¤¤suurperhekuumeilijoiden odotuspino¤¤





TÄNNE KAIKKI SUURPERHE ODOTTAJAT JAKAMAAN KAIKKI ILOT JA SURUT!!

nimimerkki-ikä-synnäri-monesko

TOUKOKUU
19.5.2011 heitu......................29v....NKL.......6.
25.5.2011 Onnekasmamma......??......??.........7.
31.5.2011 Mamma Muu...........35v.....??.........10.

KESÄKUU
4.6.2011 amma....................28v......??..........5.

HEINÄKUU
6.7.2011 nenna77...............??.........??..........5.
15.7.2011 Mommysmonsters....24v.....NKL........5.
22.7.2011 Vaavimasu.............??.........OAS......4.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva saada toimia listan päivittäjänä.Kovasti toivon että kaikki listalla olijat saisivat nauttia raskaana olosta laskettuunasti jolloin saisin päivitellä ihania vauvauutisia :heart:

Kovasti myös toivoisin itellenikin ja muille meidän kuumeilu pinossa olijoille sitä PLUSSAA
 
Viimeksi muokattu:
joo,olisi kiva joskus siihen laskettuunASTI eikä niin hirveesti yli:LOL:

Mulla on nyt vaan tuntuu jotenkin outo paine tuolla alavatsalla?.Ja päivällä repi tuolta vasemmalta munasarjan vierestä kun kävelin.Mä niin ajattelin että en "pelkää" mitään mutta tässä sitä nyt ollaan ihan paniikissa:headwall:
 
Ihanaa, kun Taaperox on avannut tällaisen pinon. Ihan huippua...ja tulehan sinäkin tänne pian pinoilemaan (pidetään peukkuja...ja molemmin käsin)

Tänään jo yksi mun "asiakkaista" tai oikeammin sen äiti kyseli multa, että millonkas meille syntyy se 10. Mä siihen sitte salaperäisesti, että eihän sitä koskaan tiedä. Mulla on alkanut jo maha pullottamaan, joten...ei tätä kohta enää pysty peittelemään. Mulla on vaan tuo työpaikka koeajalla vielä tammikuuhun asti, että ei tekis kauheesti mieli huudella...ettei sitten jäätäis ihan tyhjän päälle, kun äippäloma päättyy...on mullakin ongelmat, vaikka kaikki asiat ovat aina jotenkin sitten loppupeleissä suttaantuneet.

Mulle tulee ihania muistoja mieleen NKS:ssä synnyttäneenä...voih sinne itsekin vielä haluaisin...täytyy kait tehdä lähellä laskettua-aikaa retki Helsinkiin ;) Mä en viel tiedä missä synnyttelen, mutta kohtahan mä voin tehä galluppia, kun oon synnytellyt vähän siellä sun täällä...Porvoon alueasairaalassa, kättärillä, naistenklinikalla, Mikkelin keskussairaalassa, Kuopion yliopistollisessa ja viel saadaan yks synnäri listalle ;)

Jep, nyt täytyy taas lähteä hommiin...

Ihana pino...KIITOS!

Mamma Muu ja täyskymppi 10+
 
Noita kipuja ja repäisyjä on ainakin mulla ollut joka raskaudessa pitkin matkaa. Kohdun kasvukipuja. Tiedän että ne säikäyttävät, mutta kuuluvat asiaan. Näin ainakin toivomme. En ole koskaan saanut keskenmenoa ja en osaa sitä pelätä. Asia kun on Korkeimman kädessä. Tsemppiä MommyMonsters!
 
