niin vaikeina ettei pysty minkäänlaiseen kanssakäymiseen minun kanssani. Ikään kuin minä olisin jotenkin syyllinen tässä adoptiojutussa...!! :(
 
Äitsyli-69
Minä ainakaan en odota isovanhemmilta pelkkää hoitoapua vaan ihan aitoa kiinnostusta lapsenlapsiinsa...Ja minulle kelpaavat niin isän kuin äidinkin puoleiset isovanhemmat...En tee eroa heidän suhteensa. Itse asiassa olen ollut paljon tyytyväisempi lasteni isien puoleisiin isovanhempiin. :)
 
eve
Niin lisäänpä vielä etten minäkään pelkän yökyläilyn vuoksi täällä marmata...mutta meidän tapauksessa mummo tosiaan haluaa muiden lapsia yökylään,paitsi meidän!
Meillä kyllä saisi tulla muutenkin kyläilemään mutta harvakseltaan on mummoa näkynyt...Ja jos me menemme hänen luokseen niin hänellä on tapana pyytää samaan aikaan kyläilemään KOKO suku, joten aikaa ei todellakaan jää lapsellemme...No ei tarvitse myöhemmin ihmetellä jos ei ole kovinkaan läheiset välit! :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2005 klo 22:09 Äitsyli-69 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2005 klo 20:05 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 18:14 Äitsyli-69 kirjoitti:
Tuttua tekstiä...Mulla biologinen äiti piti ensi alkuun muhun ja lapsiin paljonkin yhteyttä. Nyt ei soittele enää eikä tule käymään. Asuu myös tunnin ajomatkan päässä. Siskopuoleni lapsia kyllä hoitaa kuin omiansa (siis ihan liikaakin ottanut vastuuta) ja toiselle siskolleni (joka asuu samalla paikkakunnalla kuin minä) soittelee kyllä ja menee silloin tällöin käymään. Eniten tässä käy sääliksi esikoistani jolla kuitenkin on mummista muistikuvia ja aikoinaan kaipasi tätä kovastikin... :'(
Tiedätkö mistä johtuu? Kysyn koska minulla vähän sama tilanne, enkä tiedä syytä äitini käytökseen.
Biologinen äitini on kokenut tuohon adoptioon liittyvät asiat niin vaikeina ettei pysty minkäänlaiseen kanssakäymiseen minun kanssani. Ikään kuin minä olisin jotenkin syyllinen tässä adoptiojutussa...!! :(
Hän on siis antanut sinut adoptioon ja ei nyt sen vuoksi pysty kanssakäymiseen kanssasi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2005 klo 17:46 Mörripörri kirjoitti:
tuotaa mun mielestä isovanhemmuus on muutakin kuin lastenhoitamista.. Se on myös kyläilyjä puolintoisin yms.. En ymmärrä ajtusta että isovanhmmat ovat lastenhoitoautomaatteja.. Ei pahalla kuitenkaan. Mielestäni se henkinen puoli isovanhemmuudessa toimeentuleminen ja toistemme huomioonottaminen asioissa(siis lapset, vanhemmat ja isovanhemmat) ovat ne perustat joille lapsen ja isovanhempien suhde perustuu ja huomattavasti tärkeämpiä asioita kuin yökyläilyt..
Peesi tälle. Eipä paljon mummolassa viitsi käydä, kun koko ajan kuljetaan perässä rätti kourassa (vaikka syödään vain keittiössä), ulkonakaan ei saa juosta ja lasten pitäisi istua sohvalla hiljaa kädet ristissä niin olisi vissiin hyvä. Mummo ja ukki ovat 50-vuotiaita.
 
