* Suurperhekuumeilijoiden ketju *

Tämän aamun hCG-arvo 88, mutta äit.nlasta sanoi että on noussut jälkijunassa vaan, ettei noin pienillä lukemilla ole elämää kohdussa.
Kesken mennyt ihan alussa heti..
Eilen vuosi semmonen klöntti siteeseen, joka oli ihan kuin kalvoa..kai sitten jotain elämää on kohdussa ollut..
Nyt vaan vuotelen loppuun ja 5 vk;n päästä rask.testi ettei ole enää hcg:tä jäljellä, toki pitää ottaa yhteys jos jotain oireita tulee kuten kovat kivut tai kuume nousee..
Päätin ainakin yhdet kuukautiset odottaa että kohtu puhdistuu/toipuu yms. tästä, ennen kuin uutta yritystä ainakaan..
 
Huomenta leidit!
Miten jaksat sinipingviini?
Po, onko viiva vahvistunut? Toivottavasti teillä pieniäinen pitää lujasti kiinni alustastaan ja saataisi ensi keväänä ensimmäinen Suurperhekuumeilijoiden vauva. :love:
Täällä vihdoin vuoto loppui. Rakkausaviolittomieheni kanssa eilen puhuttiin, kuinka ihanaa olisi vielä raskaus kokea. Mieheni nautti raskausajasta suunnattomasti. Jopa sitä mahaa ja runsaita muotojani hän piti kauniina. Odotti oikein masun kasvua. Ja koko raskausaika, synnytys ja tämä vauva-aika valvomisineen on hänen mielestään ollut upeaa ja maagista aikaa.
Mulla oli hyvin vaikea raskaus viimeisin. Vuosin ekat 10 viikkoa. Kärsin koko 8,5kk päivittäin pahaoireisesta migreenistä, olin äitiyspolin asiakas raskauden alusta loppuun asti miggelääkityksen vuoksi. Loppuraskauden lantiokivut vaivasit viikolta 30 aina pahentuen loppua kohden. Synnytys oli pitkä perätilasynnytys. Ja vaikka vaivaa oli jos minkälaista, silti todella vielä yhdeksännen kerran haluan sen kaiken kokea. Jotenkin miehen tuki ja se täysillä mukanaoleminen tekivat raskaudesta siedettävän ja tavallaan ihanan. Hän oli henkisellä tasolla läsnä koko ajan.

Mulle menkkojen aikaan kaikki läheisyys on ollut jotenkin vaikeaa. Työnnän miehen pois, enkä välitä edes halailla saati pussailla viikkoon. Joten tää viikko meneekin hellystankkauksessa hyvinkin pitkälti. :love:
Ihanaa alkanutta viikkoa teille!
 
Po
Hyvin vahvistuu viiva :love: Dpo 14 tänään ja yin siis tän aamuinen. Oireet on selkeitä ja muutoinkin olo että vahvasti raskaana ollaan. Kumpa kaikki menisi hyvin :love:
http://aijaa.com/oLN9sv

Palleroita, ihana kun olet saanut nyt kokea hyvän ja rakastavan suhteen :love: Teillä on varmasti lasten kanssa hyvä olla just siinä! Tärppionnea tähän kiertoon :love:
 
Hei! Olen lueskellut tätä keskusteluketjua ja ajattelin josko uskaltaisin liittyä teidän seuraanne kuumeilemaan. Elelen uusioperheessä, miehellä tytär edellisestä liitosta, minulla kaksi poikaa ja nyt yhdessä kaksi poikaa. Minulla siis neljä biologista lasta ja viidettä haaveilen kovasti. Mieskään ei ollut ajatusta vastaan joten viime viikolla jätin minipillerit pois. Kauhea huoli omasta hormonitoiminnosta, lieköhän kroppa enää toimii ollenkaan. Nuorimmaisen jälkeen aloitin Cerazette-minipillerit, 2,5 vuotta yhteensä söin minipillereitä eikä menkkoja ollut kertaakaan tuona aikana. Onko teillä kokemusta elämästä minipillereiden jälkeen raskautumista ajatellen? Viimeiset kaksi lasta on saaneet alkunsa erittäin helposti, toiveissa saada pieni nyytti 2018 vuoden aikana, mitä nopeammin sitä parempi.
Toivon kaikille pikaista plussaamista ja onnellista odotusaikaa!
 
Kiva saada uutta väkeä mukaan:)niin ei tarvi tänne yksikseen jäädä haaveilemaan.