Moikka! Mä jo yks päivä mietinkin että missähän kaikki suurperheen odottajat on. Tänään oli ihana kuulla eka kertaa sykkeet neuvolassa! en vielä sinne eka ultraankaan ole päässyt niin jotain eloa kuulu.

amma rv 9+5
 
AMMA: ihanaa! Aikaisimpa kuului sulla sydänäänet! Ihana varmaan, kun tosiaan ei ole ultraa vielä ollut, että kotona siellä on joku :) No eipä sulla pitkä aika enää ultraankaan ole.
Reppasenkeli ja kyytiläinen rv 4+0
 
Pakko oli tänään vielä yksi testi tehdä:LOL: Nyt olis neljä testiä tehtynä ja viimeiseen tuli jo vahva viiva:D
Mahassa tuntuu vieläkin välillä "paine" ,ja vatsaan välillä pistää.hankala selittää,Muista ei kyllä ole tämmöisiä ollut.oireita kuitenkin on;hajut tuntuu todella vahvana,itku herkkä,vääääsymys ja turvotus..

Sitten kun noiden tuplien kanssa kävelin vähän pidemmän kauppa,puisto,eskari reissun niin tuntui oudolta mahassa.Tai sitten mulla tuntuu vaan oudolta päässä:headwall:
Kai nää kivut on ihan normi kipuja mitä en vaan muista että olisi ollut (?).

Onko sulla reppasenkeli mitään oireita?.Meillä on samat viikot menossa:).Saa nähdä kun ultraan päästään että pysyykö meillä sama La:) (toivottavasti pääsen ultraan asti)
 
Mulla kanssa alavatsakipuja. Niinkuin menkkakipuja. Mulla menkkoja ennen ollut kunnon selkäsärkyä ja sitä ei nyt ole ollut. Rinnat aavistuksen arat ja välillä kuvottaa jos en syö. Muuten ei oireita. Mä tein kans tänään uuden testin eikä se ollut vielä tosi vahva viiva. Siis selkeä plussa, mutta mielenrauhan vuoksi pitää olla kunnon vahva viiva. Kait tuo kyllä pitäisi jo olla tuollainen??
 
AMMA: ihanaa! Aikaisimpa kuului sulla sydänäänet! Ihana varmaan, kun tosiaan ei ole ultraa vielä ollut, että kotona siellä on joku :) No eipä sulla pitkä aika enää ultraankaan ole.
Reppasenkeli ja kyytiläinen rv 4+0
Lääkäri sanoikin että katsotaan kun olen ultrassa käynyt onko raskaus pidemmällä. Ultraan olisi vielä viikko. Mulla ennen testiä oireeksi ilmestyi yhtäkkinen pahoinvointi ja sitten siitä alkoi joka päivänen pahoinvointi monia ruokia kohtaan. Haju tosi herkässä vieläkin! lapset tänään ulkona olivat peuhanneet ja mulla tuntu koko eteinen haisi niin maalle(mudalle) sanoinki missä kyntötöissä ne olivat olleet. Joitakin ruokia kohtaan on vielä ällötystä (sämpylät:) mutta luulen se on paranemaan päin ja lihaan niin kauhea himo. Rinnat alkaneet vasta nyt kipeytyä ja ylämahalla turvotusta aina välillä. Ikävä oire sitten on aurallinen migreeni. Sitä oli viime viikolla ainakin joka toinen päivä :( nyt 4 päivää mennyt ilman ja toivonkin se alkaisi nyt vähentyä. Hierontaan sain lääkäriltä lähetteen jos niskat jumissa. Viime viikolla oli myös huimausta aika paljon, mutta nyt sekin näyttää jo paremmalta. Päiväunet tarvitsee ottaa kun väsymystä tullut.

amma rv 9+6
 
Mullakaan ei testi viiva ollut vieläkään niin vahva kun kontrolli viiva.mun on varmaan tehtävä vielä yksi testi maanantaina :D.ihan justiinsa mielenrauhan vuoksi.:).
Nyt on lähinnä koskennut tohon navan alapuolelle.

