¤¤suurperhekuumeilijoiden odotuspino¤¤

Tuletkos amma ilmottelemaan sitten ultra kuulumisia:)

Täällä on ollut pientä päänsärkyä:headwall: Vähän etovaa oloa.Mutta vähemmän oireita mitä aiemmin.Mullakin toi päänsärky saattaa ihan johtua todella jumissa olevista niskoista!.mies koittanut niitä hieroa mutta huudan kun sattuu hipasukin:kieh:

Oottekos muut vielä kertonut muille?

Mm+itu 5+4
 
Reppasenkelille tsemppiä :hug:
Itse olin vastaavanlaisessa tilanteessa nelosta odottaessa, tiesin että ero tulee ja lähdinkin suhteesta heti kun nelonen oli syntynyt. Aina ikäviä tollaset tilanteet ja vielä raskaana ollessa :hug:

Tänne ei ihmeempiä, pahoinvointi jatkuu tai itseasiassa pahenee vaan kun raskaus etenee : /
Meillä on kai nuorimmaisella astma, puolvuotta jatkunu jo kamala köhä yöt valvotaan ja oksennellaan, huoh.
Onko muilla paljon pelkoja raskauteen liittyen? Mulla lisääntyny joka raskaudessa ja pahenee vaan. En sit tiedä oisko osa syynä myöhänen keskenmeno minkä koin ennen kuopusta. Tuntuu vaan ettei voi huokasta helpotuksesta ollenkaan :ashamed:

Heitu rv. 13+5 :heart:
 
Mullakin on tosi paljon kaikkia pelkoja:ashamed: Varsinkin nyt kun oireet on vähentynyt (tai sitten ei vaan jokaista kuvotusta huomaa..).Aiemmin en ole pelännyt ollenkaan ja nyt sitten senkin edestä.
Ultraan ikuisuus,vasta joskus tammikuussa.Pakko jaksaa odottaa..

Onko teillä tutkittu mitenkään sitä astma epäilyä?.Tai onko mitkään avaavat inhalaattorit auttanut?
Todella kurjaa:(.
Jep.nyt nukkumaan. Näkeekö muut muuten paljon unia odotus aikana?.Mä jo siitäkin epäilin ennen plussaa kun nukuin todella levottomasti.

Mm 5+4
 
Heippa!
Ajattelin Nyt tännekkin ilmottautua kun tuolla kuumeilijoissa olen ollut ja nyt sen plussan päräytin maanantaina.
Eli meille olis neljäs tulossa ja laskureiden mukaan la olis 22.7
Eli nyt vkot 4+5 ja synnäri oas

Vaavimasu ja peipi 4+5
 
Josko minäkin sitten tänne...:wave:
Eli viidettä odottelen,josko nyt loppuun asti päästäis.Edellinen raskaus päättyi viikolle 11+5 np-ultrassa heinäkuussa.
Nyt tämän laskettu aika olisikin sama kun tuon edellisen np-ultra oli eli 6.7...Merkitseekö siis päivämäärät jotain?
Mulle miesystävä sanoi hyvin koomiset hän tai vauva ja minä valitsin vauvan... tosin,eipä tuo mieskään ole kuvioista ulkona pysynyt.
Asutaan omissa kodeissa mutta hän käy luonani joka päivä.
Itsellä siis kai tavallaan uusioperhe(vähän repaleinen sellainen) lapset 12v tyttö, 10v poika,4v poika ja tällähetkellä nuorin kohta kaksi täyttävä tyttö ja miehellä 12v tyttö myös...

nenna ja möykky 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Mä käyn aina välillä lukemassa myös täällä mitäteille kuuluu... :whistle:

Heitu: Meillä oli yhdellä lapsella kans omituista yskää kun asuimme edellisessä asunnossa. Monta kertaa ramppasimme lääkärissä ja olisivat laittaneet rasituskokeeseen (?) että selviää onko astma. Yskänläkettä tyttö veti monta pulloa, ventolinea ym. Lääkäri oli ihan ymmällään. Kun ostimme tämän nykyisen asunnome ja muutimme tänne tytön yskä hävisi. Ilmeni myös että meidän seinänaapurilla oli katosta vuotanut vesi läpi ja seinä oli vaan maalattu. Epäilimme alusta saakka että talossa on hometta ja mainitsin epäilyistä lääkärille joka sanoi että tuskin sillä kaikki perheemme jäsenet olisivat kuulemma saaneet oireita. No tyttömme oli silloin perheen nuorimmainen. Joka tapauksessa yskä loppu kuin seinään kun muutimme eikä ole sen jälkeen näkynyt. Hyvä niin mutta olen 100% että talossa oli home ongelma...
 