Palleroita: fyysinen vointi parempi,vuoto on niukkaa jo..viimeksi vuosin kyllä viikon verta ja toisen tuhrua..nyt mietinkin onko kohtu tyhjentynyt sitten kunnolla,kipuja ei enää ole, ei edes noit menkkamaisia.
Mieli on vielä apea.
Nyt sitten jännään kuin pitkäksi aikaa keho meni sekaisin eli milloin seuraavat kuukautiset tulee, viimeksi keskenmenon jälkeen raskauduin heti, ilman kuukautisia, mutta nyt sitten enemmän asiaan perehtyneenä ajattelin odottaa nuo yhdet menkat ainakin että kohtu toipuu.
 
On se aina vaan yhtä jännää vaikka lapsia olisi kuinka monta.
Keskustelitte aiemmin lähipiirin ajatuksista lapsiluvusta. Olen kertonut lapsihaaveista lähipiirilleni, muut ovat innoissaan ja iloisia että vielä toivotaan vauvaa, mutta... Minun äiti on niin vastaan ajatusta. Oikein pelkään miten hän reagoi jos raskaaksi tulen. Mutta kyllä hän viimeksikin tottui ajatukseen nopeasti.
Sinipingviini; voimia sinulle, toivotaan että pian pääsette uudelleen plussaamaan ja pieni jaksaa pitää kiinni.
 
Po
Äiti x X peukut pystyssä että pian tärppää! :love:

sinipingviini toipumisia fyysiseen ja henkiseen kipuun :love: Toivottavasti pian alkaa raskaus joka jatkuu onnellisesti loppuun asti :love:

Liininen pikaista plussaa myös teille! :love: Odotan samaa reaktiota omalta äidiltäni, mutta eiköhän lopulta lepy. Pelottaa silti!


Kaikkea hyvää jokaiselle ja toivon kaikille plussatuulia! :love: Siirryn tuonne odotuspuolelle nyt ja toivottavasti ei tarvi tänne palata ennenkuin kuumeillaan seiskaa, jos joskus kuumeillaa :LOL: Ihana että täältä löytyi vertaistukea, kiitos kaikille! :love:
 
Tervetuloa Liininen! Kiva et löytyy lisää meitä suurperheellisiä. Oon vähän uumoillutkin, et monikin käy lueskelemassa, mut eivät vaan anna kuulua itsestään. :)
Mukava kuulla, että sinipingviinillä "helpohkosti" mennyt tyhjentyminen. Mulla kans pari km mennyt helpolla, ei mitään monen viikon vuotelua. Kait se vähän riuppuu siitä kuinka pitkällä on ollut. Mut viiden viikon tietämillä keskenmennyt vuoti vain viis päivää, tosin eka päivä oli KARMEA. Ja kierrot ei muuttunut suuntaan eikä toiseen vaan tasan 4 viikkoa, ja menkat tuli.

Meillä tuo lapsilukumäärän kasvaminen ei oo enää aiheuttanut oikeastaan minkäänlaisia reaktioita. Viimeksi olin pelkuri, kerroin äidilleni vasta kun muut jo tiesivät, ja tökerösti mesen välityksellä... Siitäkös se riemu repesi ja äitini loukkaantui todella syvästi. Ihmetteli kuinka noin suuren uutisen kehtaa viestillä kertoa. Selitin toki, että halusin antaa äidilleni aikaa miettiä asiaa itsekseen ja omaa suhtautumistaan asiaan. Kun hän on joskun kovinkin ajattelematon ja inhottavia kommentteja olen saanut kuulla. Nyt tiedän, että kun jonain päivänä saamme vielä pieniäisen tulosta kerroa, ei hän ylläty. Taitaapi odotellakin uutisia jo. Ja osaa mölyt pitää mahassaan.
Meillä meidän isommat muksut yrityksestä tietävät. Ja mun siskot sekä miehen vanhin sisko. Muuten ollaan asia omanamme pidetty, mutta tuskin kukaan tulee yllättymään. Ehkä he yllättyvät sit yhdeksännen jälkeen, kun enempää ei tule. Ollaan sovittu siis, et sen jälkeen laitetaan putket poikki.
Täysin tuntemattomien ihmisten suhtautuminen voikin olla sitten aivan käsittämättömän järkyttävää. Aikanaan tämä tuli todettua jossakin facen ryhmässä.

