Suurikokoinen sikiö -> silti normaalikokoinen vauva? APUA!

Hyvä naiset, auttakaa kiltit! :heart:

Kävimme tänään 4D:ssä jossa syn. eril. lääkäri ultrasi vauvan kooksi 27+0 jopa 1355g. Mittasi päänympäryksen, reisiluun ja masun ympärysmitan. Huitelee yläkäyrillä reilusti. On koeputki-vauva, joten tarkka hedelmöityspäivä tiedossa. Poika ollut rv 16 saakka ultrissa (4x) aina n. +6pv isompi.

Minä olin syntyessäni (kolme viikkoa etuajassa) 2900g ja mies muutama päivä etuajassa 3170g.

Pelottaa vietävästi! :snotty: Jos näillä mennään, poika on syntyessään 4-4,5kg...

Sokerirasitus tehty 25+6, jolloin kaikki arvot hyvät.

Syön aika paljon makeaa päivittäin (esim. pulla ja pari riviä suklaata/yksi suklaapatukka per pv), muuten pienentyneitä annoksia pääsääntöisesti kotiruokaa.

Olen 162cm, mies 178cm ja lähtöpainoni oli 80kg. Nyt "vain" +7kg tähän 27+0 mennessä.

APUA! Minkäkokoisia vauvoja teille syntynyt ns. isokokoisista sikiöistä? Onko paino loppuraskaudessa tasaantunut?
:O

Miten tämä voi olla mahdollista? Olin ihan varma että meille tulis normikokoisia vauvoja...Kurjuus.

Kiitos vastauksistanne jo etukäteen. En pysty edes nukkumaan kun vaivaa niin kovin...:ashamed:

Mollamaija
 
Mulla vauvat arvioitu rv31- 32 ja kahdella saatu painoarvioksi 2100g ja yksi arvioitiin 2300g,eli viikkoihin nähden isoja-tuolla kasvutahdilla syntyessä la:na 4,2-4,3kg.
Mutta joko ollut kaikilla kolmella mittavirheet tai sitten kasvu tosiaan tasaantunut loppua kohden koska syntyessää hyvin lähellä la,lapset olivat 3380g-3700g!

Älä murehdi,hyvin voi kasvu siis tasaantua ja ne on niin yksilöllisiä juttuja taas!:hug: Varmaan sua ultrataan vielä!Hyvä siitä tulee:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mollamaija82
itselläni oli rv 33+5 painoarvio 2,7kg eli isohko, lasketun painoksi yli 4 kiloa veikkasivat tuolla tahdilla. Kasvukontrolliaika 1,5 viikon päästä jolloin viikkoja melkein 37 kasassa. Katsovat että onko kasvanut edelleen hurjaa tahtia.
Minulla varhaisultrassa vauva oli laskettua pienempi 2 kertaan, ekassa kunnan ultrassa myös aavistuksen pienempi, rakenteessa vastasi viikkoja kuitenkin ja nyt "liian" iso :D Eli ota tästä selvää että minkäkokoinen sieltä tulee ulos ja milloin.

Neljättä odottaen :xmas:
 
mulla tuon nelosen kohdalla ultrattiin viikolla 37 jolloin painoarvio oli 2.9-3.0kg ja rv 42+1 annettiin käsikopelolla ja ultralla hetki ennen syntymää arvioksi vaan 3600g mutta tuosta meni noin 1h kunpoika synty ja painoa hällä olikin 4800g :O kyllä olin aikas yllättynyt ja iloinenkin siitä että vihdoin poika on ulkona ilman mitään pahempia vaurioita.Ainut mitä siinä rytäkässä hälle tuli oli tuo erbin pareesi
 
Itsellä annettiin synnärille mennessä 4800g painoks, olin saada laakin ja alateitse tosiaan :D Onneksi kävikin ilmi että lapsivettä oli vaan runsaasti yms ja lapsi oli 3400g.. :D Vieläkin naurattaa tilanne!
 

Yhteistyössä