Synnytyksessä vammautuneiden äitien tukiryhmä?

Toivottavasti näistä asioista aletaan puhumaan ja me naiset alamme vaatia kunnollista ja asianmukaista hoitoa!!

Missään ei kerrota näistä asioista ja jos niistä kysyy saa useimmiten vastaukseksi, että unohdat kivut ja itsesi kun saat vauvan rinnalle.. entä jos vammat ovat elinikäisiä? Onko naisen vain hyväksyttävä vammautumisensa - sillä onhan nainen luotu synnyttämään.. Missään ei kuitenkaan mainita esimerkiksi sitä tosiasiaa, että ennen oli lapsetkin pienempiä!!! Ehkä naisten alapäitä ei ole tehty kestämään 4kg painoista vauvaa..?

Olen ensisynnyttäjä ja synnytys on 4 kk päässä.. hirvittää koko ajatus synnytyksestä, päässä pyörii ajatukset repeämisestä, episiotomiasta, pidätysvaikeuksista ja menetetystä seksuaalisuudesta.. en saa nukuttua, poden huonoa omaatuntoa ihmeellisistä päässä pyörivistä ajatuksista ja tuntuu, etten pysty nauttimaan tästä ajasta jota monet kutsuvat elämän parhaaksi ajaksi..

Ensi viikolla menen perheneuvojan puheille ja toivottavasti sen jälkeen pelkopolille.. vaikka en tiedä jos siellä mitään ratkaisua tähän pelkoon löydetään.

tsemppiä kaikille
 
Hei kaikki
Hyvällä asialla tämä ketju, kiitokset siitä. Itse olen synnyttänyt vasta kaksi viikkoa sitten eli episotomiahaavan (tulehtuneen ja auenneen) paraneminen on vielä kesken. Ongelmallista kuitenkin on, ja haluaisinkin kysellä jo nyt kokemuksianne tulehtuneesta haavasta ja sen paranemisesta ylipäätään, ja erityisesti ekalla sivulla mainituista peräsuolen sulkijalihaksen ongelmista? Miten ilmenivät, onko pystytty korjaamaan jne? Kaikki tieto olisi tervetullutta.
 
Vajaat 3 viikkoa sitten perustettu upouusi fb-ryhma:

Sektio & synnytyspelko/-trauma

https://www.facebook.com/groups/sektio

Ryhma sektiolla synnyttaneille (etenkin ei-laaketieteellisista-syista eli suunnitellut pelkosektiot), sektion haluaville, synnytyspelkoisille ja synnytystraumaisille.
Ryhman tarkoitus on jakaa tietoa ja kokemuksia sektiosta, antaa mahdollisuus keskustella synnytyspeloista ja traumaattisista synnytyskokemuksista, seka edistaa naisten oikeutta paattaa omasta ruumiistaan eli oikeutta valita itse vapaasti synnyt
 

Yhteistyössä