Ja tosiaan amma Aika aikaisin sulla syke kuulunut:).Mullakin on muuten ollut tota huimausta,ihan uusi tuttavuus sekin:).Rinnat on edellisillä kerroilla ollut jo nyt kipeät vielä ei ole sitä.
Musta tuntuu kanssa että olisin joku vainukoira:LOL:

Tossa kun lapsia nukutin niin muistin yhden aivan suloisen äänen! kun lapsi nauraa unissaan
Ei ole aikoihin kuulunut tota enää:).

mammamuu oletteko jo lapsille kertoneet,miten otetaan uusi tulokas vastaan?.Ja mitämitä,ootteko muuttaneet monesti vai kaipaatko vaan vaihtelua kun noin monta eri sairaalaa:D

Mä haluisin seuraavassa synnytyksessä kokeilla ammetta.Ja epiduraalin tilalle haluaisin jonkun lyhyemmän puudutteen,spinaali? :).Hankalahan sitä on suunnitella mutta noi olisi sellaisia toiveita joita yritän toteuttaa:)

Onko muuten kellään kokemusta kestovaipoista?.Seuraavan pehva olisi tarkoitus niilä vuorata:)
 
Hei, pääseekö mukaan =)
Meillä kuudetta odotellaan, laskettuaika 19.5. Eilen käytiin ekassa ultrassa ja kaikki oli pikkusella hyvin :heart:
Synnäriksi voi laittaa naistenklinikan ja ikää on 29v ;)
 
Tervetuloa Heitu joukkoon :) Meilläkin odotellaan kuudetta joskin ihan alkumetreillä. Onko sulla minkäikäiset muut lapset?

Innostuin kestoista meidän nelosen kohdalla ja nyt viidennen kanssa myös kestoilin jonkun aikaa. Innostus lopahti tässä kk sitten ja myin kaikki kestot pois. Ihania ne oli, mutta jotenkin ihan pienen kanssa en saanut niitä toimimaan.

Tuli sitten tänä aamuna tehtyä pytyn kanssa tuttavuutta :( Jee. Esikoista odottaessa oksentelin rv 20+ asti ja muillakin olen voinut pahoin alkukuukaudet. Eli tuttua. Ja pisteenä iin päälle olen oksentanut joka synnytyksessä...

MommysMonsters kyseli noista puudutteista. Sain kahdessa ekassa epiduraalin ja oli ok. Ja kolmessa seuraavassa synnytyksessä sain kohdunkaulanpuudutteen. Kolmosen ja nelosen kohdalla toimi, vitosen kohdalla nyt meni vähän kaikki pieleen (onneksi lapselle oli kaikki hyvin, nuo käytännönjutut vain tökkivät) ja sain puudutteen liian myöhään. Spinaalia en ole saanut. Eikä ilokaasu ole toiminut.

Jaaha, se olis siivouspäivä. Petivaatteet sain jo vaihdettua vessassa käyntien välissä;)

Reppasenkeli rv4+1
 
Tervetuloa Heitu:wave:

Minäkin olen saanut kaikissa epiduraalin.Ilokaasu on toiminut hetken:).

taaperot Meillä siis lapsia tällä hetkellä neljä:).Ollaan uusperhe ja miehen tyttöä nähdään jokatoinen vkloppu ja lomilla.eli siis viidettä odotellaan.Onpa aikamoinen akka lauma jos seuraavakin on tyttö ;D Noi tytöt on siis: 7v,6v,2v5kk,1v5kk.

Jep.Täälläkin koitetaan saada siivottua.Päikkyjen jälkeen olisi menoa.Saa nähdä kuinka kivaa on lähteä liikenteeseen kun kokoajan on pissahätä:LOL:
ja tuo mun talvitakki on niin tiukka että se ei kauaa enää mukavalta tunnu.On nyt jo maha niiiin turvonnut.Enkä haluaisi että vielä paljastuisi muille:)

Ä+monsteri 4+1
 
Me ollaan myös uusperhe. Vanhemmat lapset ovat nyt 10v, 8v, 7v, 4v ja 1v3kk. Neljä poikaa ja yks tyttö ;)
Puudutteista ootte puhuneet, ite oon saanu kolmesta epiduraalin joka tosin onnistu vaan tässä viimesimmässä synnytyksessä. Nelosta synnyttäessä sain kohdunkaulapuudutteen joka autto ponnistuksessa hyvin.
Mulla on ollu kamala synnytyspelko toisesta synnytyksestä lähtien, mutta tässä viidennessä hävis eikä tarvinu pelkopolilla käydä yms.
Muita pelkoja sit on vaikka muilla jakaa :ashamed:

