Synnytyksestä toipuminen

Kysymys teille kaikille, kuinka nopeasti olette parantuneet synnytyksestä? :)
Itse synnytin tuossa torstaina (11.2) terveen tytön. Mutta mulla sitten repesi hieman paikat. Jouduttiin tikkaamaan (en tiedä mitä paikkoja, ei kerrottu) mutta 3 eri repeämää ja 6 tikkiä yhteensä.
- Nyt on alkanut tuntumaan pistelyä alapäässä, että törröttääköhän siellä tikkien langanpäät jotenkin vai täh? :O
Istuminen sattuu, vessassa käyminen sattuu, makuuasento on ainut missä on hyvä olla! Vessassa käymisen yhteydessä huljuttelen alapäätä kyllä lämpösellä vedellä, mutta sekään ei auta. Kirvelee silti ja paljon. Pelottaa ihan pissaaminen :(
- Kokemuksia?
 
Onnneavauvasta! :) kuulostaa ihan normaalilta synnytyksen jälkeiseltä tilalta... Haavat ja tikit kiristävät alapäässä. Virtsa voi kirvellä kun haavat eivät ole vielä kokonaan sulkeutuneet/parantuneet. Onneksi limakalvot yleensä paranevat nopeasti! Jos kovin kipu yltyy tai pitkittyy ja olet huolissasi niin ota yhteyttä neuvolaan :) sieltä auttavat varmasti. Tsemppiä vauva-arkeen!
 
Onnneavauvasta! :) kuulostaa ihan normaalilta synnytyksen jälkeiseltä tilalta... Haavat ja tikit kiristävät alapäässä. Virtsa voi kirvellä kun haavat eivät ole vielä kokonaan sulkeutuneet/parantuneet. Onneksi limakalvot yleensä paranevat nopeasti! Jos kovin kipu yltyy tai pitkittyy ja olet huolissasi niin ota yhteyttä neuvolaan :) sieltä auttavat varmasti. Tsemppiä vauva-arkeen!
 
Onnneavauvasta! :) kuulostaa ihan normaalilta synnytyksen jälkeiseltä tilalta... Haavat ja tikit kiristävät alapäässä. Virtsa voi kirvellä kun haavat eivät ole vielä kokonaan sulkeutuneet/parantuneet. Onneksi limakalvot yleensä paranevat nopeasti! Jos kovin kipu yltyy tai pitkittyy ja olet huolissasi niin ota yhteyttä neuvolaan :) sieltä auttavat varmasti. Tsemppiä vauva-arkeen!
Kiitos! :) ajattelinkin soitella neuvolaan jos olo ei ala parantumaan. Onhan tää vähän tukalaa kun kävely jo hankalaa.
 
Onnea pienestå!
Normaalisti toipuminen kestää vajaan kuukauden.
Mun tapauksessa 3kk. Oli sen verran pahat repeämät et en tiiä voinko synnyttää jatkossa ala kautta. Traumoja ei onneks jääny itse synnytyksestä, lähinnä niistä kivuista ja siitä ettet voinu/pystyny tekee mitään 3kk. Kaikki sattu. Joka paikassa oli rengas mukana. Eka seksi oli jotain ihan kamalaa sen jälkeen. Huh! Toivon todellakin ettei kukaan joudu kokeen vastaavaa eikä tän seuraavan kans tule tämmöstä rv 17♡
 

Yhteistyössä