Syksyn yo-juhlat?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä on edessä yo-juhlat syksyllä 2018. Koska se on myös pikkujouluaikaa ja haluan varata erillisen juhlatilan, ajattelin olla ajoissa :D Mutta onko tuo vakiintunut lakituspäivä sysyllä tuo 5.12. Koska se on tavallinen arkipäivä muille, en haluaisi kutsua silloin vieraita. Mutta kumpi olisi sitten parempi päivä to 6.12. vai la 8.12.? Itse tykkäisin että tuo lauantai mutta onko se jo "liian kaukana" lakituksesta?
 
M42
Meillä on edessä yo-juhlat syksyllä 2018. Koska se on myös pikkujouluaikaa ja haluan varata erillisen juhlatilan, ajattelin olla ajoissa :D Mutta onko tuo vakiintunut lakituspäivä sysyllä tuo 5.12. Koska se on tavallinen arkipäivä muille, en haluaisi kutsua silloin vieraita. Mutta kumpi olisi sitten parempi päivä to 6.12. vai la 8.12.? Itse tykkäisin että tuo lauantai mutta onko se jo "liian kaukana" lakituksesta?
Miksi varata erillinen juhlatila?

Perinteisestihän ylppärit on tyypillinen vieraita tulee/vieraita menee juhla. Jolloin vieraat voivat tulla päivällä, jos arkipäivä sopii tai illalla, jos arki-ilta sopii heille paremmin.

P.s. Miten voit tietää, että teillä on syksyllä 2018 yo-juhlat, kun ei kirjoituksetkaan niihin juhliin ole vielä ollut.
 
vierailija
Minä juhlin perjantaina lakituksen jälkeen kavereiden kanssa ja sitten erittäin vähän nukutun yön jälkeen lauantaina aikaisin heräsin päällystämällä voileipäkakkuja ja tekemään muita valmisteluja suvun vierailulle iltapäivällä. Kaikki meni hyvin järkyttävästä olotilasta huolimatta. Olin siis silloin omillaan asuva nuori aikuinen.
 
vierailija
Voi morjes tätä sivustoo... Osa se jaksaa aina kantaa huolta ihan muista kuin kysytyistä asioista Ei se teidän kukkarosta kai ole pois, jos mä varaan juhlatilan ja meidän PirkkoPetteri sit reputtaakin Mutta kiitos niille jotka vastas mun kysymyksiin. Eikä siinä jos muut haluaa jatkaa keskustelua kysymysten vierestä niin oottaakaa, haen popparit :D (y)
 
M42
Voi morjes tätä sivustoo... Osa se jaksaa aina kantaa huolta ihan muista kuin kysytyistä asioista Ei se teidän kukkarosta kai ole pois, jos mä varaan juhlatilan ja meidän PirkkoPetteri sit reputtaakin Mutta kiitos niille jotka vastas mun kysymyksiin. Eikä siinä jos muut haluaa jatkaa keskustelua kysymysten vierestä niin oottaakaa, haen popparit :D (y)
Lähinnä vaan ihmetyttää, että varaa juhlatilan 1,5 vuotta etukäteen, kun varmuutta juhlista ei ole. Lisäksi ihmetyttää, että mitä se onko arki vai pyhä liittyy juhlien järjestämiseen, ne tulee paikalle ketkä haluaa ja pääsee.
 
Lähinnä vaan ihmetyttää, että varaa juhlatilan 1,5 vuotta etukäteen, kun varmuutta juhlista ei ole. Lisäksi ihmetyttää, että mitä se onko arki vai pyhä liittyy juhlien järjestämiseen, ne tulee paikalle ketkä haluaa ja pääsee.
Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään :LOL:
Mutta arki- ja pyhäpäivien juhlissa on iso ero. Jos juhlat arkena, on kaikilla kiire ja väsymys työpäivän jälkeen, joten monesti kauheaa pakkopullaa käydä väsyneiden lasten kanssa juhlissa pyörähtämässä.
Lauantaina useimmilla vapaata, on hyvää aikaa juhlia jo päiväaikaan ja tunnelma on rennompi.
 
vierailija
Eikös tuo 5.12. oo ihan vakiintunut päivä? Oon ollut monena vuonna juuri tuolloin yo-juhlissa.
Arkipäivä on muutenkin parempi kuin pyhä, arkivapaa on helpompi saada töistä.
 
vierailija
Näyttää siltä, että 5.12.18 on keskiviikko. Näin ollen kannatan juhlimista tuolloin 5.12.

Itsenäisyyspäivä on monella vapaa ja näin monet myös ottavat vapaaksi perjantain ja lähtevät perheen yhteiselle reissulle. Silloin ei huvita kenenkään kumminkaiman yo-juhliin lähteä kun vaakakupissa on pitkä viikonloppu perheen kanssa.
 
vierailija
Mistä olet saanut päähäsi, että tuo 5.12. olisi joku vakiintunut lakkiaispäivä? Esim. tänä vuonna Syksyn yo-juhla koululla pe 1.12.2017 kello 18.00

Selvitä nyt ensimmäiseksi sieltä koulusta se oikea päivämäärä ennenkuin mitään varauksia rupeat tekemään.
 
M42
Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään :LOL:
Mutta arki- ja pyhäpäivien juhlissa on iso ero. Jos juhlat arkena, on kaikilla kiire ja väsymys työpäivän jälkeen, joten monesti kauheaa pakkopullaa käydä väsyneiden lasten kanssa juhlissa pyörähtämässä.
Lauantaina useimmilla vapaata, on hyvää aikaa juhlia jo päiväaikaan ja tunnelma on rennompi.
Öö tota tossa lauantai on 8.12, kun lakitus on ke 5.12. juhlat järjestettäisiin silloin. Kaikki tulevat, jotka pääsevät, kun taas to-su on monella vapaata, jolloin tehdään yhdessä perheen kanssa jotain. Eli veikkaanpa, että aika moni silloin jättäisi lauantaina olevat juhlat väliin. Toki toi keskiviikkoiltakin on vapaita ennen, joten sattaa joku lähteä silloin jo reissuun.
 
vierailija
Kyllä se juhlatila kannattaa ja pitää varata ajoissa, koska ne varataan täyteen hyvissä ajoin. Vaikka ei olisi varmuutta pääseekö ylioppilaaksi, niin sille ei voi minkään vaan paikka on varattava, jos sen haluaa.
 
vierailija
Öö tota tossa lauantai on 8.12, kun lakitus on ke 5.12. juhlat järjestettäisiin silloin. Kaikki tulevat, jotka pääsevät, kun taas to-su on monella vapaata, jolloin tehdään yhdessä perheen kanssa jotain. Eli veikkaanpa, että aika moni silloin jättäisi lauantaina olevat juhlat väliin. Toki toi keskiviikkoiltakin on vapaita ennen, joten sattaa joku lähteä silloin jo reissuun.
kaipaan kulliasi, tule takaisin palstalle!
 
vierailija
No totta joo, kun nykyään voi kirjoittaa osissa. Sinänsä hassua, koska nykyään on helpompi keskittyä tiettyyn aineeseen kuin silloin aikaisemmin
Nykyään kokeet ovat myös vaikeampia kuin "silloin ennen", koska taso nousee vuosi vuodelta ja esimerkiksi yhden aineen reaalikokeessa on osattava paljon enemmän kuin yhdistetyssä monen aineen reaalissa.
Lisäksi arvosteluun on tullut yksi arvosana lisää, joten tähtääminen laudaturiin on yhä vaikeampaa.
 

Yhteistyössä