Synnytys käynnistetty ballongilla, millainen kokemus oli?

Eli tänään sain kuulla että mulla käynnistetään viiden päivän päästä synnytys ballongilla kun lapsivettä on ihan liikaa ja vauvan vointi saattaa huonontua. Kohdunsuu on semmonen puolipehmeä, sormelle auki, kanavaa 2 cm jäljellä. Oon ensisynnyttäjä. Kiinnostaisi kovasti kuulla niiden kokemuksia, joilla on ballongilla käynnistetty, sattuiko sen laitto? Tehosiko se? Kauanko kesti ballongin laitosta siihen että oli synnytys kunnolla käynnissä?
 
Mulla oli lähtötilanne aika sama ku sulla et kohdunsuu puolipehmeä jne kun ballongin laittoivat,ei sattunu laitto mut aluks sen katetrin kanssa oli aika outo olla ja hetken supisteli. Illalla se tuli sitten ulos ehjänä,mikä on tarkotuski. Aamulla lääkärin tarkastus ja pääsinki sitten vihdoin synnytys saliin kalvojen puhkaisuun ja oksitosiini tipalle :) Illalla minun pikkuinen oli syntynyt <3
Toivottavasti ehdin vastata ajoissa :) ja ois kiva kuulla sitten miten itse koit tuon ballongilla käynnistämisen.
Onnea synnytykseen!
 
Kiitos tiddidiu vastauksista molempiin ketjuihin :) Sun ballongi-kokemus ei kuulosta ollenkaan pahalta, toivottavasti mullakin menee noin. Huomenaamulla meen osastolle käynnistystä varten ja jännittää aika lailla. Tuun sit jossain vaiheessa kertomaan miten kävi kun kaikki on ohi.
 
Nyt on kokemus koettu. Ballongin laitto ei sattunut, mutta oli toki epämiellyttävää. Teki tehtävänsä kuudessa tunnissa ja tuli sitten ulos kuten kuluukin. Olin 3 cm auki. Saliin en päässyt kalvojen puhkaisuun heti koska kaulaa oli muuten liikaa jäljellä vaan sain 1,5 vrk Cytotecia ja sen jälkeen vasta päästiin puhkomaan kalvot. Itse synnytys oli tosi kivulias mutta sujui sinänsä hyvin. Ihan ok käynnistystapa.
 
Mulla myös käynnistettiin esikon kohdalla ballongilla rv 42+2. Aamulla menin sairaalaan, n. klo 9 laittoivat ballongin (ei sattunut ollenkaan, tuntui vain omituiselta) ja klo 11 menin kansliaan ilmoittamaan, että nysse tippui pissallakäynnin yhteydessä :D Kätilö oli ihmeissään nopeasta toiminnasta, siitä sitten siirryttiin tilannetsekkauksen (olin auki 4cm) ja muiden jälkeen saliin kalvojenpuhkaisuun. Klo 12 on merkattu alkaneen säännölliset supistukset ja siitä aika tasan 12 h kuluttua eli puoli yhdeltä yöllä poika syntyi.

Mieluummin otan seuraavallakin kerralla ballongin kuin mitään pillereitä, tuntui paljon luonnonmukaisemmalta :)
 

Yhteistyössä