Heitu rv 12+4
 
Huh.Kauhea yö takana!.Nuorin valvotti hampaittensa(?) takia ja kokoyön oli kunnon repäsyjä alavatsalla.Aamulla oireet miljoonasti pahemmat kun eilen.Todella huono olo. Tiskikoneen tyhjensin nenästä kiinni pitäen kun hajut tuntui niiin pahalta,pahemmalta kun aiemmin:x
Sain sentään syötyä ja jonkun aikaa siitä oksensin kaikki:x En ole oikeastaan kunnolla oksentanut aiemmissa raskauksissa.

Meinaatteko muut selvittää sukupuolen?.Meidän ei ollut tarkoitus mutta nyt alkaa tuntumaan siltä että voisikin :D

Mies totesi mulle eilen että "Etsä kyllä aiemmin noin v*ttumainen ole ollut".En tajua kuinka olen näin kiukkunen!.Siis hyvällä tuulella mutta niin helposti suutun:kieh:.Tarvii yrittää pitää mölyt mahassa,tulee muuten pitkät 9kk:ashamed:

Ä+ 4+4
 
Hei!

Minä poistun tältä palstalta. (taaperotx5 voitko poistaa). Ensimmäistä kertaa elämässäni toivon, etten olisi raskaana. Oli sen verta hurja viikonloppu. Eropaperit lähti postiin. Mies etsii uutta kotia ja samoin minä lasten kanssa. Minusta tulee sitten viiden lapsen yh. 5kk, 2v, 3½v, 4v8kk ja 6v. En tiedä miten pärjään jos tähän vielä vauva. Tai ylipäätään miten jaksan raskausajan. Pahoinvoinnit, väsymyksen, lasten kantamisen ja nostelut (mulla raskausaikana kohtu hyvin supisteluherkkä ja selkävaivat seurana jo rv 20+). Joudun ensimmäistä kertaa miettimään VAKAVASTI otanko minä tämän lapsen vastaan. Kamala miltä tuo kuulostaa... Mutta toivotan ihania masunkasvatuksia teille muille. Hymyilköön aurinko teille!
 
Reppasenkeli: Paljon voimia ja halauksia sinulle:hug: :hug:. Itse tiedät parhaiten mihin oma kroppa ja pää kestää ja sen mukaan on toimittava. Ehkä kannattaisi ajan antaa jonkin aikaa kulua niin saat itse omat ajatuksen järjestykseen ja tietää mikä on oikea ratkaisu. Tunteet kun ovat pinnalla ihminen ei ajattele selkeästi.. Jonakin päivänä aurinko hymyilee myös sinulle ja lapsillesi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
reppasenkeli Vaikka pahalta kuullostaa niin se on myös lapsen parasta ajattelemista ettei ota sitä vastaan..Jos tuntuu siltä että elämä ei ole sinä tilanteessa että uudelle vauvalle olisi tilaa,aikaa tai voimia.Hirveästi tsemppiä teille:hug:

Ja niinkuin taaperot sanoi tule välillä käväsemään:).tekee hyvää puhua asioista(minkä varmaan tiedätkin).
 
Moi! Täällä odotellaan tiistain ultraa! ihme kyllä ei jännitä, mutta ehkä kun sinne menee jännitys iskee päälle. Pari viikkoa nyt mennyt hyvin ilman migreeniä ja väsymystä ja olenkin ollut menopäällä. Eilen tuntu vähän pahaa oloa aamupäivästä ja mietin jo että taasko se alkaa. Iltasin myös alkanut taas palella ja pahoinvointia olla. Nyt olis mentävä syömään koko popoon kanssa ja sitten tämä mamma lähteekin hierojalle eka kertaa elämässään:) jospa nuo jäykät niskat sais kuntoon. Kaikille hyvää lauantaipäivää!!

amma rv 11+0
 

Yhteistyössä