Sydänoireellisia äitejä?

  • Viestiketjun aloittaja Hannie
  • Ensimmäinen viesti
Hannie
Joilla ilmaantunut oireita esim.raskauksien jälkeen tai muuten omia aikojaan?
Itsellä raskauksien jälkeen synnynnäinen sydänvaiva alkanut oireilemaan pahemmin ja nyt parempiin tutkimuksiin menossa tarkastelemaan mikä on oikeasti vikana.
 
pumppu
Mulla sydän "muljahteli" usein esikoisen raskauden aikana. Elimistö kävi ylikierroksilla. Sydän tutkittiin - ei löytynyt mitään. Kuopusta oottaessa jonkun verran myös. Sit monesti kun oon väsynyt, yövalvomisia yms. Tosi epämiellyttävä tunne, kuin sydän heittäisi kuperkeikkaa. Toivottavasti pääset pian tutkimuksiin ja vika löytyy! Hyvät syksyt sulle! :heart:
 
melli76
minulla alkoi raskauden aikana sydän oireet ja on siitä lähtien ollut niitä. tutkittu on ja mitään ei löydy elikkä sitä siis aiheuttavat väsymys, stressi ja sitten kun niitä tulee niin jää oikein kuuntelee et kohta taas muljahtelee ja tuntuu tosiaan aika hirveeltä ne rytmihäiriöt ja tykytykset. mieto lääkitys on jota otan tarvittaessa.
 
Odotan kolmatta lastani syntyväksi huhtikuussa. Kuukauden päivät mulla on ollut rytmihäiriöitä. Välillä syke on todella korkea ja päivittäin tulee rytmihäiriöitä, ilmeisesti lisälyöntejä. Häiriöt ovat jatkuvasti vaan lisääntyneet, odotan pääsyä tutkimuksiin. (Toivottavasti pian!!)Täytyy vaan yrittää ottaa rauhallisesti.
 
Mulla työterveyslääkäri totesi ohivirtausta ja nyt raskauden takia asiaa alettiin sitten selvittämään ja mulla on joku pieni läppävika / ohivirtaus eli joku läppä päästää verta virtaamaan väärään aikaan väärään suuntaan. Mitään haittaa / oireita tuosta ei ole mulla koskaan ollut ja sydämen ultraäänitutkimuksessa vika todettiin niin pieneksi, että ei pitäisi vaikuttaa synnytykseen.
 
rytmihäiriöinen
Olen 24-vuotias, 3lapsen äiti ja eka raskaudessa alkoivat rytmihäiriöt, ns.muljuamiset, jotka olivat vaarattomia lisälyöntejä. Sydän ultrattiin, mitään vikaa ei löydetty. Tosin ne tuntuivat TODELLA karmeilta ja väliin ne olivat niin pahoja että kävin ihan tajunnan rajamailla...JA SIITÄ HUOLIMATTA VAARATTOMIA! Minulla oli lääkitys silloin(Propral)...toisessa raskaudessa ne eivät olleet enää niin pahoja, mutta jouduin käyttää lääkitystä loppuraskaudessa kuitenkin ja sit tätä kolmatta odottaessa päätin ottaa selvää mistä ihmeestä ne voivat johtua, sillä mitään elimellistä vikaa ei ole ja "vaarattomiksi, raskaanaoleville naisille tyypillisiksi rytmihäiriöiksi" hommani diagnosoitiin. Niinpä sitten aikani asiaa tutkittuani selvisi että KAIKKI RYTMIHÄIRIÖNI OLIVAT JOHTUNEET KALIUMIN PUUTTEESTA!!! :eek: Minulla se oli alarajoilla jo ennen raskauksia ja raskaudet sitäkin luonnollisesti laskevat entisestään ja näin oireet alkoivat...JOTENKA ALOIN SYÖMÄÄN KALIUMIA PILLEREINÄ TÄTÄ KOLMATTA ODOTTAESSANI, EIKÄ YHTÄ AINOAA MULJAHUSTA KOKO RASKAUSAIKANA!!!! :) Siinä oli syy, ei sen vakavampaa. Tympäsee vain jälkikäteen ku lääkärit eivät edes perustaneetkaan ajatella mitään muuta kuin että jos sydämessä on jotain häikkää tai tommosia vakavampia juttuja...SIIS TOKI on oikein tutkia ja sulkea ne ensin pois, mut siihen se sitten jäikin ja työnnettiin Propralia kouraan... :headwall: Propral voi aiheuttaa sikiölle/vauvalle pienikokoisuutta, joten mielellään en ois niitä syönyt...ja näin jälkeenpäin ajatelleen, täysin turhaan... :headwall: Esikoinen painoi syntyessään vain 2ja puol kiloa, liekkö asiaan osuutta noilla pillereillä... :/ TAHTOISIN SIIS VIELÄ SANOA ETTÄ TOMMOSET "MULJUAMISET" OVAT RASKAANAOLEVILLA NAISILLA HYVIN YLEISIÄ, EIKÄ LÄÄKÄRIT OSAA NIITÄ SELVITTÄÄ, MUTTA SELVITÄ SINÄ ITSE, JOS MAHDOLLISTA JA TARKISTUTA KALIUM-ARVOSIKIN!! Lääkärit väittävät että sen täytyy olla alarajan alapuolella ennenku oireet ilmenee, mutta NIIN SEN EI TARVI OLLA. Minulla oireili jo himppua ennen alarajaakin! Se on yksilöllistä.
-VOIMIA KAIKILLE MULJUILIJOILLE!!! :hug:
 

Yhteistyössä