SUUTUTTAA!! myöhästyttiin lentokoneesta, ei oma vika!

  • Viestiketjun aloittaja laineilee
  • Ensimmäinen viesti
laineilee
Oli tarkoitus lähteä tänään 7.20 lennolla Tjäreborgin matkalle. Mentiin lentokentälle ja lähtöselvitysportilla ei ollut ketään, mutta vihreä valo paloi vielä, kahdesta muusta lennon lähtöselvitysportista ne oli jo suljettu. Kello oli 6. Mulla luki että lähtöselvitys menee klo 6.20 kiinni. Kappas, taululta näkyi, että lento nousee 6.20. Kukaan ei osannut auttaa, muiden lähtöselvitysten virkailijat eivät voineet muuta kuin neuvoa, että koittakaa turvatarkastuksen läpi matkatavaroiden kanssa ja suoraan portille. Kello oli 6.10-6.15 tuolloin.

Juoksin 6-vuotiaan kanssa turvatarkastukseen, päästiin siitä matkatavaroinemme läpi, tosin heittivät matkalaukustani shampoot, aurinkorasvat, pesunesteet jne roskiin, koska niiden paikka olisi ollut ruumassa. Joku soitteli jonnekin ja sai portin numeron, jonne lähdettiin sitten juoksemaan. 6-vuotias itkee ja juostaan matkalaukkuja vetäen pitkin käytävää. Vihdoin perillä ja kone rullaa juuri pois. Paikalla portilla ei ketään. Lapsi itkee.

Lopulta löydetään mutkien kautta Tjäreborgin ja parin muun matkayhtiön palvelupisteelle. Siellä on kaksi muutakin joille tieto tuntia aikaisemmasta lähdöstä ei ollut tullut. Koneen lähtöaikaa oli kuulemma muutettu eilen. Me ostimme matkan vasta eilen. Tieto olisi pitänyt tulla tekstiviestillä. Ei ole tullut. Nyt takas kotona ja odottelen, että kello ois 8.30 ja Tjäreborgin toimisto aukeaisi ja ne soittaisi mitäs nyt.

Lomaa otettu töistä, kaikki menot peruttu jne. Illalla lähtee Finnmatkojen lento jonne varmaan päästään, sama kohde.

Mikä teidän mielestä olisi oikeudenmukainen korvaus?

Mua niin harmittaa, 6-vuotias rauhoittui vasta äsken, koska pettyi niin kovasti ja herätty on siis tietysti jo neljän jälkeen ja Finnmatkojen lento olisi perillä kohteessa vasta puolen yön aikaan. Huoh. Tulee pitkä päivä...
 
laineilee
Niin ja kaiken lisäksi kone ei ollut noussut ilmaan vielä klo 7.10 jolloin lähdimme takaisin kotiin. Palvelupisteen työntekijä soitti koneeseen, kone oli odottanut nousulupaa tuolloin jo 40 minuuttia jossain lentokenttäalueen reunalla, mutta ei voinut enää palata takaisin meitä hakemaan. Ehkä se on noussut alkuperäisen lähtöajan mukaan, mutta piti jostain syystä lastata jo 6.20 ja siirtää portilta pois. En tiedä. Mutta harmittaa niin hirveesti!!! Tänään piti olla jo puolen päivän aikaan hotellilla.
 
No uusi matka tietty ja pitää olla saman arvoinen ainakin! Sen ne on teille velkaa vähintään. Onneksi lentoja lähtee päivän mittaan ja saatte korvaavan varmasti mt uskon kyl et harmittaa aivan äärettömästi. En ole kuullut koskaan että ne noin voisi aikaa yhtäkkiä aikastaa. Mee vaikeaksi vrk varoajalla jos on esim. junalippuja tms. ostettu et pääsee oikealle lennolle :O
 
no niin no
Jos olisitte menneet lähtöselvitykseen 2 tuntia ennen lähtöä kuten aina painotetaan, olisitte kerenneet tuohon aikaistettuunkin lentoon.... Miksi pitää jättää viime tippaan?
Toki Tjäreborgillakin sattunut virhe koska ilmoitusta ei ole tullut mutta yrittäkää nyt hyvät ihmiset tajuta ne ohjeet mitä annetaan!!!!
 