Oikein ihanaa raskausaikaa sinulle Po! :love:Käyhän välillä kertomassa kuulumisiasi, ainakin musta olis kiva kuulla jatkossakin Suurperheellisistä. :)
 
Po
Palleroita käyn täällä varmasti kurkkimassa teitä ja puhaltelemassa plussatuulia. Täällä on jotenkin niin ihana ja lämmin tunnelma :love:

Täällä voidaan hyvin. Menkat jättivät tulematta ja viiva on jo todella vahva, ensi viikolle vielä yksi testi jäljellä. Oireet on voimakkaita, pahoinvointi vielä vain uupuu, odottelenkin sen alkavan viikonpäästä :ninja: Oviksesta laskettuna tänään rv 4+6 :love:
 
Täällä odotellaan edelleen menkkojen alkamista minipillereiden jälkeen. Huomenna tulee 2 vkoa siitä, kun jätin ehkäisyn. Tänään on ollut päänsärkyä, rinnat turvoksissa ja alavatsa kipeänä. Viikonloppuna oli etova olo. Voisko olla merkki ovulaatiosta, vai onko sitten menkat alkamassa. Täytyy vaan odotella mitä tuleman pitää. Ainakin viikonloppuna tuli peittoa heiluteltua, joten jos ovulaatiosta on kyse, niin hyvään aikaan ollaan touhuiltu. Kuinka tämä voikin olla aina niin jännää? Mitään muuta en osaa enää ajatella kuin vauvoja! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Palleroita
Liininen, sama juttu täällä. Vain vauvoja ja testejä, eikä oviskaan tunnu vielä olevan likikään. Laskennallisesti ois pitäny olla jo, mut en oo mitään huomannut, joten uskon sen olevan tulossa vasta tai jäävän väliin.
Pillereitten jälkeen mulla meni monta kk et alko kroppa toimiin ja et ees tyhjennysvuoto tuli. Sit ku alkoi vuoto ni jatku ihan tasasena 28 kierto. Ovulaatiota mulla tuskin oli ennen tyhjennysvuotoa, vuoto oli niin vähäistä. Toisilla toki oviskin puskee heti päälle. Toivottavasti sulla ainakin. Mites muilla kuumeilijoilla on syksy lähtenyt käyntiin?
 
En tiedä kuulunko tänne, mulla kolme lasta ja neljättä kuumeillaan mutta ei yritetä vielä. Koska nuorin on 8 päivää vanha :D

Mulla kaksi edellisestä liitosta, 10 ja 9v muksut, kuopus eka yhteinen. Ja uskoisin että muutama mukelo halutaan vielä lisää :whistle: ajankohta että millon yritys alkaa on hyvin epäselvä, mies olis valmis heti. Minäkin henkisesti oisin valmis, mutta järjellä ajateltuna ei vielä.
Haluan laihtua ensin, on ylipainoa kymmeniä kiloja. Nauttia vauvasta rauhassa jne
Mutta tätä vauvaa tehtiin 4 vuotta mihin mahtui 3 keskenmenoa. Niin ei kauaa voi lykätä yritystä jos taas kestää kauan ja tulee keskenmenoja.
Miehellä ikää kuitenkin jo 45vuotta, niin ei tässä vuosia enää lapsia tehdä. Itsellä ikää vasta 33v, sen puoleen ei oo hätää..

Mulla siis häikkää kilpirauhasessa, pcos ja ylipaino mikä häiritsee raskautumista..
 
Pari raskaustestiä olen tehnyt ja viimeisimmässä ei kyllä enää tietoakaan viivasta..vuotokin loppui jo viime viikolla kokonaan.
Nyt vaan oottelen kuukautisia saapuvaksi ja josko sitten uutta yritystä kehiin..
Mitäpä muille suurperhehaaveilijoille kuuluu?
Ja uusiakin saisi ilmaantua:)
 
  • Tykkää
Reactions: Palleroita
Jaa mahdetaankohan me vielä olla suurperhe (n) :D neljättä kuumeillaan.
Lapset syntyneet 09, 15 ja 16. Nuorin nyt siis vasta 10kk.
Mutta olemme aina tienneet haluavamme paljon lapsia,mutta kaikki ei aina mene niinkuin toivoisi..
Ensimmäisen ja toisen ikäero on 6,5vuotta aktiivisesta yrityksestä huolimatta. Kaksi ensimmäistö on hormonihoidoilla alkunsa saaneita. Tämä tällä hetkellä viimeinen ilmoitti tulostaan luomu yllätyksenä siskonsa ollessa vasta 4kk.
Olimme kyllä päättäneet, että seuraava saa tulla heti jos olisi tullakseen,mutta oletimme että joutuisimme hoitoihin,mutta niin vaan pääsi yllättämään.
Mutta niin ihanaa on ollu kahden pienen kanssa, että tässä jo neljättä kuumeillaan. Vaikka alunperin itse ajattelin, että jos vasta ensi keväänä aloitettaisiin. Mutta mies yhden iltapäivän höpötti vauvoista ja olin ihan myyty :D

