suurperheiden äidit!

Ehdittekö harrastaa jotain "omaa"? Mulla on tuntunut että kaikki aika menee lasten kanssa mutta nyt aloitin sauvakävelyn ja onpa ihanaa viettää se 1 - 1½ h pari kertaa viikossa ihan vaan ittensä kanssa!!!!!!
Lasten kanssa käydään uimassa, hiihtämässä, luistelemassa ja niiden kanssa se aika tietysti muutenkin suurimmaksi osaksi kuluu. Silloin tällöin kun tuo mieskin ehtii viedään koko lapsikatras naapuriin anoppilaan ja lähdetään kaksistaan samoilemaan luontoon. Ihanaa sekin!
Lukemaan oon myös taas ruvennu enemmän, sitä vaan pitää harrastaa iltamyöhään kun ei muulloin ole aikaa.
 
Minä luen tosi paljon, aina on joku kirja kesken. Yritän myös päästä kävelylle pari kertaa viikossa. Siinäpä ne sitten olikin. Ennen maalasin ja piirtelin mutta enää en edes viitsi aloittaa kun lapset haluavat tietysti myös, enkä uskalla välineitäni heidän käsiinsä antaa..olisivat rikki heti.
 
Taksu
mikähän on sinun kategoriassa suurperhe?
Yleisen suomalaisen käsityksen mukaan 3-4 lasta on jo suurperhe. Sillon mullakin on sellanen. Ja harrastelen vaikka ja mitä. Kävelyllä koiran kanssa käyn noin joka toinen päivä. Kerran viikossa pelaan sählyä muitten perheenäitien kanssa. Alan käymään myös uimassa kerran viikossa ystäväni kanssa mahdollisuuksien mukaan. Ja päivisin, kun mies töissä niin silloin tällöin ompelen, lasten vaatteita yleensä ja kirjon (ristipistoja). Lasten kanssa aika usein askarrellaan.
Mutta varsinkin tuosta sählystä ja lenkkeilemisestä pidän kiinni. Varsinkin kun oikeen sapettaa ja on hermot kireellä ni ei kun tossut jalkaan ja tienpäälle paahtaan enimpiä höyryjä ulos. Suosittelen :saint:
 
chinagirl
MUlla jo kaikki lapset koulussa(13, 11 2X6 v) joten mulla on aikaa harrastaa omia juttuja silloin. UIn joka paiva kilsan, pelaan tennista muutaman kerran viikossa, Soitan pianoa. Uutena harrstuksena on korujen teko.Iltaisin luen ennen nukkumaanmnoa

Perheen kanssa tehdaan asioita sitten yhdessa, musisoidaan, matkaillaan, harrastetaan sukellusta ja liikutaan luonnossa.
 
suurperheellinen
Harrastuksina eläimet,ratsastus,ompelu(ristipistot),leipominen,luonto ja lukeminen..Vähän viikosta riippuu kuinka paljon mitäkin kerkeää,elukat tietty hoidettava päivittäin ;) .
 

Yhteistyössä