tmtm
Voi itku! Varmasti harmittaa kovasti! Toivottavasti pääsette lähtemään sitten illalla. Kyllähän tuosta pitää jokin korvaus saada. Viettäkäähän sitten aurinkoinen ja rentouttava loma kun pääsette perille :)
 
"höh"
Lento numero DK965?
Onhan toi vähän no can do. Käsittääkseni matkayhtiöt sysää vastuun aika hyvin matkustajalle itselleen. Moneen kertaanhan niissä lapuissa ja netissä lukee, että tarkista lennon lähtöaika ja niin edelleen. Ne kun voi muuttua melko usein. No juu, eiköhän Tjäreborg teille matkan korvaa. Mietin vain, että miten tuo Finnmatkojen lento liittyy mihinkään? Ei ne teille paikkoja sille lennolle varmastikaan maksa.
 
"heini"
Jos olisitte menneet lähtöselvitykseen 2 tuntia ennen lähtöä kuten aina painotetaan, olisitte kerenneet tuohon aikaistettuunkin lentoon.... Miksi pitää jättää viime tippaan?
Toki Tjäreborgillakin sattunut virhe koska ilmoitusta ei ole tullut mutta yrittäkää nyt hyvät ihmiset tajuta ne ohjeet mitä annetaan!!!!
Ja hei aapee, Tjäre painottaa että kentällä ON PAKKO OLLA 1,5h ennen koneen lähtöä. Se tavanomainen tunti ei siis heillä riitä. Eli periaatteessa vika on sinun :/
 
MS
Ole sinä hiljaa jolla ei ole edes varaa matkustaa! Tänne vaan haukkumaan niitä onnekkaita kenellä siihen mahdollisuus on, noinkin pikaisesti. Kateelliset vaan huutelee "oma oli vikas" "mitä et menne jo edellis yönä kentälle" yms :)
Tsemppiä aapee, pääsette ihan varmasti reissuun vielä tänään!
 
ssss
Ole sinä hiljaa jolla ei ole edes varaa matkustaa! Tänne vaan haukkumaan niitä onnekkaita kenellä siihen mahdollisuus on, noinkin pikaisesti. Kateelliset vaan huutelee "oma oli vikas" "mitä et menne jo edellis yönä kentälle" yms :)
Tsemppiä aapee, pääsette ihan varmasti reissuun vielä tänään!
Joo, kuolen kateuteen kun joku lähtee äkkilähdölle, give me a break :D
 
Matkatoimistosta
Ole sinä hiljaa jolla ei ole edes varaa matkustaa! Tänne vaan haukkumaan niitä onnekkaita kenellä siihen mahdollisuus on, noinkin pikaisesti. Kateelliset vaan huutelee "oma oli vikas" "mitä et menne jo edellis yönä kentälle" yms :)
Tsemppiä aapee, pääsette ihan varmasti reissuun vielä tänään!
Vaan kun siellä kentällä on oltava ajoissa.... Lentoihin kun tulee noita muutoksia... Ja aina kannattaa edellisenä iltana vielä tarkastaa lennon lähtöaika!!!
 
MS
mites se äkkilähtö poikkeaa "normaalista"? Et oo hehkuttanu ystäville matkaa puolta vuotta? Yrittäny saada niitä kateelliseksi? puhunut joka välissä reissusta ja siitä kuinka paljon se maksoi? Voi apua, hanki elämä! :-D
 
laineilee
Jos oltaisiin oltu 2 tuntia ennen oltaisiin ehditty. Se on totta. Matkustamme paljon ja aina on oltu ajoissa sen perusteella katsottu, että ehditään hyvin lähtöselvitykseen. Minulla lukee matkalipussa, että 6.20 asti sinne voi mennä ja siihen pitää voida luottaa, kun matka on ostettu eilen ja lippu tulostettu illalla.

Palvelupisteen virkailija sanoi, että näissä tapauksissa varmasti pääsette Finnmatkojen lennolle, että Tjäreborg ostaa teille liput sinne. Hän edusti myös Finnmatkoja tää lentokentän palvelupisteen nainen.

