Synnytyksen jälkeiset alavatsakivut

Heippa!

Minulla on nyt synnytyksestä aikaa reilu kaksi kuukautta, ja riesanani ovat vihlovat alavatsakivut. Kivut ovat selvästi gynekologisia eivätkä suolistoperäisiä. Viime päivinä ovat voimistuneetkin. Eivät ole jatkuvaa, mutta vähän väliä kuitenkin vihloo. Eivät myöskään ole ovulaatiosta johtuvaa, sillä niitä tulee joka puolella alavatsaa. Jälkitarkastuksessa todettiin emätintulehdus, johon käytin määrätyn kuurin. Silloin ei vielä ei kipuja ollut.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Minulla on nyt kyseessä kolmas synnytys. Reilun viikon päästä olen kyllä menossa gynelle, mutta haluaisin tosiaan tiedustella, onko jollain muulla vastaavaa kokemusta. Kohtutulehduksessa kun omasta kokemuksesta kipu on ollut erityyppistä.

Helmitoivo
 
Minulla on ollut kanssa alavatsa kipuja jotka myös tuntuneet emättimessä. Jälkitarkastuksessa siitä mainitsin lääkärille joka sanoi että ne liittyvät sektiosta parantumiseen. Lääkäri selitti jotain että kun sektiossa on vatsalihakset leikattu poikki niin niiden ja jokaisen leikkaushaavan parantuminen saattaa säteillä kipua joka paikkaan....
Nyt niitä kipuja ei ole kuin rasituksen jälkeen.
Toivottavasti sinun kivun syy löytyy tai se on alkanut jo pienentyä.

hanja
 

Yhteistyössä