susikoira!!!! siis mikä helkutin susikoira! IL taasen....

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
ev
miksi saksanpaimenkoiraa kutsutaan niin usein susikoiraksi? älytöntä. ja samaisessa jutussa il:ssä puhutaan naaraskoirasta. se on kyllä narttu. vai onko mulla sanat hakusessa? onko nuo ihan normaaleja sanoja koirista puhuttaessa, susi ja naaras?
 
"plop"
Minä olen kuullut selitykseksi tuohon virheelliseen nimitykseen, että kirjassa "susikoira Roi", koira kuvaillaan sanoilla "iso ja susimainen". Kun alettiin kuvaamaan sarjaa/elokuvaa, oli kuvaustiimin lähipiirissä hyvin koulutettu ja ohjelmaan sopiva koira. Koira sattui olemaan saksanpaimenkoira (kuten varmasti tiedätte, jos sarjaa olette lapsina katsoneet). Suuri yleisö yhdisti susikoira = saksanpaimenkoira ja nimitys jäi elämään.

Virallisestihan susikoiralla tarkoitetaan koiran ja suden risteytystä.
 
"plop"
Mä ainakin yhdistän saksanpaimenkoiraan jos joku puhuu susikoirasta. Ei se oo niin justiinsa..
Kyllä sillä minusta on iso ero. Susikoiria ei ole minusta oikein eettisesti kasvattaa, ne eivät solvellu kaupunki oloihin tai lemmikkieläimiksi. Ne ovat oikeasti vaarallisia.
Saksanpaimenkoira taas on lemmikiksi jalostettu, jonka jalostus on valitettavasti lähtenyt hiukan väärille urille (luisuselkä, arat yksilöt).
 
Hohhoijaa.. kertokaapa nyt koiranomistajat mitä tuossa tehtiin väärin ja mikä "oikeutti" koiran puremaan? Joo-o, koirien olisi pitänyt olla kytkettynä. Jos ovat noin hulluja niin pois ihmisten ilmoilta. Piikille tuo koira jos on kerta tiedossa että on muutenkin agressiivinen.
 
[QUOTE="plop";23661929]Kyllä sillä minusta on iso ero. Susikoiria ei ole minusta oikein eettisesti kasvattaa, ne eivät solvellu kaupunki oloihin tai lemmikkieläimiksi. Ne ovat oikeasti vaarallisia.
Saksanpaimenkoira taas on lemmikiksi jalostettu, jonka jalostus on valitettavasti lähtenyt hiukan väärille urille (luisuselkä, arat yksilöt).[/QUOTE]

Tarkoitin sitä, että mä tajuan sen kun joku puhuu susikoirasta, niin tarkoittaa saksanpaimenkoiraa. Ihan kuten jos joku puhuu lassiesta, niin todennäköisesti tarkoittaa collieta.
 
Hohhoijaa.. kertokaapa nyt koiranomistajat mitä tuossa tehtiin väärin ja mikä "oikeutti" koiran puremaan? Joo-o, koirien olisi pitänyt olla kytkettynä. Jos ovat noin hulluja niin pois ihmisten ilmoilta. Piikille tuo koira jos on kerta tiedossa että on muutenkin agressiivinen.
tällä palstalla nyt ei ole vielä sellaista tapausta ollutkaan, että jos koira on purrut, että sitä koiraa olis syytetty. koira on palstalaisten kuningas tai kuningatar ja se saa tehdä ja purra ketä haluaa. se jos joku tulee purruksi on palstalaisten mielestä aina ihmisen vika ei koskaan koiran.
 
"a.p"
Tarkoitin sitä, että mä tajuan sen kun joku puhuu susikoirasta, niin tarkoittaa saksanpaimenkoiraa. Ihan kuten jos joku puhuu lassiesta, niin todennäköisesti tarkoittaa collieta.
kyllä mäkin ymmärrän heti että mistä puhutaan, mutta silti se on musta typerää. miksi ei voi puhua sen koiran omalla rodulla.... joo, niuhottamistahan tämä on jota normaalisti karsastan, mutta jotenkin nyt otti päähän.... ehkä huono päivä?! :LOL:
 
"a.p"
Hohhoijaa.. kertokaapa nyt koiranomistajat mitä tuossa tehtiin väärin ja mikä "oikeutti" koiran puremaan? Joo-o, koirien olisi pitänyt olla kytkettynä. Jos ovat noin hulluja niin pois ihmisten ilmoilta. Piikille tuo koira jos on kerta tiedossa että on muutenkin agressiivinen.
ei kukaan tässä ketjussa puhunut kys tapauksesta, oliko kuka syyllinen tmv. nyt puhuttiin VAIN siitä että millä nimellä kys koiraa nimitettiin.
 
Eiku se oli twin turbo
Ihan sama, jos joku jäisi auton alle ja puhuttaisiin siitä, minkä merkkinen auto se oli ja kuinka suuri moottori. Eiköhän suurin reikäpää ole tuollaisen asutusalueella täysin tarpeettoman rakin omistaja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23661954:
tällä palstalla nyt ei ole vielä sellaista tapausta ollutkaan, että jos koira on purrut, että sitä koiraa olis syytetty. koira on palstalaisten kuningas tai kuningatar ja se saa tehdä ja purra ketä haluaa. se jos joku tulee purruksi on palstalaisten mielestä aina ihmisen vika ei koskaan koiran.
Juu ei koiran tietenkään, sehän on ihmisen paras ystävä... Vaikka koira olisi miten hullu niin vika on siinä ketä se puri, mitäs heilutteli lenkillä ollessaan käsiä väärässä tahdissa niin pikku-puppe hemmostui..
 

Yhteistyössä