Itselläni myös kaiken kaikkiaan 5


Jaahas jatkan kohta
 
Viimeksi muokattu:
No niin, eli siis itselläni kaiken kaikkiaan 5 raskautta takana, eli pari km myös.
kkm rv10 huomattiin np ultrassa rv13. toinen km rv6.
Mitä pidemmälle ehtii mennä sen vaikeampaa se on, mutta vaikeaa se oli jo tuolloin rv6.
Kyllä mä ainakin alan ajatella / suunnitella tulevaisuutta heti plussan saatuaan. Kyllä muutamassa päivässä ehtii miettiä monen moista, joten tietysti sitä suree meni kesken kuinka alussa tahansa ❤

Mulla ongelmana on pco. Lapsia on tehty terolutin,clomifenin,pregnylin ja lugesteronin avulla. Ja siis tosi pitkät kierrot ilman teroluttia kuukautiset tulee ehkä 3-4 krt vuodessa, enkä taida ovuloida ollenkaan.
nyt kuopuksen jälkeen kierto oli tähän saakka aika tarkkaan 34pv.
Mutta nyt taitaa olla taas jo jotain yli 60 :devil: eli taitaa kierrot taas alkaa olern mitä sattuu..

Voin vaan kuvitella kuinka teillä muilla ollaan päivitelty lapsilukua, kun meillekin jo on moni sanonut, että kai me tähän lopetetaan. Ei kai nyt enempään. Olen alkanut vastaamaan, että haluttais vielä ainakin 2-3 :D monet tuntuu ottavan sen enemmänkin vitsinä,joten en tiedä tuleeko kuinka moni yllättymään..

Ja en tiedä miksi mua niin paljon vaivaa edes toisten mielipiteet, mutta aina välillä kun lapsista miehen kanssa puhutaan. Niin mietin, että mitähän muut sanoo :eek:

Jaha nyt täytyy lopetella kuopukselle on vissiin iskenyt joku räkätauti, nenä aivan tukossa eikä meinaa saada unenpäästä kiinni :unsure:

-Kosmo
 
Tervetuloa Kosmo! Pitkä ja kivinen tie teillä ollu alkuunsa, mutta mä oon todennu itekseni et kaikista suurin tarve ihmisen keholla on elämän jatkaminen. Jostain se keho keksii sen keinon raskautua, ja saattaa alkuun raskauden joka voi olla jopa lääketieteellinen ihme. Ymmärtänette mitä tarkoitan. Mulla itselläni on lähipiirissäni useita kokemuksia siitä, kun lapsettomuuteen on tuomittu, mutta nion vain on useampikin lapsi tullut. Tketysti löytyy pysyvää lapsettomuutta, mut toisinaan keho korjaa itsensä.
Ihanan yllärin saitte, toivotaan samaa nyt,ettei hoitoihin tarvitsisi hakeutua.
Sinipingviini, ihanaa kuulla, että testi nega ja vuoto loppunut. Harvemmin sitä menkkoja odottaa, mut kyllä se menkkojen tulo on km jälkeen helpotus, kun saa huomata kehon toipuneen ja kiereon palautuneen.
Oma napa... Taisi jäädä ovuloimattomaks tää kierro. Nuorin alkanut öisin heräilemään kolmea kertaa syöpötteleen, niin varmaan sotkee taas kropan hormonitoimintaa. Äh. Ens ma pitäis menkkojen tulla. Ei raskausoloa eikä mitään muutakaan. Paitsi hillitön ärsytys. Mut se nyt liittyy jp väsymykseen ja ihanaan elämänkumppaniini MIGREENIIN. Perkale et onkin inha vaiva!
Missäs ne kaikki ketjua lukevat muut Suurperheelliset luuraa? Tulkaa mukaan jutteleen. Eikö kolme muksuu ala oleen jo reilusti yli keskiarvon? Ja nykyään neljännen haaveilijat on jo ihan sekasin, viidennestä ei ymmärretä ehkäsystä, kuudennesta sanotaan jo et koskas seuraava tulee jne.
Yllättävän paljon tuntuu muille kuuluvan meidän isojen perheitten lapsiluku. Eipä mekään niitä päivitellä jotka ei tee yhtään, tai kokeilumielellä just yhden... Ihmeellisiä oikeuksia muilla.
 