Miksi herättäisin lasta yhtään liian aikaisin ja menisin lentokentälle kököttämään kahdeksi tunniksi? Me matkustamme paljon ja jos sinne menee silloin kun lähtöselvitys aukeaa eli kaksi tuntia ennen lähtöä saa vain seisoa siinä lähtöselvitysjonossa. Kun tulee n. puoli tuntia ennen kuin se menee kiinni ehtii loistavasti eikä tarvitse jonottaa sitä puolta tuntia mitä se on ollut jo auki.

En ole nähnyt missään Tjäreborgin painottavan, että kentällä pitää olla 1,5 h ennen lähtöä? Missä sellainen tieto on. Ostin matkan eilen ja tulostin liput jne illalla, niissä on ajat 6.20 lähtöselvitys sulkeutuu ja lento lähtee 7.20.
 
wolt harmaana
Vaan kun siellä kentällä on oltava ajoissa.... Lentoihin kun tulee noita muutoksia... Ja aina kannattaa edellisenä iltana vielä tarkastaa lennon lähtöaika!!!
Joo sen kyllä varmasti tietää ap:kin että kentällä oltava ajoissa(ap oli 1h20min ennen alkua).
Mutta ap:n tekstissä luki myös että varasi matkan vasta eilen ja että aikaistetusta lähdöstä ei tullut tietoa.
Pari vuotta sitten tuli kuluttaja lautakunnan? tai mikä se nyt oli päätös että pelkkä sposti ei riitä ilmoittamaan siirtyneestä lennosta vaan se tulee tehdä asiakkaalle myös tekstiviestillä ja ap:n viestistä käsitin että näin ei ollut käynyt.
Plus että ap:n viestissä luki vielä ettei ollut edes ainoa joka myöhästyis aikaistetulta lennolta.

Eli ap vaatii vaan korvauksia/ tjäreborgilta. Toivottavasti pääsette lapsen kanssa pian matkaan :)
 
"vieras"
Ole sinä hiljaa jolla ei ole edes varaa matkustaa! Tänne vaan haukkumaan niitä onnekkaita kenellä siihen mahdollisuus on, noinkin pikaisesti. Kateelliset vaan huutelee "oma oli vikas" "mitä et menne jo edellis yönä kentälle" yms :)
Tsemppiä aapee, pääsette ihan varmasti reissuun vielä tänään!
Vai kateellinen. Matkustan työni puolesta niin paljon, että ne vähäiset lomani vietän mieluusti kotimaassa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24680314:
tässä kirjoittaa taas yksi harmaa, joka on vihreenä kateudesta.
En ole ko. kirjoittaja mutta...

Mikä ihme siinä on vaikeeta ymmärtää, että myöhästyminen oli TÄYSIN aapeen oma vika. Hän ei tarkistanut lentoaikataulua edellisenä päivänä tai vaikka vielä samana aamuna, saatika tullut kentälle siihen aikaan, jolloin siellä pitää olla. Vaikkei hän olisikaan tarkistanut aikataulua, hän olisi todennäköisesti ehtinyt lennolle jos olisi ollut siellä puoltatoista tuntia ennen. Lento- tai matkayhtiö kun ei ole missään vastuussa siitä, että aikuiset ihmiset eivät osaa olla ajoissa kentällä. Miten tämän faktan ilmaiseminen on kateutta?
 
"vieras"
en ole matkustannut kymmeneen vuoteen, mutta sitä ennen lensin 5-6 kertaa vuodessa. Ja Turun kentällä oli ihan selvät ohjeet, että kotimaan lennolle pitää olla paikalla 25 min ennen lähtöä, Euroopan lennoille 45 min ja intercontinentaleille 1h30 min.

Eli kun lensin Britanniaan, niin olin aina noin 20 min ennen paikalla ja jäi vielä aikaakin. Manchesterissa riitti 2h.
 
tässä tieto
Jos oltaisiin oltu 2 tuntia ennen oltaisiin ehditty. Se on totta. Matkustamme paljon ja aina on oltu ajoissa sen perusteella katsottu, että ehditään hyvin lähtöselvitykseen. Minulla lukee matkalipussa, että 6.20 asti sinne voi mennä ja siihen pitää voida luottaa, kun matka on ostettu eilen ja lippu tulostettu illalla.

