Suositelkaapas rautalääkettä!!!!

tänään neuvolassa hb vain 105 joten rautaa tarvittais nyt kipeästi. Ilmankos onkin heikottanut ja väsyttänyt....

Mutta retafer aiheuttaa niin hirvittävän ummetuksen etten sitä pysty käyttämään. Nyt ostin tätä uutta poretabletti rautaa, fexin. Ja mitä ilmeisesti sekään ei sovi mulle. Vaan noin tunti sen ottamisen jäollkeen aloin oksentamaan. Mainitaan ihan niissä haittavaikutiksissa, eli kaippa normaalia mutta enää en tuota myrkkyä ota.

Eli mikähän olisi nyt sellaista rautalääkettä joka imeytyisi hyvin ja mitä kroppa voisi hyvällä tuurilla sietää.

t: Solina ja Kirppu rv 29+2
 
Obsidan käy aika useille, mut ei toki kaikille. Mulle käy myös retafer (josta toki sanotaan, et ois huonoiten siedetty raskausaikana, tän kuvan ainaki oon saanu) ni multa ei kannata kysyy :D Mä oon nii immuuni kaikille ongelmille :D
 
Suosittelen, koska sen saa ottaa ruokailun yhteydessä - ei ollut mitään masuvaivoja yms. koko aikana. Mulla oli imeskelyversio - saa myös nieltävänä tablettina.
Obsidan otetaan käsittääkseni tyhjään masuun, mieluiten.
 
Mun massu on sietänyt hyvin molempia, Obsidania ja Kräuterblutsaftia, mutta hemoglobiinia en ole saanut kunnolla nousuun. :( Arvot sahaa koko ajan 90jotain ja 100jotain välillä. Ja säännöllisesti päivittäin olen ottanut annokseni jo kuukausien ajan, aamulla hedelmien kera.
 
Nestemäinen Ferronol toimi mulla. Aloin syödä Obsidania kun hemppa oli sata, mutta se ei juurikaan lähtenyt nousuun. Vihdoin Retaferiin, jonka otin yöllä tyhjään mahaan, wc reissun yhteydessä. Hemppa ei silti juuri noussut, niin Ferronolia puteli. Alkuun yöllä Retafer ja päivällä 15ml Ferronol, hemppa vihdoin nousi jopa 140een. Nyt olen ollut jo 1,5 kk ilman ja hemppa silti yhä 120.
Söin myös persiljaa leivän päällä reippaasti. Tiedä sitten mikä oli vaikuttavin tekijä...

RV 39+5
 
Mä kokeilin ensin myös tuota Maltofer'iä nestemäisenä. Annostus oli tosin aika hassu... 80 tippaa päivässä (vastaa 200mg). Onneksi saatiin ujutettua pikkiriikkinen lääkeruisku pulloon, kun se tippanokka ensin otettiin pois. Maha kesti hyvin tuota valmistetta, mutta... kamalan kallista ja älyttömän pahaa :$

Sitten vaihdoin Obsidaniin ja söin sitä aluksi myös 2 tabl/pvä. Maha jänkkäsi aivan valtavasti. Ei muu auttanut kuin ottaa avuksi Levolac'it ja luumut. Hemppa ei ole oikein lähtenyt nousemaan ja kun valittelin tuosta mahastani, terkka sanoi että voin laskea päiväannosta yhteen tablettiin. Nyt ei ole vähään aikaan hemppaa tarkistettu... En usko että se vieläkään kovin korkealla olisi. Ai niin, nyt kun syön vähemmän päivässä obsidania - maha on ollut ihan ok ja vessakäynnit eivät ole ihan yhtä tuskaa.