No Haaveilija, sä oot kuitenki jo haaveissa suurperheellinen, ja suurperheestä kuumeilukin lasketaan. Tiettekö, musta on tulossa ISOÄITI. Laskettuaika on tammikuulla,mutta tänään tuo lapseni säikäytti minua kovin, on synnärillä tarkkailussa. Viikkoja vasta täynnä 24. Kyllä nyt jos joskus sitä toivoo, että joku suurempi voima on olemassa ja lapsenlapseni ei vielä syntyisi. Hullua ettei koskaan omalla kohdalla oo tullut näin paljoa pelättyä. Kyllä kun omasta pennusta on kyse, niin suhtautuminen kaikkeen on voimakkaampaa. Kaikista eniten pelkään, että lapseni joutuisi sen suunnattoman surun läpi käymään. Vaikka vahva tyttö onkin, niin se taakka hänet saattaisi murtaa. Taitaa olla uneton yö täällä.
 
Tervehdys :)
Täällä lapsi nro.9 kuumeilemaan ja täällä puuhat harjottelu asteelle vasta (y)
Ei oo kauheen helppo tie raskaaksi tulo mutta mikäpä kiire tässä on, haaveena olisi saada se 10 lasta:D.

Meillä muksut siis poika 15v, tyttö 14v, poika 12v, poika 9v, tyttö 5v, tyttö 4v, poika1v8kk, poika 4kk ♡
 
HooKoo-82
Ihan ku muistaisin sut tuolta hätähousuista, en itse kirjoitellut, mutta kolme ja puoli vuotta olen seurannut. :geek: Tietyt nimet on mieleen jääneet. :) Tervetuloa! Teillä kanssa piskuinen siellä nuorin.

No joo hätähousussa tuli pyörittyä ja varmaan pyörin testejen kanssa jatkossakin kun sinne asti piästään:LOL:
Onko täällä jotain kp listaa/monettako yritetää tms?
 
Kiva, tännehän on tullut pari uutta haaveilijaa ja kuumeilijaa:)
Toki kolmannesta,neljännestä haaveilija on jo suurperheeseen luettava jos kerran Suomessa keskimääräinen lapsiluku on 1,7/perhe.

Palleroita; Voi mitä uutisia, ihanaa, onneksi olkoon isoäidillekin(y):)
Suurinta huolta voi kantaa vain omista lapsistaan ja varmasti myös sitten lapsenlapsista, tuo huoli on läsnä aina, tiedostamattakin ja unissakin, mutta valtavan suuri rakkaushan se siinä takana on:love:
Minä itse kärsin kovasti kun äitini ei ole elossa,(ei kyllä isäkään, mutta hän ei tosin ollut elämässämme mitenkään koskaan läsnä)
äitini olisi varmasti lapsenlapsiaan rakastanut, mutta onneksi on anoppi olemassa joille toki lapset on rakkaita.

Mulla ollut parina päivänä ihan ov-limavuotoa, mutta yritystä ei oo ollut kun halusin nyt nuo yhdet menkat odottaa km jälkeen.
Tänään särkenyt, välillä aika kovastikin,menkkamaisesti alamahaa ja oon ollut todella kärttyisä,
mutta kiva tietää että keho yrittää normi rytmiin palata.

Joo, olen myös huomannut että vauvauutisista onnitteluja ei tainnut saada enää kolmannenkaan kohdalla, sanottiin vaan että "mä arvasin",
"onhan se kiva" ja kerran mulle todettiin kun pienin(meiän kolmas lapsi)oli jo n.2,5v,että "ei tarvi enää sun vaippoja vaihdella"-ja oli juuri mennyt raskaus kesken, tietty tää möläyttelijä ei tiennyt keskenmenosta ja jäipä sitten kertomattakin. Tosiaan nyt vain anoppini ja yksi rakkain ystäväni tiesivät tästä viimeisimmästä ja keskenmenneestä raskaudesta ja toki he olivat onnellisia uudesta vauvasta.

Nyt jo kyllä jännittää ruveta uuteen yritykseen, sitä on varmaan varpaisillaan ja kuulostelee koko ajan kehon tuntemuksia..
jotenkin aavistin jo tästä nyt keskenmenneestä että kaikki ei hyvin oo, kirjoitinkin tuolla jossain silloin että valmistelen itseäni ettei tippuisi sitten niin korkealta ja sekin että tein 9 raskaustestiä kun aikaisemmin on riittänyt yksikin..

Kaikille haaveilijoille ihania haaveita vielä ihanampia toteen
käymisiä!;)
 

Yhteistyössä