synnytys/perhevalmennus

  • Viestiketjun aloittaja piia86
  • Ensimmäinen viesti
piia86
Oletteko käyneet perhevalmennuksessa. kävin kerran ja mulle riitti. en oppinut sielä mitään uutta. tosin mulla on viisi nuorempaa sisarusta ja paljon lasten kanssa olen ollut. turha juttu minusta. entäs teistä? \|O
 
Itse kävin koko valmennuksen enkä sieltä kyllä mielestäni saanut mitään irti. Asiat jotka käsiteltiin olivat tuttuja koulusta tai olin niistä jo jostakin neuvolan lehtisitä lueskellut. Aika turhana pidin. Mutta sairaalalla käymisestä olen tyytyväinen, oli hienoa nähdä paikat jo ennalta!
 
Olen samaa mieltä teidän kanssa perhe valmennuksesta.Olin vain yhellä tunnilla (meillä 3) ja oli tosi pitkästyttävä.Minä myös työskennellyt lapsien kanssa ja on paljon hoito kokemusta muutenkin. Synnytys valmennus oli parempi ja mielenkiintoisempi ,mut siitä ei kokemusta toistaseksi olekkaan

;)
 
Ei alunperinkään menty koko valmennukseen. Sanoin terkalle joka väkisin yritti synnystysvalmennusta tuputtaa että sitä on ennenkin käsittääkseni naiset ilman valmennuksia synnyttäneet joten on se perkules kumma jos minä en siihen kykene. Siihen loppui tuputtamiset. :ashamed:
 
sanna-cata
Kävin synnytysvalmennuksen, mutta olin senkin jälkeen yhtä tietämätön synnytyksestä. Koko homma rajoittui siihen, että kun supistukset tulevat 5min välein pitää miettiä sairaalaan lähtöä. Ja miten lapsi kylvetetään jne. kun se on syntynyt. Mitä tapahtuu siinä välissä?! Jäi kyllä aika epäselväksi. Onneksi tuli sitten sektio, enhän olisi edes tiennyt mistä asennosta ponnistetaan...
 
mä kävin kerran ja lput kerrat "unohtu" :) onhan sitä kesällä parempaakin tekemistä ku opetella synnyttämään. jamullakin tosiaa noita nuorempia siskoja kolme ja kaikki naapurin lapset hoitanu, ollu tarhassa töissä ym. ja ajattelin että naiset on kumminki synnyttäny ja hoitanu lapsensa tuhansia vuosia ilman synnytysvalmennuksia et eiköhän se multaki suju! ainahan saa kysyä neuvoa vaikka omalta äidiltä.
 

eikö teidän synnytys valmennuksissa muusta puhuta, kuin synnytyksestä? :eek: meillä oli tällainen ohjelma:

Kohti synnytystä
-loppuraskauden muutokset
-synnytyksen lähestyminen
-synnytys teoriassa
Elämää synnyttävä kipu ja sen lievitys
-kuinka voitan mahdollisen pelkoni
-miten autan itseäni, hengityksen ja rentoutumisen merkitys
-luonnonmukaiset kivunlievitysmenetelmät
Synnytysvideo
-kivunlievitysmenetelmät
Isien ilta
-kokeneet isät avustaa
vastasyntynyt ja hänen kanssaan eläminen
Äitien ilta
-imetys
-rentoutusharjoitus
-palautuminen
Tutustumiskäynti sairaalaan

Tavataan synnytyksen jälkeen (3-4kk)[/b

Minä olin ainakin tosi tyytyväinen valmennukseen, opin myös uusia asioita mm, vauvan hoidosta ja imetyksestä.
 
Me kävimme synnytysvalmennuksen..
Vaikka ei sieltä paljoa uutta tietoa saanu ainakaa synnytyksestä ja vauvan hoidosta..Mutta mielestäni rentoutumis harjoitukset oli hyvä juttu. ja tietysti käytiinhän me sinne sairaalaanki tutustumas..
Ja kun kaikien lapset oli syntyny pidettiin vauvahieronta (mutta se kyl oli vain hiukan myöhäs, koska vanhin vauveli oli jo puol vuotias ja nuorin eli meijän neiti oli 3kk)
Tietysti näkihän siellä muita samas tilantees olevia ihmisiä ja sai kertoilla kuulumisia ym...
 
typy
käytiin synnytys valmennus ja oli todella sitkeää mennä. ai miksikö?
no ei paljon kiinnostanut kuunnella pappia, joka kertoi, kuinka poikansa tökkii sukkapuikolla pistorasiaan..toisekseen, ei oikein tuo lapsiemme ikä osunut oikein yhteen, kun oma kellotteli mahassa. imetyksestä ei ollu juuta eikä jaata. väkisin yritettiin saaja puhuu tuulta ja kakkaa, ei lähellekkään aihetta.
synnytys filmiä ei ees nähty. turha reissu, vaa hyvihä tuo napero silti synty
 

Yhteistyössä