Meillä oli ihan sama esikoisen kanssa.Sairasteli kokoajan,kunnes mutettiin toiseen asuntoon.Loppui samantien.Ja edellisessä asunnossa oli ihan varmana hometta: /

Täällä vietetään oksennustauti päivää.Tai eilen oli pahempi päivä:x .Onneksi se ei ole vielä saanut minua:D.Vähän kurja olo ja veto pois mutta en tiedä onko odotuksesta vai taudista:)

Ja tervetuloa Nenna tännekkin puolelle :)

Mm 6+0
 
Meillä edellisessä asunnossa oli kosteusvaurio, mutta tässä ei pitäis olla, mies on rakennusalalla ja mittaukset ym on tehty.
Kurjaa ku ei ees ulkona pysty nyt olemaan, kun pakkasia ja köhä pahenee heti : /
Viime yönä meiän 4v sai jonku allergisenreaktion, iho yhtäkkiä ihan nokkosrokon peitossa. Tuntuu muutenki että tää syksy on ollu jatkuvaa sairastelua :headwall:
 
Huomenet!
Huomasin et olen ollu aika vaitonainen ton listan suhteen =)
Eli asun Lohjalla joten synnärikin on sit tää lohjan sairaala. Ikää on 33 ja viides tulossa mikä tuolla olikin jo...


Nenna ja Möykky 8+0
 
Heippa minäkin ajattelin että voisin ilmoittautua tälle palstalle. Eli neljäs tulossa vanhemmat lapset -97, -04 ja 06. Nyt la 30.3.2011. Inhottaa kun ihmiset katsovat kauhuissaan kun kuulevat mut odottavan neljättä. Tämä kuitenkin viides raskaus. Sanoivat neuvolassakin että näyttää jo hyvältä 5G3P. Lapset tulleet aika tasaisesti ,ikää minulle tulee ensi viikolla 37 vuotta täyteen.:)
 
Iltaa suurperheelliset :) Olispa kiva jos saatas enemmän juttua! mutta taitaa meillä olla muutenkin sitä tekemistä. Ultrassa olin pari viikkoa sitten ja kaikki niinkuin pitää. Osallistuin siihen kromosomiseulaan ja sieltä viikossa tuli kirje ettei lisätutkimuksiin tarvitse kun kaikki niinkuin pitää. Täällä pahoinvointi takana samoin huimaus ja migreeniä(koputtaa puuta!!) ei ole ollut vähään aikaan. Joten kivasti mennyt ja jaksanut ulkoilla ja liikkua ahkerasti. Nyt vain odotellaan masun kasvua ja vauvan liikkeiden tuntemista. Vajaa 2 viikkoa ja pääsisi vasta neuvolaan kuuntelemaan sydäntä ja taas saisi tietää siellä olellaan hyvin. Mites muut? oletteko ultraan jo päässeet? uusia oli tullut tervetuloa:wave:

amma rv 12+5
 
Tervetuloa uusille:flower:

Joo,olisi kiva saada tänne enemmän keskustelua:)

Kiva kuulla Amma että kaikki oli hyvin!:).Itse pääse Nt ultraan joluviikolla tai heti sen jälkeen.En malttaisi odottaa!.Eka neuvola oli eilen ja seuraavan otin Tammikuun loppuun,silloin olisi viikkoja 15-16.En jotenkin jaksa ravata siellä "kokoajan",muutenkin on kokajan jotain:)

Täällä on väsymystä|O,huonoa oloa joka pahenee iltaa kohden todella kurjaksi oloksi,tissit välillä kipeät ja Onko muilla ollut kunnon repäisyjä alavatsalla??.Ammulla kun aivastin niin sattui ihan kunnolla:(

Vointeja!! Mm 7+0!
 