Kyllä suosii.Minun äitini hoitaa aina sisareni tyttöjä ja usein ovat siellä yökylässä,minun poika on päässyt kerran yökylään kun olin synnyttämässä ja tyttö ei ole päässyt kertaakaan ja muutenkin tyttöni on aina pilkan kohteena kun on vauvanpyöreä 1vuotias,ei mikään lihava edes. No sitten on anoppi joka hyysää vain miesystävänsä tyttären lapsia ja meidän lapsia ei katso koskaan,kerran katsoi poikaamme sen aikaa kun olimme kaupassa.Anopin luo takaisin tultuamme poika juoksi itkien syliini pää verissä,oli pudonnut alas ostain,johon anoppini "en mä nähny mitään,mä katoin tota ohjelmaa"
 
Kyllä suosii täällä kanssa. mieheni siskon lapsi on kaikista paras. Sille ostetaan kalliita tarvikkeita ja autetaan rahallisesti. yhteyttä meidän lapsiin ei juuri pidetä. Oikeen nousee karvat pystyyn kun ajattelenkin anoppia. en nyt jaksa kertoa enempää mut tässä oli vain muutama esimerkki.
 
Kyllä suosii täällä kanssa. mieheni siskon lapsi on kaikista paras. Sille ostetaan kalliita tarvikkeita ja autetaan rahallisesti. yhteyttä meidän lapsiin ei juuri pidetä. Oikeen nousee karvat pystyyn kun ajattelenkin anoppia. en nyt jaksa kertoa enempää mut tässä oli vain muutama esimerkki.
 
TODELLAKIN!!!Miehen edellisestä 4kpl kattoo aina,vie huvipuistoihin,ostaa prörät joka vuosi+tappavaatteet kaikille!!Mutta tämä meidän 1 yhteinen on harvoin eikä mitää osteta.(3v nyt,ekan vuoden aikana näkikin sitä vaan max 4kertaa,sama kaupunki kyllä)Harmittaa paljon ku tyttö tykkäis ja tasapuolisuus ennenkaikkea.Tästä tapauksesta päätin itse olevani tasapuolinen mummo aikanaan(mulla lapsia 3)
 
ihana huomata että myös muilla on samoja ongelmia.meillä molemmat mummot vailla hoito viettiä.anopillani on yht.4lastenlasta ja kun mieheni sisko sai tytön niin siitähän tuli ehdoton suosikki.meidän pojat unohtui alta aikayksikön.joskus se jopa kutsuu meidän poikia tämän toisenperheen pojan nimellä.minä sitten ronskisti aina oikasen ET KUKA TEKI JA MITÄ.
oma äitini kehuu poikiani maailman kilteimmiksi muttei silti suostu niitä hoitamaan.
 
big mama
Tässä big mama hei, olen itse aika tuore ihanan tytön big mama.

Toivon olevani ihana erilainen eli omanlainen oma itseni en mihinkään kaavaan sidottu mama vaan osaan ottaa kaikki ihanat uudet vauvelit sellaisena kuin he ovat eli tunnustelen millainen ihana uusi ihminen on syntynyt ja tutustun rauhassa uuteen ihmiseen ja yritän olla hössöttämättä ja puuttumatta nuoren perheen arkeen.
Jokainen ihminen on arvokas.

Mulla on omakohtaisia kokemuksia omista lapisistani ja kaikki ei mennyt niinkuin olisin halunut ja ei poikanikaan mielestä (ikää pojallani nyt 24 ja ei edelleenkään mene mielellään mummolaan).

Itselläni on kolme lasta ja keskimäinen lapseni on kärsinyt syrjintää heti alusta asti. Luulisi , että kun on poika, niin kaikki on ok, mutta niin ei kuitenkaan ole. Kumma kyllä, aina toivotaan poikaa, mutta kuitenkin kuulee ympäristöstä, että tyttö olis parempi ensimmäisenä, muka hoivaamisvietitä mitä lie??
Kuka sen muka määrittää minä vaan kysyn?
Ihmettelen edelleen suuresti sitä miksi muka tytöt olisivat parempia kuin pojat?
Kaikki ihmiset ovat arvokkaita, miksi pitäisi jo ennen syntymää määrittellä kumpi on parempi tyttö vai poika?


