Suurikokoiset punasolut... Onko kenelläkään samaa??

  • Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti
"sanna"
Olen 30-v nainen ja Minulta otettiin verikokeita ja niissä näkyi että punasolut ovat normaalia suurempia mutta syytä siihen ei tiedetty/kerrottu. Alkoholin käytöstä kyseltiin koska alkoholin liikakäyttö suurentaa punasoluja mutta en käytä alkoholia niin paljon että sillä olisi vaikutusta. Onko punasolujen suuri koko haitallista? mistä johtuu? Pitääkö ottaa jonkun ajan kuluttua lisäkokeita?
 
"kaffe"
[QUOTE="sanna";28785180]Olen 30-v nainen ja Minulta otettiin verikokeita ja niissä näkyi että punasolut ovat normaalia suurempia mutta syytä siihen ei tiedetty/kerrottu. Alkoholin käytöstä kyseltiin koska alkoholin liikakäyttö suurentaa punasoluja mutta en käytä alkoholia niin paljon että sillä olisi vaikutusta. Onko punasolujen suuri koko haitallista? mistä johtuu? Pitääkö ottaa jonkun ajan kuluttua lisäkokeita?[/QUOTE]

no 15sekunnin googlaaminen kertoo tällaista: Punasolujen koko? - Terveys - Hyvä Terveys

minuutin jos käytät niin varmaan löytyy tarkemmin :)
 
"sanna"
Olen kyllä lukenut netistä asiasta mutta Haluaisinkin kuulla ihan muilta ihmisiltä kokemuksia että mitä heille on sanottu asiasta ja onko vaikutuksia elämään tai tuleeko siitä myöhemmin seuraamuksia..
 

Yhteistyössä