synnytyspelko synnytyksen jälkeen

kuinka monella näin päin?kummallista tässä on ettei mun synnytys ollut mitenkään hankala,päinvastoin.rv 41+5 alkoivat käynnistää ja rv 42 tasan meni lapsivedet ja muuta ei sitten tapahtunutkaan.Päädyttiin sektioon joka tehtiin nukutuksessa koska puudutus ei toiminut jostain syystä.
 
Mulla ei varsinaisesti ole synnytyspelkoa, mutta pelkään tosissani, et ei keretä seuraavassa synnytyksessä sairaalaan asti. Ja mies joutuu kätilöksi jossain tien reunassa. :/ Mulla on synnytyksen olleet niin nopeita, kuopus syntyi synnärin hissiaulaan. No, "onneksi" seuraavaan synnytykseen nyt vielä jokin aika menee. Kun ei olla vielä edes yrittämässä mitään.
 
itsellä oli aika vaikea ja tapahtumarikas esikoisen syntymä(repeämät,imukuppi,uhkaava hapenpuute,vihreä lapsivesi ym..)ja siitä jäi aika paha maku suuhun,jonkinlaista pelkoakin..olen miettinyt sitä silloin tällöin koko tämän 3 vuoden ajan.
tammikuussa olen menossa uudelleen ja vaikka jännitän niin en mielestäni pelkää.sektiota en halua vaikka eka synnytys meni miten meni.päinvastoin.nyt toivon enemmän kun mitään muuta sitä "ihanteellisempaa"ja "helpompaa" alatiesynnyutystä.
 
juu mäkin poden synnytys pelkoa tai paremminkin sitä että taas syntyisi seuraava kotona..
vielä tosin ei odotella täällä kolmatta mutta toinen kun syntyi kotona melkein yksinään olin koko ajan niin jotenkin pelottaa seuraava synnytys et kerkiänkö saada avun tarpeeksi nopeasti..
 

Yhteistyössä