Ai niin, Maltofer'issä oli ohje kuinka paljon on 80 tippaa millilitroissa, joten sitä oli helpompi ottaa lääkeruiskulla. Se tippapullo ei kestä kuin noin viikon tuolla 200mg/pvä annostuksella ja siksi lääke tulee tosi kalliiksi :(
 

Esikoista odottaessa minullakin hemoglobiini laski alhaiseksi. Obsidan teki minut vain tosi kipeäksi ja vatsa meni ihan sekaisin. Sen sijaan vatsa kesti hyvin Kräuterblutsaftin ja hemoglobiini nousi ihan kivasti. Käytin Blutsaftia myös heti synnytyksen jälkeen, koska menetin synnytyksessä aika paljon verta.
 
Mulla kokeilussa nyt Maltofer, sellainen imeskely/pureskelu tabu. Kallista on.. 50 tbl n.30e.

Mut eipä oo vatsa ainakaan kovalla, ja plussaa se että tosiaan voi ja pitääkin ottaa ruuan kanssa. Mä otan aamupalalla yhdessä d-vitamiinin ja kalkin kaa.

 
itellä oli eka obsidan mutta aiheutti mulla ummetusta joten vaihdoin muistaakseni nimeltään maltofer mutta ne oli tippoja jotka lisättiin veteen. ei se oikein sen kummemmalta maistunut kuin joku jäähtynyt tee ja se sopi mulle tosi hyvin
ainut huono puoli niissä tipoissa oli se että annos oli joku 40-80 tippaa/pvä joten kaadoin noin suurin piirtein aina veteen ja hyvin lähti hb nousuun :)
 
toinen vaihto ehto on että tolla multi-tabslla on oma raskausajan monivitamiini siinä on 80tabl ja niitä otetaan 1-2pvä, mut yks tuttu joutui kyl senkin lisäksi vielä ottaa rautaa erikseen. toi multitabs maksaa n 17?
 
Maltofer on paras tehokkain kallein ja mahaystävällisin on kolmen plussan rautaa eli imeytyy oikeasti kahden plussan raudat pitäis sivuvaikutusten ja tehottomuuden takia kieltää Maltoferin hinta on keinotekoisesti korkealla kandee ostaa vaikka 20 pulloa Eesti niin jo on hemoglobiini ja rautavarastot korkealle... Kuurin jälkeen
Nimimerkillä: kilpa urheilija joka kaikki raudat testannut.
 
Mä kokeilin ensin myös tuota Maltofer'iä nestemäisenä. Annostus oli tosin aika hassu... 80 tippaa päivässä (vastaa 200mg). Onneksi saatiin ujutettua pikkiriikkinen lääkeruisku pulloon, kun se tippanokka ensin otettiin pois. Maha kesti hyvin tuota valmistetta, mutta... kamalan kallista ja älyttömän pahaa :$

Sitten vaihdoin Obsidaniin ja söin sitä aluksi myös 2 tabl/pvä. Maha jänkkäsi aivan valtavasti. Ei muu auttanut kuin ottaa avuksi Levolac'it ja luumut. Hemppa ei ole oikein lähtenyt nousemaan ja kun valittelin tuosta mahastani, terkka sanoi että voin laskea päiväannosta yhteen tablettiin. Nyt ei ole vähään aikaan hemppaa tarkistettu... En usko että se vieläkään kovin korkealla olisi. Ai niin, nyt kun syön vähemmän päivässä obsidania - maha on ollut ihan ok ja vessakäynnit eivät ole ihan yhtä tuskaa.

Ai niin, Maltofer'issä oli ohje kuinka paljon on 80 tippaa millilitroissa, joten sitä oli helpompi ottaa lääkeruiskulla. Se tippapullo ei kestä kuin noin viikon tuolla 200mg/pvä annostuksella ja siksi lääke tulee tosi kalliiksi :(
 
no jo on herkkä makuaisti jos toffeenmakunen maltofer on pahaa sen voi sekoittaa veteen jos on niin kauhean nirso tai maitoon kun harvoja TEHOKKAITA valmisteita jota voi ottaa koska vain siis ruokailunkin yhteydessä...
 

Yhteistyössä