Supistus selässä

  • Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti
ymmällään
Eli miltä tuntuu kun supistus tuntuu selkäpuolella? Minulla on kokemusta vain etupuolella tuntuvista avaavista suppareista. Mutta jotkuthan tuntevat supistukset selässä. Onko silloin kyse myös samanlaisesta tuntemuksesta että supistus tulee ja menee?

Itselläni on kummassakin raskaudessa ollut ihan pelkkää selkäkipua mikä on normaalia raskaudessa. Nyt kuitenkin eilen illalla alkoi ihme jomotus selässä joka ei laukea millään. Se ei siis ole kuin normaali supistus vaan on jatkuvaa eikä mikään asento laukaise sitä kuten yleensä tavallisessa selkäkivussa. Paineentunne on kova lantiossa ja kipu säteilee reisiin.

Olen 37+2 ja edellinen synnytys käynnistyi tavallisilla supistuksilla jotka siis kyllä erotan. Lähinnä ihmettelen tätä kummallista tunnetta =)
 
Se on sellaista aaltomaista (tulee ja menee) alkuun jomotusta ja myöhemmin kovaa kipua ihan alaselässä. Mulla kaikki synnytyssupistukset ovat tuntuneet selän puolella. Mutta tosiaan tuo aaltomaisuus erottaa ainakin muusta selkäkivusta, plus että etenee vaisummasta pikkuhiljaa kovempaan särkyyn.
 
vieras-80
jos se johtuu välilevystä niin silloin kipu säteilee pakaroihin ja takareisiin. voi olla hyvinkin synnytys käynnistymässä kuvailusi perusteella.onhan sulla viikkojakin jo ihan tarpeeksi
 
Mulla eka synnytys alko ihme selkäkivulla. missään asennossa ei ollu hyvä ja lopulta alko vähän supistelemaan. Sit ne lakkas moneks tunniks, oltiin sillon jo sairaalassa. Ja sit iltapäivällä alko uudestaan ja vauva syntyi tosta selkäkivusta seuraavana yönä. :wave:
 
ymmällään vielä
Kiitos kommenteista! Kivut jatkuvat eikä missään asennossa ole hyvä. Mutta eivät ole siirtyneet mitenkään etupuolelle. Illalla oli kovia menkkamaisia kipuja alamahalla, nyt aamulla ei mitään etupuolella.

Jotenkin tässä on niin pessimistinen luonne että oletan tämän olevan vain tavallista selkäkipua :p
 
Heips!Minulla synnytys alkoi juuri noin!Yöllä heräsin ihmeelliseen selkäkipuun ja tunteeseen kuin menkat olis alkamassa..mahassa tuntu siltä!Ihmettelin selkäkipuani aikani kunnes tajusin sen olevan supistuksia..(viikkoja 41+2) Ei mennyt kuin pari tuntia kun supistukset enää pelkästään reidissä!Todella inhottavaa ja alusta asti todella kivuliasta!Siksi aika äkkiä lähdinkin sairaalaan,ensimmäistä kun odotin..:) Tsemppiä ja voimia synnytkseen!Olisi kiva kuulla sitten kun pienoinen on syntynyt että kuinka äkkiä tuli ja kumpi tuli! :hug:
 
EN EILEN HUOMANNUT, ETTÄ TÄMÄ KETJU OLI KAHTEEN KERTAAN. SIIRRÄNPÄ VASTAUKSENI MUIDEN JOUKKOON.

Ekassa synnytyksessäni supparit tuntuivat selänpuolella. Kipuja selässä oli siis samaan tahtiin kuin supistuksiakin. Mies hieroi aina supistuksen aikana tiettyä kipeää nikamaväliä. Kipu voimistui ja levisi laajemmalle alaselkään ja säteili sieltä ympäriinsä vetäen selän lihaksia kramppiin. Luonnehtisin kivun olemusta hermokivuksi. Jälkeenpäin ajateltuna olisi ehkä kannattanut kokeilla aqua-rakkuloita juuri tuohon kipeimpään kohtaan selässä. Istukka oli kiinnittynyt selänpuolelle eli kohdun takaseinään. Liekkö tällä ollut vaikutusta supistusten sijaintiin? Ehkä luiden liitokset eivät ensisynnyttäjällä olleet löystyneet riittävästi ennen synnytystä, kun näin kivut raatelivat? Uuvuttavaa todellakin, kun avautumisvaihe kesti toista vuorokautta. Otin sitten yhden epiduraalin, joka auttoi hyvin kipuihin ja nopeutti lopulta avautumista, kun lihakset rentoutuivat.

Toisessa synnytyksessä kivut olivat vatsan puolella. Olivatpa helppoja kipuja kestettäväksi ihan luomuna ja synnytys kesti vain 10 tuntia. Tämän raskauden aikana minulla oli ollut liitoskipuja, joten luuliitokset tuntuivat jo synnyttämään mentäessä löystyneiltä. Istukka oli etuseinämässä eli vatsan puolella. En tiedä, että vaikuttaako istukan sijainti näihin kipuihin. Tiedätkö, että missä kohti sinun istukkasi on?
 

Yhteistyössä