Synnytyksen kesto - mistä aletaan laskemaan?

  • Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti
Beep
Eilen mietittiin miehen kanssa kun katottiin Marttieskoa, et miten ihmeessä se synnytys kesti 36 tuntia, et miten ohjelmassa oli se laskettu? Muistaakseni ei säännöllisiä supistuksia ollut vielä 36 tuntia sitten ennen syntymää, vai? (Seurailin vähän sivusilmällä ohjelmaa)
 
En mäkään ymmärrä, että mistä se lasketaan. Mulla oli kuopuksesta säännöllisiä supistuksia tasan 11 tuntia, mutta sairaalan papereissa synnytyksen kesto oli 5,5 tuntia, mulla ei ole hajuakaan mistä johtui tai muodostui tuo aika. Ei ollut siis sairaalassaoloaika tai mikään tai, että supparit olis muuttuneet jotenkin siinä kohtaa. Tuntuu, että hatusta vetivät sen ajan :whistle:
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Tuntuu, että hatusta vetivät sen ajan :whistle:

Joo, olis ollut kai jotenkin tylsää (ei musta kyllä olisi) jos synnytys olisi kestänyt vain 12 tuntia??

Laskisko ne sit avautumisesta sairaalassa? Täytyykin kaivaa omat paperit ja katsastaa.
 
Samaa oon miettinyt minäkin. Jossain sanotaan,että synnytys on käynnistynyt kun supistukset tulee alle 10min välein, kestää yli puoli minuuttia ja on helvetin kipeitä. Minulla tämä alkoi noin 26h ennen kun lapsi syntyi,mutta papereissa kestona oli 9h 45min..
 
En ymmärrä minäkään.
Mulla kun meni vedet, niin alkoi säännöllinen 5 min. välein supistelu. Lapsi syntyi siltikin vasta 1½ vrk. myöhemmin. Synnytyksen kestoksi oli merkitty 11 tuntia. :eek:
 
Turkilmas
Joo, noi on kyllä vähän niin ja näin nuo ajat. Esikoisesta multa kysyttiin että minkä haluan synnytyksen alkuajaksi. Mulla siis lähti vedet kotona ja synnärillä alkoi vasta supistamaan. Sanoin sitten että siitä vesien lähdöstä että saatiin synnytyksen kestoksi edes se 6 tuntia :D.

Kuopuksesta taas mulla puhkaistiin kalvot melko tarkkaan klo.12 ja heti alkoi supistukset. Poika syntyi 18.15, mutta kätilö laittoi synnytyksen kestoksi 3h15min. Oli kuulemma vasta kolmelta alkanut kunnon supistukset.
 
Samaa olen miettinyt, miten nuo sitten lasketaankaan. Itseltäni laskettiin (23h) kun supistukset olivat säännölliset, vähintään 5 minutin välein tulevia eikä laantunut yli 5 minuuttiin. Muissa onkin laskettu lapsivesien menosta, jota ei esikoisen kohdalla tullut vasta kun kalvot puhkaistiin salissa. Aika eritavoin nuo taidetaan laskea.
 

Yhteistyössä