Synnytyksen kesto - mistä aletaan laskemaan?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja Beep, 19.02.2010.

1. Beep

Beep Vieras

Eilen mietittiin miehen kanssa kun katottiin Marttieskoa, et miten ihmeessä se synnytys kesti 36 tuntia, et miten ohjelmassa oli se laskettu? Muistaakseni ei säännöllisiä supistuksia ollut vielä 36 tuntia sitten ennen syntymää, vai? (Seurailin vähän sivusilmällä ohjelmaa)

2. umbrella-

umbrella- Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.03.2006
    Saadut tykkäykset:
    0
    En mäkään ymmärrä, että mistä se lasketaan. Mulla oli kuopuksesta säännöllisiä supistuksia tasan 11 tuntia, mutta sairaalan papereissa synnytyksen kesto oli 5,5 tuntia, mulla ei ole hajuakaan mistä johtui tai muodostui tuo aika. Ei ollut siis sairaalassaoloaika tai mikään tai, että supparit olis muuttuneet jotenkin siinä kohtaa. Tuntuu, että hatusta vetivät sen ajan :whistle:

3. JaNNu90

JaNNu90 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.01.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla laskettii synnytyksen kesto siitä ku tuli 3 supistusta 10min sisään.

4. Beep

Beep Vieras

Joo, olis ollut kai jotenkin tylsää (ei musta kyllä olisi) jos synnytys olisi kestänyt vain 12 tuntia??

Laskisko ne sit avautumisesta sairaalassa? Täytyykin kaivaa omat paperit ja katsastaa.

5. Mahoton mirri

Mahoton mirri Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kun supistukset on suhteellisen säännöllisiä loppumatta enää.

6. mielikuva

mielikuva Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa oon miettinyt minäkin. Jossain sanotaan,että synnytys on käynnistynyt kun supistukset tulee alle 10min välein, kestää yli puoli minuuttia ja on helvetin kipeitä. Minulla tämä alkoi noin 26h ennen kun lapsi syntyi,mutta papereissa kestona oli 9h 45min..

7. Mulla kun meni vedet, niin alkoi säännöllinen 5 min. välein supistelu. Lapsi syntyi siltikin vasta 1½ vrk. myöhemmin. Synnytyksen kestoksi oli merkitty 11 tuntia. :eek:

8. vesien meno

vesien meno Vieras

Oisko vedet menneet ennen säännöllisiä suppareita?

9. Turkilmas

Turkilmas Vieras

Joo, noi on kyllä vähän niin ja näin nuo ajat. Esikoisesta multa kysyttiin että minkä haluan synnytyksen alkuajaksi. Mulla siis lähti vedet kotona ja synnärillä alkoi vasta supistamaan. Sanoin sitten että siitä vesien lähdöstä että saatiin synnytyksen kestoksi edes se 6 tuntia :D.

Kuopuksesta taas mulla puhkaistiin kalvot melko tarkkaan klo.12 ja heti alkoi supistukset. Poika syntyi 18.15, mutta kätilö laittoi synnytyksen kestoksi 3h15min. Oli kuulemma vasta kolmelta alkanut kunnon supistukset.

10. Äippä x3

Äippä x3 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.02.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa olen miettinyt, miten nuo sitten lasketaankaan. Itseltäni laskettiin (23h) kun supistukset olivat säännölliset, vähintään 5 minutin välein tulevia eikä laantunut yli 5 minuuttiin. Muissa onkin laskettu lapsivesien menosta, jota ei esikoisen kohdalla tullut vasta kun kalvot puhkaistiin salissa. Aika eritavoin nuo taidetaan laskea.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri