Suositteletko spinaalipuudutusta?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mitoralla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse sain viimeksi vain johkin tonne alapäähän pistettävän ruiskeen ja vei tunnon. Voikohan sen saada nyttenkin ja mikähän mahtaa olla nimeltään?
paracervikaalipuudutus on se ruiske minun käsittääkseni,spinaalin sain viime synnytyksessä huhtikuussa ja toimi hyvin mulla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mitoralla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse sain viimeksi vain johkin tonne alapäähän pistettävän ruiskeen ja vei tunnon. Voikohan sen saada nyttenkin ja mikähän mahtaa olla nimeltään?
paracervikaalipuudutus on se ruiske minun käsittääkseni,spinaalin sain viime synnytyksessä huhtikuussa ja toimi hyvin mulla.
okei kuulotaa tutulle :)

ja senhän saa jos haluaa, eikös vaan?
 
vieras
Spinaali on taivas. Epiduraali auttoi ponnistukseen saakka, mutta spinaali vähän ponnistaessakin. Minulla molemmat on toimineet niin, että supistukset tuntuu vaan "paineena" :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alapäähän?
Siis kohdunsuulle vai alaselkään?

PCB kohdunsuulle, eli kohdunkaulapuudute, suosittelen.
Spinaali, eli mikä laitetaan samallatavalla kuin epuduraalikin toimii myös ihan hyvin voin suositella sitäkin.
kohdunsuulle joo.

sen meinaan ottaa nytkin kyllä. en tuntenut ponnistamista
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mitoralla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse sain viimeksi vain johkin tonne alapäähän pistettävän ruiskeen ja vei tunnon. Voikohan sen saada nyttenkin ja mikähän mahtaa olla nimeltään?
paracervikaalipuudutus on se ruiske minun käsittääkseni,spinaalin sain viime synnytyksessä huhtikuussa ja toimi hyvin mulla.
okei kuulotaa tutulle :)

ja senhän saa jos haluaa, eikös vaan?
Eiköhän..
Lisäksi suosittelen lämpökääreitä välilihalle ponnistamisen aikana. Ehkäisee tehokkaasti nihraumia/repämiä.
Edellisessä synnytyksessä niitä ei tullut yhtään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Spinaali on taivas. Epiduraali auttoi ponnistukseen saakka, mutta spinaali vähän ponnistaessakin. Minulla molemmat on toimineet niin, että supistukset tuntuu vaan "paineena" :)
no mä synnytin esikoisen ainoana puudutteena tuo kohdunkaulanpuudute joten kyl mä ne supistukset kestän sitkeenä sissinä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mitoralla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse sain viimeksi vain johkin tonne alapäähän pistettävän ruiskeen ja vei tunnon. Voikohan sen saada nyttenkin ja mikähän mahtaa olla nimeltään?
paracervikaalipuudutus on se ruiske minun käsittääkseni,spinaalin sain viime synnytyksessä huhtikuussa ja toimi hyvin mulla.
okei kuulotaa tutulle :)

ja senhän saa jos haluaa, eikös vaan?
Eiköhän..
Lisäksi suosittelen lämpökääreitä välilihalle ponnistamisen aikana. Ehkäisee tehokkaasti nihraumia/repämiä.
Edellisessä synnytyksessä niitä ei tullut yhtään.
esikoisesta mulla piti väliliha leikata. :/
 
4n äiti
en ole ko puudutetta halunnut, koska sen saatuaan ei voi enää kävellä tai liikkua. siksi koin, ettei se sovi minulle. en tahdo olla synnytyksessä potilaana makaamassa toisten armoilla.
 
itelläni spinaali ei toiminu. lääkäri tökkäs jalan hermoon piikillä ja sen takia varmaankii ei puutunu, ku toinen puoli ja lupasivat, et kestää koko synnytyksen ajan, ni loppu vaikutus 1.5h ennen, ku tyttö synty. koski ja ihan perkeleen kovaa. onneks se on ohi....
 
Soiku
Kyllä mä voin ainakin spinaalipuudutusta suositella. Se kun ei samalla tavalla sido kuin epiduraalipuudutus. Ja on tosi tehokas. Tosin mun kohdalla vähän liiankin :) Mulla kun eteni synnytys kipulääkkeen myötä yllättävän nopeasti ponnistusvaiheeseen, mut kun oli tunto pois, niin ei meinannut tulla ponnistamisesta oikein mitään. Mä en tuntenut oikein painettakaan..

Tokan lapsen kohdalla sain ilokaasua ja se oli just passeli. Kohdunkaulakanavan puudutetta lääkäri ei ehtinyt laittaa kuin toiselle puolelle, kun räjähdin kovaa vauhtia auki :)
 

Yhteistyössä