 
harmaalehmu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2005 klo 17:41 idda kirjoitti:
oletteko itse antaneet isovanhempien olla isovanhempia?Oletteko itse pyytäneet hoitoapua?Yleensä meillä "miniöillä"on tapana "hylkiä"niitä lapsen isänpuolen vanhempia...
Tätä minä mietin omalla kohdallani. Eli kun minä olen arka pyytämään apua (tai edes kylästelyä) miehen vanhemmilta päin, niin mahtavatko he kokea että minä en halua heitä mihinkään? Meillä kuviota sotkee pahasti sekin etteivät vanhemmat ole mieheni biologiset. Minä en kehtaa sanoa/kertoa heille että kaipaisimme enemmän huomiota!

Mä olen aina lunastanut paikkani sillä, että minun asioistani ei tarvitse murehtia, minä kyllä selviän. Nyt siitä onkin tullut vankila?

Miehen puolelta kaikki muut lapset ovat yhä kovasti riipuvaisia vanhemmista, mm. jokainen asuu vanhemman kustantamassa/omistamassa asunnossa, osa perheineen ja puolisoineen. Itse kaipaisin huomiota, anoppi ja appi ovat käyneet meillä vain lapsen syntyessä ja täyttäesä vuoden. Tai appi on poikennut kahdesti muutenkin.

Tämä ongelma on suurin elämässäni... että aika hyvin menee kuitenkin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 11:04 Eve kirjoitti:
Meillä kyllä näin on...Mieheni siskon lapsia anoppini hoitaa TODELLA usein..nytkin peräkkäisinä viikonloppuina kun he ovat halunneet viihteelle!!Meille ei koskaan ehdota lapsenlikaksi tuloa vaikka tietää että meillä hankalaa kun lapsemme ollut univaikeuksista kärsivä koko ikänsä!!!Nyt sitten parisuhdekkin rakoilee ja tuntuu ettei oikeasti jaksais enää... :'(
Hän käy katsomassakin lastamme puolen vuoden välein ja lapsemme vierastaa häntä kun näkee niin harvoin....Hän asuu tunnin ajomatkan päässä,joten matkakaan ei rasite!
Minua tympäsee suunnattomasti kun paapoo tätä yhtä lasta koko ajan ja meidän lapsemme ei kiinnosta pätkääkään.... :kieh:
Todella surullista luettavaa kaikilta...Itse en asiaa ole kokenut enkä tiedä mistä puhua.Mutta katsonut olen vierestä.Kun äitini ei ole koskaan saanut hoitaa veljeni lapsia.ym.Tässä asia vaan toistepäin...Tollaset isovanhemmat jotka jotain lapsia suosii,ei ansaitse lapsenlapsia ollenkaa.PRK!!!Lapsi on viaton kaikkee. :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2005 klo 09:28 Mammeli kirjoitti:
Kyllä suosii.Minun äitini hoitaa aina sisareni tyttöjä ja usein ovat siellä yökylässä,minun poika on päässyt kerran yökylään kun olin synnyttämässä ja tyttö ei ole päässyt kertaakaan ja muutenkin tyttöni on aina pilkan kohteena kun on vauvanpyöreä 1vuotias,ei mikään lihava edes. No sitten on anoppi joka hyysää vain miesystävänsä tyttären lapsia ja meidän lapsia ei katso koskaan,kerran katsoi poikaamme sen aikaa kun olimme kaupassa.Anopin luo takaisin tultuamme poika juoksi itkien syliini pää verissä,oli pudonnut alas ostain,johon anoppini "en mä nähny mitään,mä katoin tota ohjelmaa"
No huh huh.Pilkan kohteena pyöreyden takia.LApsen kuuluu olla pyöreä.Itse olisin huolissan jos lapsi olisi joku laiheliini...Meiän tytsy on myös ollut pyöreä...Suututtaa ihmisten arvostelu LAPSIA KOHTAAN!!Ja viel jos kyseessä oma sukulainen!!Tai vertailu...niin kun veljeni vaimo harrastaa...No tulihan taas avauduttua!!
 

Yhteistyössä