Huomenta. Täällä näyttää siltä että mulle on flunssa iskemässä. Ainakin lieviä oireita tuntuu. Kylmä tuntuu koko ajan ja en vois ajatella menevän tuonne pakkaseen. Mulla tulee sellasia pistäviä repäisy tunteita jos nousen yhtäkkiä tai jos esim. makuullaan käännän kylkeä liian nopsaa. Ne tuntuu noissa nivusissa. Mulla se toinen ultra on sitten tammikuulla kun viikkoja sen 20.

amma rv 12+6
 
Heippatirallaa...pitkästä aikaa.

Ultra oli viimein 23.pvä tiistaina...ja siellä meidän "napakymppi" köllötteli ja huitoi vimmatusti, että moikka "mami ja pappa". Meillä oli sellainen harvinaislaatuinen tilanne, että päästiin ultraan yhdessä. Saatiin lapsenvahti muutamaksi tunniksi, mikä on tosi harvinaista herkkua. Yleensä tuo niskapoimu-ultra on tehty mulle tosi nopeasti, mutta nyt kun isukkikin oli mukana, niin kyllä kätilö pyöritteli ja esitteli kaikki varpaista selkärankaan tosi tarkasti. Oli niin ihanaa nähdä, että kaikkien niiden vuotojen ja pelkojen jälkeen (puhumattakaan niistä keskenmenoita) kaikki on nyt niin kuin pitää. Pientä jännitystä vielä aiheuttaa tuo kromisomiseula...eli tuloksia odotellaan. Ollaan päätetty niinkin rankasta jutusta, että jos seula hälyttäisi ja lapsivesipunktio osoittaisi masussa kasvavan down yms. vauvelin, meidän olisi pakko keskeyttää raskaus. Mä en varmaan jaksaisi, sitten muitten lasten kustannuksella ottaa vastaan niin paljon erityistukea tarvitsevaa lasta. Ihan hirveä ajatus kaikkineen, mutta...toivottavasti että ristiinnaulitse minua :(

Mulla on jo seuraava ultra parin vkon päästä...ja kuten edellisissäkin raskauksissa, olen erityisseurannassa. Minullahan on tuo diabetes (2.tyypin)...ja joudun pistelemään insuliinia, niin seuraavat kokoajan kasvua ja kehitystä.

Olo on onnellinen ja niiiin väsynyt ;)

Terkkuja kaikille suurperheellisille odottajille!

Mamma Muu+"napakymppi" 13+
 
Heippa kaikille! Minäkin osallistuin kromosomiseulaan, en tiedä mitä olisin tehnyt jos olisi ollut jotain vialla. No onnkesi kaikki oli ok. Ei se kuitenkaa takaa lapsen terveyttä ja vaikka synnyttää terveen lapsen on olemassa kaikenlaisia sairauksia ja onnettomuuksia, jotka voivat tehdä lapsesta sairaan:'(
Olen vain asennoitunut asiaan että on nautittava hetkestä ja otettava vastaan se mitä annetaan.
Minulla tämä raskaus jo kivassa vaiheessa ja olen ollut jo molemmissa ultrissa. Rakenneultrassa viikolla 20+2 ja kaikki oli hyvin:) Nyt sitten vaan odotellaan ja seurataan liikkeitä, joita kyllä onneksi tulee paljon. Mun kaverilla oli vuosi takaperin istukan kanssa ongelmia ja huomasi kun lapsi liikkui niin vaisusti, syntyi sitten 2200g painavana viikolla 34, eli tosi pieni viikoihin nähden.
Itsellä aina olleet lapset yliaikaisia ja istukka ehtinyt jo kalkkeutuakkin.
Mukavaa ensimmäistä adventtia. Pitäisi alkaa leipoo tyttöjen kanssa pipareita.
Tsukka + rv 22+5
 

Yhteistyössä