Palvelupisteen virkailija sanoi, että näissä tapauksissa varmasti pääsette Finnmatkojen lennolle, että Tjäreborg ostaa teille liput sinne. Hän edusti myös Finnmatkoja tää lentokentän palvelupisteen nainen.

Miksi herättäisin lasta yhtään liian aikaisin ja menisin lentokentälle kököttämään kahdeksi tunniksi? Me matkustamme paljon ja jos sinne menee silloin kun lähtöselvitys aukeaa eli kaksi tuntia ennen lähtöä saa vain seisoa siinä lähtöselvitysjonossa. Kun tulee n. puoli tuntia ennen kuin se menee kiinni ehtii loistavasti eikä tarvitse jonottaa sitä puolta tuntia mitä se on ollut jo auki.

En ole nähnyt missään Tjäreborgin painottavan, että kentällä pitää olla 1,5 h ennen lähtöä? Missä sellainen tieto on. Ostin matkan eilen ja tulostin liput jne illalla, niissä on ajat 6.20 lähtöselvitys sulkeutuu ja lento lähtee 7.20.
Lähtöselvitys
Tilauslennoilla

Lähtöselvitys avataan kaksi tuntia ennen koneen lähtöä (Joillain Thomas Cook Airlinesin lennoilla 3 tuntia enen koneen lähtöä). Lähtöselvityksessä tulee olla hyvissä ajoin, viimeistään 1,5 h ennen koneen lähtöä.

Finnairin aikaisille aamulennoille voi tehdä lähtöselvityksen myös edellisenä iltana klo 17.30 - 21.30.

Ja tiedätkö, jos kaikki ajattelevat noin kuin sinä, lähtöselvitysruuhka juuri ennen lähtöselvityksen loppumista olisi melkoinen ja saattaisi käydä niin ettei kaikki koneeseen ehtisi....
 
siellä lukee...
Jos oltaisiin oltu 2 tuntia ennen oltaisiin ehditty. Se on totta. Matkustamme paljon ja aina on oltu ajoissa sen perusteella katsottu, että ehditään hyvin lähtöselvitykseen. Minulla lukee matkalipussa, että 6.20 asti sinne voi mennä ja siihen pitää voida luottaa, kun matka on ostettu eilen ja lippu tulostettu illalla.

Palvelupisteen virkailija sanoi, että näissä tapauksissa varmasti pääsette Finnmatkojen lennolle, että Tjäreborg ostaa teille liput sinne. Hän edusti myös Finnmatkoja tää lentokentän palvelupisteen nainen.

Miksi herättäisin lasta yhtään liian aikaisin ja menisin lentokentälle kököttämään kahdeksi tunniksi? Me matkustamme paljon ja jos sinne menee silloin kun lähtöselvitys aukeaa eli kaksi tuntia ennen lähtöä saa vain seisoa siinä lähtöselvitysjonossa. Kun tulee n. puoli tuntia ennen kuin se menee kiinni ehtii loistavasti eikä tarvitse jonottaa sitä puolta tuntia mitä se on ollut jo auki.

En ole nähnyt missään Tjäreborgin painottavan, että kentällä pitää olla 1,5 h ennen lähtöä? Missä sellainen tieto on. Ostin matkan eilen ja tulostin liput jne illalla, niissä on ajat 6.20 lähtöselvitys sulkeutuu ja lento lähtee 7.20.
Lähtöselvitys ja turvatarkastus

Toinen rivi (lentonnehan oli tilauslento).
 
"www"
jos mä ostaisin TÄNÄÄN matkan niin todellakin olettaisin, että siinä on lähtöaika oikein, alle vuorokauden päästä lähdostä!

Ei tod ollu ap:n vika! Kiukuttele aivan sikana sinne matkatoimistolle, että saat jotain hyvitystä!
 

Yhteistyössä